Galingasis „Volkswagen AG“ koncernas ilgai ėjo link to, kad rinkai pristatytų konkurentą hibridinių technologijų srities „pensininkui“ „Lexus RX“. Tačiau inžinieriai taip įsijautė į visureigio kūrimą, kad jų gautas rezultatas pranoko „Lexus“ atstovą pagal technines charakteristikas, įrangą ir kainą.

Perėmęs „firminį“ „Volkswagen“ dizainą, antros kartos „Touareg“ galima pavadinti vienu harmoniškiausių „liaudies automobiliu“. Lyginant su pirmtaku, dabartinis modelis tapo techniškai tobulesnis ir stilingesnis, nors automobilio siluetas liko atpažįstamas. Ypatingą šarmą suteikia LED žibintai ir „raumeningos“ ratų arkos. O aptakios stogo linijos primena apie automobilio sportiškumą. Nors sprendžiant pagal jo charakteristikas, asfaltą „Touareg“ mėgsta labiau nei miško kelius.

Tikru atradimu tapo visureigio salonas. Nors tai ir tipiškas „volkswageniškas“ stilius, viduje patogu ir jauku. Malonios lietimui medžio apdailos, aliuminio ir minkštos odos derinys bei blizgantys paviršiai verčia aikčioti visus, įsėdusius į šį automobilį. Vairuotojo sėdynė su elektroniniais 12 parametrų nustatymais galima pavadinti komforto pavyzdžiu. Tokioje sėdynėje įsitaisius galima nuvažiuoti ne vieną tūkstantį kilometrų.

Pagrindine centrinės konsolės puošmena yra lietimui jautrus ekranas, kuriame matoma tokia informacija kaip navigacija, palydovinė televizija, automobilio nustatymai, šoninio, galinio ir priekinio vaizdo kameros, radijo grotuvas ir hibridinės sistemos darbo grafikai. O versijoje su bekelei skirtu paketu dar yra ir kompasas bei automobilio pasvyrimo kampo daviklis, rodantis ir aukštį virš jūros lygio.

Bet „Touareg“ kūrėjams šito pasirodė per maža, tad jie nusprendė įrengti dar vieną ekraną tarp greičio matuoklio ir tachometro, ten kur įprastai būna banalus informacinis ekranas. Čia yra ir vaizdo ekrano padalijimo funkcija, kai keleivis ir vairuotojas mato skirtingus vaizdus ekrane (pavyzdžiui, vairuotojui rodoma navigacija, o tuo pačiu metu keleivis gali žiūrėti filmą).

Ilgai ieškojome, prie ko būtų galima prikibti salone, tačiau ergonomika pasirodė kruopščiai ištobulinta. Dėl 41 mm pailgintos ratų bazės gale sėdintiems atsirado daugiau vietos, o dėl didesnio komforto sėdynių nugarėles galima atlenkti atgal.

Šalia įprasto 12 V lizdo įrengtas 230 V elektros lizdas, įprastai naudojamas buityje – tai absoliuti naujiena automobilyje. „Touareg“ yra galybė mygtukų, tad tai rojus mėgėjams juos maigyti. Mygtukų rasite net ir bagažinės skyriuje – du skirti sulankstomoms galinėms sėdynėms ir vienas mygtukas skirtas uždaryti bagažinės dangtį.

Galios ir ekonomijos derinys

Vis dėlto dizaino ir interjero grožio pranašumai nublanksta po to, kai pradedate važiuoti. Važiavimo pojūčiai nuo pirmųjų kilometrų jus įtikina tuo, kad „Volkswagen“ pasirinko teisingą sprendimą, pasiūlydamas hibridinę sistemą šiam visureigiui. „Volkswagen Touareg Hybrid“ jėgainę sudaro benzininis ir elektrinis varikliai, galintys veikti kartu arba atskirai. Ši hibridinė sistema susideda iš 3.0 l benzininio variklio su turbina, kuris pasiekia 333 AG ir 440 Nm sukimo momentą, bei 34,3 kW elektros motoro, pridedančio dar 140 Nm sukimo momento.

Automobilis taip pat aprūpintas baterija, kuria kaupia stabdymo metu sukauptą energiją. Variklis sujungtas su 8 laipsnių automatine pavarų dėže, kuri sukurta specialiai šiam visureigiui. Visų šių inžinerinių sprendimų rezultatu tapo ypatinga dinamika, kartu su labai kukliu automobilio apetitu.

Hibridas gali „rauti“ iš vietos kaip sportinis automobilis – iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,5 sek., tuo tarpu vidutinės kuro sąnaudos mūsų bandymu metu sudarė apie 10 l/100 km. Įspūdinga, tiesa?

Be hibridinės sistemos „Touareg“ gaminamas su turbodyzeliniu „Bluemotion“ technologijos varikliu, išvystančiu 240 AG ir su 4.2 l dyzeliniu V8 340 AG varikliu. Pirkėjams siūloma tik 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Asfaltas – artimesnis nei bekelė

Nepaisant to, kad rinkodaros specialistai tvirtina, kad „Touareg“ neieško kompromisų, asfalto stichija jam artimesnė. Taip teigti verčia ne techninės galimybės (jų „Touareg“ turi pakankamai ), o estetinis požiūris. Įveikti sraunias upes ir maišyti purvą labiau tinka kitiems SUV klasės visureigiams, kurie neatrodo taip prašmatniai.

