Ko galima tikėtis iš „Škodos“ automobilių? Paprastumo, patikimumo, praktiškumo bei gero kainos ir kokybės santykio. Kalbant apie portalo „DELFI Auto“ išbandytą pirmuoju šios kompanijos SUV visureigiu vadinamą „Yeti“, šie apibūdinimai nėra visiškai teisingi. Tamsiai rudos „Mato Brown Metallic“ spalvos automobilis neatrodo kaip eilinis „Škodos“ atstovas, kurio kaina išties įspūdinga, tačiau jis tikrai yra praktiškas, patikimas ir kokybiškas. Galbūt net geriausias iki šiol sukurtas „Škodos“ modelis?

2009 m. Ženevos automobilių parodoje debiutavęs „Yeti“ išlaikė dar 2005-iais pademonstruotos koncepcijos pagrindinius bruožus. Šiuo modeliu buvo bandoma suderinti aukštų hečbekų praktiškumą su SUV klasės visureigių geromis pravažumo galimybėmis. Čekijos automobilių gamintojas pabrėžia dar ir tai, kad tai yra jų atsakas į spartų SUV tipo automobilių populiarėjimą. Iš tiesų, SUV rinka – labai konkurencinga, kurioje „Yeti“ teks įrodyti savo vertę prieš seniai pripažinimą pelniusius ir naujus „parketinius“ visureigius.

„Škoda Yeti“ Estijoje ir gimtojoje Čekijoje buvo išrinktas „Metų automobiliu 2010“, o analogiškame mūsų šalies konkurse su geriausiu šių metų Europos automobiliu „Volkswagen Polo“ pasidalijo 4-5 vietas. Šie įvertinimai tarsi įrodo, kad naujokas automobilių pasaulyje sutiktas šiltai.

„Škodos“ atstovai teigia, kad automobilio pavadinimą, koncepciją ir savybes įkvėpė legendinis Sniego žmogus, daugelyje pasaulio kalbų vadinamas tiesiog Yeti. Naujojo modelio reklaminėje kampanijoje plačiai naudojamas su jo „krikštatėviu“ susijęs elementas – Sniego žmogaus pėda. „Škoda“ rinkodaros specialistai tikisi, kad laikui bėgant naujasis visureigis ir šis jo simbolis taps neatsiejami.

Nevienareikšmiškai vertinamos dizaino subtilybės

„Yeti“ išmatavimai yra tikrai neįprasti ir netelpantys į klasių rėmus. Šis automobilis yra tik 4,2 m ilgio (vizualiai atrodo tikrai ilgesnis), techniškai jam giminingas yra „Volkswagen Tiguan“, už kurį čekas yra 20 cm trumpesnis, tačiau erdvesnis ir pigesnis.

Penkiadurio automobilio radiatoriaus grotelės aiškiai liudija priklausomybę „Škodos“ šeimynai, tačiau kiti priekinės dalies elementai suteikia tik „Yeti“ modeliui būdingų bruožų. Du apvalūs papildomi priekiniai žibintai, kuriuose integruoti dienos šviesos ir rūko žibintai, savita kėbulo forma padarė šį modelį lengvai atpažįstamu. Dėl stataus kėbulo galo „Yeti“ primena vienatūrį, tačiau šis sprendimas yra gana praktiškas, nes dėl to padidėjo salono erdvė, o statant automobilį galu, lengva justi jo gabaritus.

Originalų „sniego žmogaus“ dizainą galima įsimylėti iš pirmo žvilgsnio, tačiau jeigu taip neįvyko vos tik užmetus į jį akį, sunku tikėtis, kad laikui bėgant jis taps gražesnis.

Visureigiui būdingų išorės bruožų suteikia ir jau bazinės komplektacijos modelyje montuojami stogo bagažinės laikikliai. Pigiausiose versijose šios sijos yra juodos spalvos, o geresnės komplektacijos modeliuose jos yra sidabro spalvos.

Bagažo tūris – didžiausias klasėje

„Yeti“ prietaisų skydelis elegantiškas, tačiau akivaizdu, kad čia svarbiausia ne stilius, o funkcionalumas. Centrinės konsolės viduryje – automagnetola „Bolero“ su prisilietimui jautriu informaciniu ekranu. Tai funkcionali garso sistema su integruotu 6 kompaktinių diskų keitikliu, garsas atkuriamas per 12 garsiakalbių sistemą.

„Yeti“ montuojama elektroniniu būdu valdoma dviejų zonų oro kondicionavimo sistema „Climatronic“ yra su kvapų filtru. Visi valdymo mygtukai yra dideli ir patogiai valdomi. Priekinio skydelio viršuje įmontuota daiktadėžė praverčia norint paslėpti GPS navigatorių ar kitą nedidelį daiktą.

Dar vienas saloną pagyvinantis, tačiau nepigus akcentas – elektra valdomas dviejų dalių panoraminis stoglangis su užuolaidėle, kuris tikrai neleis pasireikšti klaustrofobijos požymiams. Daug šviesos ir erdvės pojūtį suteikiantis elementas papildomai kainuoja 3420 Lt.

Pirmą kartą sėdus prie „Yeti“ vairo, gali pasirodyti nepatogi sėdėsena, tačiau vertikaliai ir išilgai reguliuojama vairo kolonėlė leidžia įsitaisyti patogiai. Aukšta sėdėsena, dideli langai, bukas automobilio priekis ir „nukirstas“ galas užtikrina gerą matomumą į visas puses.

Gale sėdintys keleiviai erdve skųstis tikrai neturėtų, atskirai stumdomos sėdynės suteikia pakankamai vietos.

„Sniego žmogaus“ bagažinė yra 416 l talpos. Šis rezultatas šiek tiek lenkia „Nissan Qashqai“ (410 l), tačiau gerokai atsilieka nuo klasės lyderio „Peugeot 3008“, kurio bagažo erdvė yra tiesiog įspūdinga – 512 l. Vis dėlto esant reikalui, šį trūkumą galima kompensuoti išėmus galines sėdynes, kai atsiveria 1 760 l bagažo tūris. Pagal šį rodiklį klasėje „Yeti“ negali prilygti niekas.

Plačios įrangos pasirinkimo galimybės

Agregatų pasirinkimas tikrai didelis. Variklių gamą sudaro du benzininiai – 1.2 TSI 105 AG (2WD) ir 1.8l TSI 160 AG (4x4) bei trys „common rail“ tipo dyzeliniai – 2.0 TDI 110 AG (2WD arba 4x4), 2.0 TDI 140 AG (4x4) ir 2.0 TDI 170 AG (4x4).

Neseniai „Škoda“ pranešė, kad Lietuvoje jau galima užsisakyti ir 7 laipsnių automatinę DSG transmisiją. Tačiau kaip trūkumą galima įvardyti tai, kad ši naujiena galima tik su 1.2 l TSI varikliu, kuris išvysto 105 AG.

Prieš pasirodant rinkoje, „Yeti“ buvo išbandytas „EuroNCAP“ saugumo testuose, kuriuose gavo aukštus įvertinimus. Į naująjį „Yeti“ gali būti montuojamos 9 saugos oro pagalvės, tarp jų – ir vairuotojo kelių apsaugos pagalvė. Sunkiausiame priekinio susidūrimo teste visureigis gavo aukščiausia įvertinimą – 5 žvaigždutes.

„Yeti“ siūlomas trijų komplektacijų – „Active“, „Ambition“ ir „Experience“. Pigiausias „Active“ versijos „Yeti“ su priekinių ratų pavara ir 1.2 TSI benzininiu varikliu kainuoja vos 43 900 Lt ir yra bene pigiausias rinkoje SUV tipo automobilis.

Mūsų bandytas automobilis buvo su visų varančių ratų sistema, „Experience“ komplektacijos su 2.0 TDI, 170 AG varikliu, kainuojantis 83 930 Lt. Tai yra brangiausias siūlomas modelis. Ar ne per daug „Škoda“ nori? Reikia pripažinti, kad mūsų išbandytas „Yeti“ modelis yra gana brangus, kainuojantis tiek pat kiek ir nemažai didesnių krosouverių klasės automobilių.

„Sniego žmogus“ miške „išalko“

„Yeti“ yra manevringas ir dinamiškas automobilis, tinkamas be problemų kasdien važinėti mieste. Pavaros perjungiamos sklandžiai ir tiksliai. Tiesa, įjungus visų varančiųjų ratų sistemą, pavarų dėžės darbas pastebimai „apsunksta“. Vidutinės kuro sąnaudos per kelių dienų bandymus tik šiek tiek perkopė 6 l/100 km ribą.

„Škodos“ atstovai teigia, kad atsižvelgiant į modelio „krikštatėvį“ – Sniego žmogų, šis automobilis yra pritaikytas važiavimui sunkiomis sąlygomis – kalnuotomis vietovėmis, esant sniego, purvo dangai ir t.t. Nors mūsų bandytas automobilis ir varomas visais ratais, turi nusileidimo nuo kalvų funkciją, tačiau itin sunkiomis sąlygomis važiuoti nesiryžome, mat įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampai šiame visureigyje yra mažesni nei kitų konkurentų.

Tačiau išvažiavus į snieguotus miško kelius „Yeti“ nenuvylė ir stabiliai laikėsi. Čia reiktų paminėti ketvirtos kartos „Haldex“ sankabą ir specialiu bekelės režimu, kuri pakoreguoja ABS, ASR ir EDS sistemų veikimą nuvažiavus nuo asfalto. Ji padidina akceleratoriaus pedalo jautrumą, o taip pat leidžia pasinaudoti pajudėjimo iš vietos bei važiavimo nuokalne asistentais. Tiesa, pastebėjome, kad „sniego žmogaus“ apetitas pastebimai išauga įjungus visų varančiųjų ratų sistemą. Po maždaug pusvalandį trukusio smagaus pasivažinėjimo miške degalų matuoklio rodmenys šovė iki 9 l/100 km vidurkio.

Pagal patikimus „Volkswagen“ mechaninius „receptus“ sukurtas „Škoda Yeti“ yra modernus ir praktiškas automobilis, kuris gali patenkinti įvairių pirkėjų skonį ir poreikius. Rimtų trūkumų įžvelgti sunku, o jeigu ir galima bandyti prie kažko kabinėtis, tai yra dizainas ir kaina. Neįkandantiems geresnės komplektacijos modelių, „Škoda“ turi ką pasiūlyti – bazinę versiją už 43 900 Lt, kuri kainuoja bene mažiausiai segmente. Tačiau ar čekiškam SUV visureigiui savo klasėje pavyks nurungti „Nissan Qashqai“ ir kitus lyderius, parodys tik laikas.

„Škoda Yeti“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1968 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 125 kW/170 AG/4200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4223 mm
Plotis: 1793 mm
Aukštis: 1691 mm
Važiuoklės bazė: 2578 mm
Svoris: 1535 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,4 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,1 l/100 km
Bagažinės tūris: 416/1760 l
Kaina: 83 930 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 43 900 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)