Pristačiusi naujos kartos „cee'd“ modelį, „Kia“ nori priversti jus abejoti. Ar tikrai norite pirkti tą patį nuobodų „Golf“ ar visiems žinomus „Megane“, „Focus“, „Astra“, jeigu galite rinktis šį Pietų Korėjos automobilių gamintojo modelį?

Antros kartos „Kia cee'd“ pirmtakas dar visai neseniai mėgavosi dėmesiu ir trumpalaike šlove. 2007 m. tai buvo pirmasis šios markės specialiai Europos rinkai sukurtas modelis. Jis pirmasis iš korėjiečių gavo 5 žvaigždučių įvertinimą „Euro NCAP“ saugumo bandymuose ir aštuoniose valstybėse gavo „Metų automobilio“ apdovanojimą. Tarp šių trofėjų yra ir lietuviškas, pelnytas 2008 m. Taigi būtent su „cee'd“ modeliu „Kia“ iš esmės pradėjo keisti savo įvaizdį, kuris iki tol buvo ne ką geresnis nei Gariūnuose parduodamų „Adiban“ ar „Adiddan“ sportbačių siuvėjų.

Nuo 2007 m. kompanijos pardavėjai šį Slovakijoje gaminamą modelį įsiūlė daugiau nei 630 tūkst. pirkėjų. Tačiau vos po penkerių metų „Kia“ paruošė naująjį „cee'd“ – puošnesnį, kokybiškesnį ir brangesnį. Nors pirmos ir antros kartos kartos „cee'd“ skiria tik penkmetis, tačiau Ispanijoje išbandžius naują modelį ir įvertinus jo pažangą, susidaro įspūdis, kad jį ir pirmtaką turėtų skirti ne mažiau nei dešimtmetis.

Dizaineris – tarsi automobilių pramonės L. Messi

Žvelgiant į naują „Kia cee'd“ sunku rasti detalę, kuri griautų bendrą išvaizdaus automobilio vaizdą. Vis dėlto ėmus atidžiau nagrinėti dizaino akcentus, galima pastebėti, kad kai kurie sprendimai jau matyti kitų gamintojų modeliuose. Pavyzdžiui, giliai į automobilio šonus įsirėžę priekiniai žibintai kelia aliuzijas į ankstesnės kartos BWM 5-seriją (E60), o pažiūrėjus į „cee'd“ iš šono jį lengvai galima supainioti su „Opel Astra“. Tačiau tai nesumažina pagyrimo žodžių „Kia“ dizaineriui Peteriui Schreyeriui, kuris pilką, nuobodų automobilį padarė tikru gražuoliu. Kaip juokauja patys „Kia“ atstovai, P. Schreyeris yra tarsi Lionelio Messi atitikmuo automobilių pramonėje – kiekvienas modelis, prie kurio jis prisiliečia, virsta įvarčiu į varžovų vartus.

Naujasis „cee'd“ gaminamas pagal tą pačią pirmos kartos modelio platformą, taigi automobilio svoris liko beveik toks pat, mažai tepasikeitė ir matmenys: jis 0,5 cm pailgėjo, 1 cm pažemėjo, 1 cm susiaurėjo. Važiuoklės bazė (2650 mm) išliko tokia pat, taigi keleiviams skirtos vietos pagausėjimas skaičiuojamas tik keliais milimetrais. Nepaisant to, erdvės keturiems suaugusiems tikrai nestinga. Be to, „Kia“ rado resursų ir įstengė 40 l padidinti bagažinę, kurios talpa dabar siekia solidžius 380 l (daugiau nei „Astra“, „Auris“ ar „Megane“). Nulenkus sėdynes suformuojamas lygus pagrindas ir bagažo erdvė padidėja iki 1318 l.

Salonas įrengtas skoningai, matyti, kad gamintojai kiekvienai detalei skyrė ypatingą dėmesį. Didžiausi kritikai pasiges pigaus ir kieto plastiko, medžiagų ir surinkimo kokybė išties palieka gerą įspūdį. Oda aptrauktas vairaratis ir pavarų perjungimo svirtis yra malonūs liesti, o kaip papildoma įranga siūlomas 7 colių, lietimui jautrus ekranas stebina grafine kokybe. Pirkėjams siūlomi trys salono atspalviai – šviesus, tamsus ir klasikinis pilkas.

Išbandžius geriausiai sukomplektuotas versijas galima teigti, kad nors „cee'd“ įrengimo kokybė dar neprilygsta žymiajam konkurentui iš „Volkswagen“, tačiau nuo varžovų iš „Ford“, „Opel“, „Toyota“ ar „Renault“ niekuo nenusileidžia, o kai kuriuos ir lenkia.

Varikliai neblizga

Jeigu jau patikėjote, kad „cee'd“ pretenduoja į automobilių pramonės aukso grynuolius, turime pripažinti, kad varikliai yra ta sritis, kurioje „Kia“ atstovai kol kas negali niekuo pasigirti. Tiesa, jie bando tą daryti kalbėdami apie ekonomiškumą, mažesnes CO2 emisijas, tačiau iš tiesų tai panašiau į akių dūmimą.

Naujasis korėjiečių „golfas“ bus siūlomas su vienu iš dviejų benzininių (1.4 l/100 AG arba 1.6 l/135 AG) variklių, o dyzelinių agregatų gamą sudaro 1.4 l, 90 AG ir 1.6 l (110 arba 128 AG). Pirmą kartą „Kia“ pirkėjams siūlo dvigubos sankabos transmisiją (tik su benzininiu 1.6 l GDI varikliu). Taip pat varikliai derinami su 6 laipsnių automatine arba mechanine transmisija.

Malagos apylinkėse surengtame naujojo „cee'd“ pristatyme išbandėme silpniausią benzininę ir galingiausią dyzelinę versiją.

Benzininis 1.4 l agregatas džiugina tik važinėjant mieste, o pasukus į greitkelį ir pasiekus 100 km/val. atrodo, kad greičio pedalui būtų atlikta „nejautra“. Įsibėgėti iki 100 km/val. užtrunka visą amžinybę – būtent taip atrodo tos beveik 13 sek., kurias reikia sugaišti norint išspausti iki šios ribos. Nors ši versija vangi, į tai būtų galima nekreipti dėmesio, jeigu automobilis būtų ekonomiškas. Tačiau kai gamintojo deklaruojamos vidutinės 5,8 l/100 km sąnaudos realybėje išauga trečdaliu, sunku rasti argumentų, kodėl reikėtų rinktis šią modifikaciją. Vis dėlto tai yra bazinis variklis ir jis nėra blogiausias įvertinus konkurentų pigiausius pasiūlymus.

Dyzelinis 1.6 l, 128 AG variklis nuteikia kur kas maloniau. Automobilis gerokai gyvybingesnis pajudėdamas iš vietos, tačiau to per maža, kad važiavimą galėtum pavadinti „dinamišku“. Mūsų užfiksuotos vidutinės degalų sąnaudos siekė apie 5,5 l/100 km ir tai yra neblogas rezultatas, nors gamintojai žada ir 3,7 l/100 km vidurkį. Be abejonės, tai bus geriausiai perkama versija, galinti pasiūlyti ir ekonomišką, ir malonų važiavimą.

Automobilio kūrėjus galima pagirti už pagerintą triukšmo izoliaciją. Dyzeliniam varikliui nepavyks paslėpti savo prigimties, tačiau išoriniai garsai nuslopinami pakankamai gerai. Maloniai nustebino ir pakaba. Ji nėra ištižusi, kad keleiviai rizikuotų susirgti jūrlige, tačiau ir ne per kieta. Taigi inžinieriams pavyko rasti aukso viduriuką.

Įsigiję geriausios komplektacijos „cee'd“ turės galimybę reguliuoti vairo mechanizmo darbą. Be įprastinio režimo vairuotojas galės rinktis komfortišką arba sportišką. Jeigu nustatę normalų vairo mechanizmo darbą norėsite daugiau jautrumo ir tikslumo – į pagalbą ateis „Sport“ funkcija. O „Comfort“ režimas vairaratį padaro lengvą it balionas ir tai padeda manevruojant automobilių stovėjimo aikštelėse.

Korėjiečiai klesti Europoje

Su kiekvienu naujos kartos modeliu „Kia“ atlieka septynmylį šuolį į priekį ir naujasis „cee'd“ – ne išimtis. Kompaktinis „cee'd“ pastebimai patobulėjo. Dabar šio modelio pirkėjai gali rinktis tokią įrangą kaip automatinė automobilio statymo funkcija, „aktyvius“ žibintus, kurie pasisuka priklausomai nuo posūkių ir geriau apšviečia kelią, panoraminį stoglangį, dvigubos sankabos transmisiją, beraktę variklio užvedimo sistemą, šildomą vairaratį ir kt. Žinoma, visa tai gali pasiūlyti ir konkurentai, kurių atstovai be abejonės jums sakys, kad vairuodamas „cee'd“ neatrodysite rimtai.

Tačiau tiesa yra ta, kad Pietų Korėjos automobilių gamintojai šiuo metu Europoje išgyvena aukso amžių, jeigu lyginsime jų rezultatus su kitomis kompanijomis. Pernai 11,8 proc. pardavimus regione padidinusi „Kia“ pagal šį rodiklį nusileido tik „Nissan“ (+13,7 proc.), tačiau šiemet šiai markei neprilygsta niekas. ACEA statistika rodo, kad per pirmus du šių metų mėnesius „Kia“ pardavimai išaugo net 31 proc. Palyginimui – „Honda” pardavimai krito 28,3 proc., „Renault“ – 28 proc., „Mazda“ – 24,1 proc., „Opel“ – 19,9 proc. „Fiat“ – 18,3 proc., „Peugeot“ – 17,9 proc.

Šiemet „Kia“ europiečiams planuoja parduoti 350 tūkst. automobilių, t.y. .22 proc. daugiau nei 2011 m., kai pardavimai išaugo iki 290 tūkst. vnt.

Šis kompaktinis automobilis dar neatitinka klasės lyderių pagal dinamiškumą, tačiau jis puikiai atrodo, kokybiškai surinktas, be to, nepamirškime ir 7 metų garantijos, o tiek privalumų didžiajai pirkėjų daliai bus daugiau nei reikia.

Be to, dar šiemet bus pradėti pardavinėti ir „cee'd“ universalas, o kiek vėliau pasirodys ir tridurė versija, kuri, reikia tikėtis, ir ištaisys įprasto penkiadurio hečbeko dinamiškumo trūkumą.

Gamintojo atstovai kol kas dar nekalba apie kainas – rinkoje šis modelis pasirodys vasarą. Tačiau nesitikėkite, kad automobilis bus pigus.

„Mes nebūsime pigiausi savo segmente, tačiau kaip visada laikysimės savo devizo – „geriausia vertė už Jūsų pinigus“. Naujojo „cee'd“ kaina bus 3-5 proc. mažesnė lyginant su svarbiausiais mūsų konkurentais“, – Marbelloje sakė „Kia“ marketingo ir produkto planavimo viceprezidentas Benny Oeyenas.

„Kia cee'd“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1582 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 94 kW/128 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 260 Nm/1900-2750 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4310 mm
Plotis: 1780 mm
Aukštis: 1470 mm
Važiuoklės bazė: 2650 mm
Svoris: 1375 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,9 sek.
Maksimalus greitis: 197 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,7 l/100 km
CO2 emisija: 97 g/km
Bagažinės tūris: 380/1318 l
Kaina: neskelbiama

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (54)