Didžiulis „Touareg“ pranašumas, lyginant su dyzeliniais „broliais“, yra elektros motoras, kuris nuspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno suteikia visą sukimo momento jėgą. Ši savybė leidžia sparčiai greitėti nuo pat variklio apsisukimų pradžios. Esant sklandžiam startui nuo šviesoforo automobilis naudoja tik elektros energiją, tyliai greitėdamas iki 50 km/val. Labai nespaudžiant, elektriniu režimu galima važiuoti apie 2 km, panašiai tiek užteks baterijoje sukauptos energijos. Elektronika pati reguliuoja kada įjungti benzininį agregatą, kada įkrauti baterijas, o kada naudoti tik elektrinį režimą.

Važiuojant mieste tachometro rodyklė periodiškai krinta iki 0 žymos, kai vos atleidžiate akceleratoriaus pedalą. „Touareg“ ima riedėti, skleisdamas tik šlamančių padangų garsą. Kuro sąnaudos 0, CO2 išmetimas – 0. Automobilis taip pat priverstinai gesina variklį sustojus prie kiekvieno šviesoforo, palikdamas jus absoliučioje tyloje.

Sėdint prie vairo galima stebėti animacinius grafikus, kuriuose matosi kaip tuo metu veikia hibridinė sistema. Tarp kitų techninių priedų – pastovaus greičio palaikymo funkcija su radaru, aklųjų zonų matymo sistema „Side Assist“, „Lane Assist“ sistema, protingi bi-ksenoniniai žibintai, perjungiantys ilgąsias šviesas į artimąsias, kai iš priekio užfiksuojamas atvažiuojantis automobilis, taip pat automobilio statymo pagalbininkas, su keturiomis aplinkinio vaizdo matymo kameromis.

Įkainotas nemenka suma

Nusukus nuo asfalto iš karto prisimename lenktynėms skirtą „Toureg“, kuris beveik 10 metų visus lenkia Dakaro ralyje. Nėra ką bepridurti – lenktyninė patirtis duoda savo vaisių. Naujasis „Touareg“ turi daug savybių, kurios leidžia nekristi veidu į purvą. Bekompromisinėje bekelėje naudojama viskas: pažeminta pavara, blokuojantis „Torsen“ diferencialas, keturių režimų pakaba. Pastaroji kainuoja papildomai, bet būtent ji leidžia paprastu rankenėlės pasukimu keisti visureigio prošvaisą net 80 mm – nuo 220 iki 300 mm. Taip pat sistema gali nustatyti amortizatorių kietumą. Už priemoką galima įsigyti galinį mechaniškai blokuojantį diferencialą. Bekelės režimo pasirinkimas turi įtakos ne tik ABS ir ESP sistemoms, bet ir pavarų dėžės nustatymui bei akceleratoriaus pedalo jautrumui.

Prieš važiuojant įveikti pelkių ir kalnų upių galima sugaišti daug laiko automobilio sistemų analizavimui, tačiau ši informacija tikrai pravers. Visureigis lengvai įveikia pakilimus iki 45 laipsnių ir gali įveikti vandens kliūtį iki 580 mm gylio. Tiesa, tikri tokio važiavimo gerbėjai privalės be papildomų blokiruočių įsigyti ir tinkamas padangas. Bekelės testų metu mums pravertė kamerų sistema, kuri suteikia vairuotojui išsamią informaciją apie tai, kas vyksta aplinkui. Ypač svarbi priekinė kamera, kuri leidžia pažiūrėti kokia situacija už kalvos, kuomet priekiniame lange – tik mėlynas dangus.

O išsikapanojęs iš purvo „Touareg“ virsta brutalių bruožų galantišku kavalieriumi. Tiesa, vadinti jį „liaudies automobiliu“ nesiverčia liežuvis. Įvairialypis jo talentas įkainotas apvalia suma – hibridinis visureigis nors ir turi labai turtingą, tačiau vis tiek bazinės įrangos sąrašą, kainuoja nuo 235,1 tūkst. Lt. Pavyzdžiui, pagrindinį jo konkurentą hibridinį „Lexus RX 450h“ galima nupirkti už kiek mažiau nei 200 tūkst. Lt.

Tiesa, „Lexus“ modelis šalia grėsmingo „Touareg“ atrodo labiau moteriškas. Jau greitai rinkoje laukiama pasirodant ir hibridinių „Mercedes-Benz“ ML ir BMW X5. Tuomet konkurencija taps kur kas aštresnė.

„Volkswagen Touareg Hybrid“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2995 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 245 kW/333 AG/5500-6500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 440 Nm/3000-5250 aps./min.
Elektros motoras: 34,3 kW, 140 Nm
Bendra hibridinės sistemos galia: 100 kW/136 AG
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4795 mm
Plotis: 1940 mm
Aukštis: 1709 mm
Važiuoklės bazė: 2893 mm
Svoris: 2315 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,5 sek.
Maksimalus greitis: 240 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 8,2 l/100 km
CO2 emisija: 193 g/km
Bagažinės tūris: 493/1555 l
Kaina: nuo 235,1 tūkst. Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją