Kai kurie automobiliai mane praleidžia net ir važiuodami pagrindiniu keliu. Sustoju prie pėsčiųjų perėjos, tačiau norintys kirsti gatvę tarsi netikėdami savo akimis nedrąsiai žengia į priekį. Aukštai sėdėdamas matau eismo srautą kone nuo vieno šviesoforo iki kito. O bandydamas automobilių stovėjimo aikštelėje pastatyti 4,7 m ilgio ir 1,8 m pločio gigantą, mintyse net pradedu suprasti (teatleidžia man Šv. Kristoforas – vairuotojų ir keliautojų globėjas) netvarkingu parkavimu garsėjančius visureigių vairuotojus. Tokie įspūdžiai praleidus pirmąsias minutes prie naujojo „Land Cruiser 150“.

2007 m. pabaigoje pasirodęs ankstesnės kartos „kruizeris“ buvo peikiamas už tai, kad pernelyg mažai skyrėsi nuo savo pirmtako. Japonai išgirdo šią kritiką ir šįkart nutarė visus nustebinti, jų teigimu, visiškai nauju dizainu. Kas iš to išėjo? Ogi beveik 10 cm ilgesnis kampuotas monstras, kurio rėminė kėbulo konstrukcija tapo 11 proc. tvirtesnė lyginant su pirmtaku. Žvelgiant iš šono, naujasis visureigis nuo ankstesnio modelio labiausiai skiriasi kitokia kėbulo forma (kuri netapo simpatiškesnė) ir priekiniais bei galiniais žibintais.

Tačiau reikia pripažinti, kad vairuodamas „Land Cruiser“ visureigį, apie jo išvaizdą galvoji mažiausiai, o prie vairo jautiesi neapsakomai saugiai.

Tarsi kruizinis laivas

Apie gerai važiuojančius automobilius lietuviai mėgsta sakyti: „Laivas, ne mašina“. Vaizdžiai kalbant apie naująjį „Land Cruiser“, tai tarsi kruizinis laivas ant ratų, kuriam nebaisūs banguojantys mūsų šalies keliai, gatvės, žvyrkeliai ir miško takeliai. Todėl savaitgalį leisdamas su naujuoju „Land Cruiser“ susimąstai, kaip būtų gerai bent keletui dienų emigruoti į kalnuotu reljefu pasižyminčią šalį, nes norint rasti vietų, kur Lietuvoje būtų galima išbandyti visas šio kelių ir bekelių monstro galimybes, reikia gerokai palaužyti galvą.

Šiuo „kruiziniu laivu“ nepavyko išplaukti į platesnius vandenis, tad jo teikiamą pramogų kompleksą išbandėme Vilniaus apylinkėse. O geriausios komplektacijos „Land Cruiser 150“ išties turi ką pasiūlyti. Specialiai naujajam „Land Cruiser“ sukurta nauja aukšto lygio „JBL Premium Synthesis“ (JBL) erdvinio garso sistema leidžia mėgautis 5.1 kanalų erdviniu garsu, sklindančiu iš CD ar DVD grotuvų. Montuojama su navigacijos įranga ir standžiojo disko įtaisu (HDD), JBL garso sistema taip pat turi garso įrašų biblioteką, kurioje galima laikyti iki 2000 įrašų, perrašytų iš kompaktinių diskų. O gale sėdintys keleiviai gali žiūrėti filmus iš lubų išlendančiame devynių colių ekrane.

Tačiau būti „Land Cruiserio“ keleiviu norisi mažiausiai, nes įdomiausia ir smagiausia dalis laukia prie vairo. Čia į vairuotoją žvelgia naujos formos prietaisų skydelis. Kaip ir automobilio dizainas, jis įgavo grubių bruožų ir tapo kampuotas, tačiau išlaikė savo funkcionalumą ir patvarumą.

„Lietuviškas“ griovys – nebaisus

„Linkime sėkmingai išsukti iš kelio“, – tokiais žodžiais išlydėjo automobilį bandymams skyrusios bendrovės „Tokvila“ darbuotojai, kurie, žinoma, neabejojo visureigio galimybėmis.

Jų palinkėjimas kiek netikėtai išsipildė Širvintų rajone, kur užpustytos šalikelės slėpė griovius. Vienoje iš tokių vietų bandant apsisukti, visureigis keleivio pusės ratais „prigulė“ ant šono. Panikos akimirka greit baigėsi prisiminus prieš porą metų buvusius ankstesnės kartos „Land Cruiserio“ bandymus su „Toyotos“ inžinieriais iš Japonijos. „Tąsyk dar ne tokių „fokusų“ buvo“, – šmėstelėjo mintis.

Atrodo, kad ir automobilio „smegenys“ greitai įvertino situaciją, ratai automatiškai prisitaikė prie griovio „reljefo“ ir įjungus atbulinę pavarą griovį pavyko tiesiog apžergti net nepanaudojus specialių bekelei skirtų funkcijų. Prabėgo dar kelios akimirkos ir „Land Cruiseris“ vėl grįžo į kelią.

„Lietuviškas“ griovys – menka kliūtis japonų šedevrui, kuris turi modernias funkcijas, leidžiančias važiuoti išties ekstremaliomis sąlygomis. Pastovaus nedidelio greičio palaikymo sistema „Crawl Control“ su penkiais skirtingais greičio nustatymais padeda tiksliai ir patikimai įveikti ekstremalius išbandymus neatakuojant droselinės sklendės ir nespaudžiant stabdžio pedalo. Ši sistema padeda išlaisvinti automobilį šiam užklimpus smėlyje ar purve.

Į geriausią įrangą turinčius „Land Cruiserius“ diegiama „Multi-terrain Select“ (MTS) sistema, kai vairuotojas, atsižvelgdamas į kelio dangą, gali pasirinkti iš kelių važiavimo tipų: „Mud and Sand“ (purvas ir smėlis), „Loose Rock“ (palaidi akmenys), „Mogul“ (gūbriuota kalva) ir „Rock“ (uolėtas paviršius).

Be to, „Multi-terrain“ monitoriuje rodomi keturių kamerų fiksuojami vaizdai ir ratų pasukimo kampas padeda vairuotojui lengviau susiorientuoti aplinkoje ir sužinoti automobilio judėjimo trajektoriją. Prastesnę įrangą turinčiuose modeliuose montuojamos įprastos elektroninės sistemos, padedančios leistis nuo kalno ar važiuoti įkalne.

Nors ir didelis, bet manevringas

Kaip ir anksčiau, „Toyota Land Cruiser 150“ variklių gamą sudaro du agregatai: V6, 4,0 l, 287 AG benzininis ir keturių cilindrų 3,0 l, 173 AG dyzelinis su turbokompresoriumi. Mūsų išbandytas visureigis buvo „apginkluotas“ pastaruoju D-4D su „Common Rail“ tiesioginio degalų įpurškimo sistema agregatu su 5 laipsnių automatine pavarų dėže. Šis variklis, kurio maksimalus 410 Nm sukimo momentas pasiekiamas 1600-2800 aps./min. sūkių diapazone, yra tik šiek tiek modernizuotas lyginant su ankstesne versija, todėl jau atrodo pasenęs.

Važiuojant didesniu greičiu, salone girdisi erzinantis švilpimas ir motoro burzgimas, tad garso izoliacija galėtų būti ir geresnė. Be to, važiuojant per gatvių duobes, pakaba dunksėjo. Gamintojų teigimu, vidutinės dyzelinės „Land Cruiser“ versijos degalų sąnaudos yra 8,1 l/100 km, tačiau per poros dienų bandymus automobilio informacinis kompiuteris rodė 10,2 l/100 km vidurkį.

Nors tai ir didelis automobilis, tačiau dėl gero matomumo (šoniniai veidrodėliai atrodo tiesiog gigantiškai), tikslaus vairaračio darbo ir puikių stabdžių, visureigis yra manevringas ir prie to lengva priprasti.

Dar viena naujove galima pavadinti kaip papildoma įranga montuojamą trečią sėdynių eilę, kuri dabar sulankstoma į bagažinės grindis, suformuojant lygų pagrindą. Septynviečiame modelyje antrosios eilės sėdynių slankiojimo diapazonas dabar siekia 135 mm. Be to, jos yra daug lankstesnės – sėdynių atlošas dalijamas 40:20:40 santykiu, gali būti nulenkiamas ir atlošiamas. Grindys kojų nišoje pažemintos daugiau nei 38 mm, kad keleiviams būtų patogiau sėdėti. Dėl antrosios eilės sėdynių slankiojimo funkcijos atsiveria dvigubai didesnė erdvė trečiosios eilės keleivių kojoms, lyginant su ankstesnės kartos modeliu.

Panašu, kad naujasis „Toyota Land Cruiser 150“ neturi trūkumų (jei nežinotume jo kainos). Mūsų išbandyta versija yra beveik geriausia, ką gali pasiūlyti „Toyota“ ir kainuoja 214 tūkst. Lt. Bazinės versijos kaina prasideda nuo 141 tūkst. Lt. Palyginimui – bene pagrindiniu „Land Cruiserio“ konkurentu vadinamas neseniai pasirodęs „Land Rover Discovery 4“ Lietuvoje kainuoja nuo 150 tūkst. Lt. Tad jeigu rasite „Toyota Land Cruiser 150“ trūkumų, ko gero, jie bus dėl dizaino subtilybių arba dėl simpatijų kitiems gamintojams.

„Toyota Land Cruiser 150“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2982 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 127 kW/173 AG/3400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 410Nm/1600-2800 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4760 mm
Plotis: 1885 mm
Aukštis: 1890 mm
Važiuoklės bazė: 2790 mm
Svoris: 2990 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,7 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 8,1 l/100 km
Bagažinės tūris: 620 l
Kaina: 214 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 141 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)