Vyriausiasis „Volkswagen“ dizaineris Walteris de Silva, kuris dirbo kuriant daug „Alfa-Romeo“, „Seat“ ir „Audi“ modelių (taip pat jis yra prikišęs nagus ir prie koncepcinio „Lamborghini Miura“), naujausiam „Polo“ suteikė savo dizaino kryptį.

„Bet kuris automobilis turi būti vizualiai patrauklus ir atrodyti estetiškai“, – sakė W.de Silva.

Tiesa, ilgos valandos, praleistos prie brėžinių lentos, davė savų vaisių: hečbekas, kuris dalijasi ta pačia platforma su „Seat Ibiza“, gali pasigirti puikia išvaizda, nesvarbu iš kurios pusės į jį žvelgsi.

„Surauktas“ automobilio priekis su siauromis grotelėmis – toks pat kaip ir sportiniame „Scirocco“ ir „Golf“ modeliuose, o „Polo“ dėl savitų išsikišusio buferio bruožų atrodo tiesiog žavingai.

Klasikinis „Polo“ profilis išsaugojo visiems pažįstamas linijas. Tiesa, mašina yra 54 mm ilgesnė ir 32 mm platesnė už ankstesnį modelį, taip pat šiek tiek lengvesnė. Pasikeitė galinių žibintų forma: vidinės žibinto linijos suteikia stebėtinai nuostabų erdvinį vaizdą, kuris yra vertas vietos šiuolaikinio meno muziejuje. „Polo“ traukia akį tiksliomis linijomis ir „švariu“ dizainu – absoliuti simetrija bei harmonija ir nieko daugiau.

Tradiciškai „Polo“ gaminamas dviejų versijų – trejų ir penkerių durų. Galbūt kai kam trejų durų modelis ir atrodo simpatiškesnis, tačiau Estijos DELFI portalo žurnalistai nutarė išbandyti praktiškesnį variantą su pora durų daugiau, kurio kaina vidutiniškai 2,2 tūkst. Lt didesnė.

Apdaila pranoksta klasės standartus

„Polo“ salone – kaip Tretjakovo galerijoje: maždaug klasikinis žanras. Ergonomika suderinta iki mažiausių detalių, tad dėl vokiečių logikos sunku ginčytis. Naujos kartos modelio prietaisų skydelyje liko tik du analoginiai rodmenys – spidometras ir tachometras, o degalų kiekio matuoklis ir kita naudinga informacija rodoma mažame skaitmeniniame ekrane. Mėlynai šviečiančiame ekrane rodoma ir radijo bei klimato kontrolės informacija, o kiti prietaisai apšviesti baltais diodais.

Dar vienas palikimas iš „Golfo“ – vairaratis, kurį dabar galima reguliuoti ne tik aukštyn-žemyn, bet ir patraukti į save. Atsižvelgiant į tai, vairuoti gali bet kokios svorio kategorijos žmogus. Tik plokščia veliūrinė sėdynė nelabai tinkama ilgoms kelionėms (šiek tiek ima skaudėti nugarą), o dėl to, kad nėra šoninių kraštų, verčia stipriau laikytis už vairo posūkiuose.

Ant galinės sėdynės gali įsitaisyti 3 žmonės, bet ne didesni nei 175 cm ūgio, nes aukštesniems teks galva ramstyti lubas. Ši problema dar labiau išryškėja trejų durų versijoje, kur statramsčiai turi didesnį kampą.

„Polo“ nesudaro įspūdžio, kad važiuojate „plastmasinėje“ mašinoje, kaip kad nutinka daugeliu atveju išbandant šio automobilio konkurentus. Kokybiška apdaila ir minkštas plastikas nuteikia maloniai, nors tai ir kuklios B klasės atstovas. Salonas nėra perkrautas, jame išties patogu.

Specialiai „Polo“ inžinieriai sukūrė naują variklių liniją. Daugiausiai dėmesio skirta, žinoma, ne dinamikai, o ekonomijai, nes apsimesti sportininku „Polo“ neleidžia nutrūktgalvis „Scirocco“ ir „Volkswagen“ rinkodaros specialistai (nors sklinda gandai, kad sulauksime ir „Polo GTI“ versijos).

Tarp galimų variklio pasirinkimo variantų yra du trijų cilindrų 1,2 l (60 ir 70 AG) agregatai, keturių cilindrų 1,4 l (85 AG) motoras ir 1,6 l, 75 AG turbodyzelinis su „Common Rail“ sistema. Turbūt įdomiausiu varikliu pretenduoja tapti 1,2 l, 105 AG agregatas su turbina, kuris pasirodys metų pabaigoje.

Visi automobiliai yra aprūpinti 5 laipsnių mechanine pavarų dėže. DSG automatinę pavarų dėžę su dviguba sankaba galima užsisakyti tik su 1,4 l versija, o tai papildomai kainuoja beveik 6 tūkst. Lt. Ši naujoji septynių laipsnių transmisija skirta nedidelio darbinio tūrio varikliams, kurių sukimo momentas nesiekia 250 Nm. DSG sistema šiek tiek pagerina dinamiką ir todėl važiuojant miesto režimu taupiau degina kurą (su mechanine pavarų dėže sąnaudos siekia 8 l/100 km, o su DSG – 7,7 l/100 km).

Noras spausti akseleratorių greit dingsta

Išbandytoji „Polo“ versija su 1,4 l benzininiu varikliu ir 5 laipsnių mechanine pavarų dėže buvo kukli, rami ir silpna. Vidutinės 3 dienų bandymų kuro sąnaudos neviršijo 6,5 l/100 km. Lengvą, kompaktišką automobilį patikimai į priekį traukia 85 AG. Pavaros perjungiamos skandžiai ir tiksliai, tik štai sankaba – ištižusi ir neinformatyvi.

Įsibėgėjama taip palengva, kad net nuspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno spėji susipažinti su kitais eismo dalyviais, įvertinti „Renault Megane Coupe“ užpakalinės dalies grožį, perskaityti reklaminius stendus ir pažiūrėti į krišnaistus, traukiančius savo amžinas dainas.

Pasiekus 4000 aps./min. ribą padėtis šiek tiek pagerėjo, o kai tachometro rodyklė jau rodė 5000 aps./min., „Polo“ nustojo greitėti. Tuo metu automobilis mums tarsi bando parodyti, kad važiuoti tokiu režimu jam nepatinka: kėbulas ima drebėti, prietaisų skydelio ekrane įsižiebia rodyklė, primenanti apie tai, kad jau seniai reikėjo perjungti pavarą, nes be reikalo deginame kurą. Jeigu taip nešturmuotumėte akceleratoriaus, tuomet „Polo“ atrodytų kaip pilka pelytė, tik retkarčiais rodantis gyvybės ženklus.

Automobilio triukšmo izoliacija yra viena geriausių savo klasėje, vibracijos salone visai nesijaučia. Netrukdo ramybės ir suderinta miesto sąlygoms važiuoklė, sugerianti visus miesto gatvių nelygumus. Nežymūs bildesiai girdimi užpakalinėje dalyje, ypač įveikiant didelius kalnelius arba „gulinčius policininkus“ senamiestyje.

Po pirmųjų 2 valandų, praleistų prie „Polo“ vairo, noras spausti akceleratoriaus pedalą visai dingsta. „Polo“ ramiai rieda gatve apšviesdamas kelią ryškiomis šviesomis. Atrodo, kad automobilyje gyva „darbininko“ siela be ypatingų ambicijų ar polėkių, o laisvadieniais šis „darbininkas“ mėgsta pasižvalgyti į veidrodį.

Verta pažymėti, kad naujasis „Polo“, kuris yra surenkamas Indijoje, Kinijoje, Ispanijoje ir Pietų Afrikos Respublikoje, tapo saugesnis. Visų pirma, dėl kietesnės kėbulo konstrukcijos, kompaktiškas automobilis pranoko visas saugumo specialistų viltis. Pagal „Euro Ncap“ atliktus testus šiam modeliui buvo suteiktas maksimalus bendras 5 žvaigždučių įvertinimas.

Tačiau ne viskas taip gražu, kaip gali atrodyti. Toks banalus dalykas kaip ESP sistema montuojama tik už papildomą mokestį (2,1 tūkst. Lt), negana to, bazinėje „Polo“ versijoje – tik 4 saugos pagalvės.

Žvelgiant į bazinės įrangos „Trendline“ sąrašą, imi suprasti, kad norint nusipirkti ne dėžutę ant keturių ratų, o padorų „Polo“, teks sumokėti nemenką sumą. Elektra valdomi galinių stiklų kėlikliai, „Cruise“ kontrolė, oro kondicionierius, radijas – visa tai į bazinę kainą neįeina. Įranga „Highline“, kaip ir išbandytos mašinos, atrodo žymiai rimčiau. Tad biudžetinis miesto automobilis tampa ne toks jau ir pigus.

Mažalitražiai varikliai neverti dėmesio

Iš vienos pusės, „Polo“ visada buvo tiesiog automobilis be įmantrių technologinių niuansų ir inovacijų. Galbūt taip ir teisinga, juk ne visiems muzika automobilyje reikalinga, kaip ir klimato kontrolė – šiltą dieną galima atsidaryti langą ir nesukti sau galvos.

Palyginus su pirmtaku, naujasis „Polo“ tapo kur kas patrauklesnis, pakeitęs kvailoką išraišką į lengvą šypseną. Jis pasiruošęs išgąsdinti konkurentus, tarp kurių nebent „Ford Fiesta“ arba „Renault Clio“ gali bandyti pasivaržyti su „Polo“ pagal valdymo patogumo aspektą.

Dinamikos, surinkimo kokybės ir ekonomiškumo santykis – aukščiau pagyrimo ribų. Tik kaina ir bazinės įrangos sąrašas gadina bendrą vaizdą. Tiems, kurie rimtai galvoja tapti 5 kartos „Volkswagen Polo“ savininkais, primygtinai patariame nežiūrėti į silpnus 1,2 l variklius: 3 cilindrų motorai daugiau vibruoja ir dreba kaip bepročiai. O 1,2 l variklis su turbina, kuris dar neparduodamas, turi 4 cilindrus, 105 AG ir „valgo“ tik 5,5 l/100 km, o tai visai kitas reikalas.

„Volkswagen Polo“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1390 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 63 kW/85 AG/5000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 132 Nm/3800 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3970 mm
Plotis: 1682 mm
Aukštis: 1462 mm
Važiuoklės bazė: 2470 mm
Svoris: 1070 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,1 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
Bagažinės tūris: 280/952 l
Kaina: 45 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 36,1 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją