Žvelgiant į praeitį, CR-V pradėtas gaminti 1995 m., tačiau europiečiams šio modelio teko laukti dar porą metų. Senajame žemyne automobilis greitai užsitikrino pirkėjų palankumą, tad „Honda“ 2000-aisiais nusprendė, kad Europos rinkai CR-V bus gaminamas Didžiojoje Britanijoje, Swindone.

Vienais reikšmingiausių CR-V istorijos metų galima įvardinti 2007-uosius, kai debiutavo trečios kartos modelis. Tuomet automobilio kūrėjai atsisakė ant bagažinės durų montuojamo atsarginio rato, visureigis tapo trumpesnis, platesnis ir žemesnis, tad taip buvo pagerintas dinamiškumas.

Nuo 1995 m. „Honda“ pardavė daugiau nei penkis milijonus CR-V automobilių ir šiemet debiutavo naujos, jau ketvirtos kartos modelis.

Susitraukė išorė, bet ne vidus

Lyginant su pirmtaku, naujos kartos CR-V ilgis ir aukštis sumažėjo atitinkamai 5 ir 30 mm. Tačiau gamintojai giriasi, kad salono erdvė dėl to nė kiek nenukentėjo. Teigiama, kad sumažinus variklio skyrių, vairuotojo pozicija buvo patraukta 60 mm į priekį.

Kaip pažanga įvardijama ir tai, kad dabar vairuotojas gali reguliuoti sėdynę bei vairo kolonėlę 10 mm platesniu diapazonu, taip esą galima geriau rasti patogią vairavimo poziciją. Galinės sėdynės dabar montuojamos 38 mm žemiau, todėl keleiviai turi daugiau erdvės galvai.

Naująjį „Honda CR-V“ neabejotinai įvertins ieškantys talpaus SUV visureigio. Inžinieriams pavyko pasiekti, kad bagažo erdvė nulenkus galines sėdynes padidėtų 147 l, iki 1648 l. Tai jie padarė pažemindami bagažinės dugną, o įkrauti nešulius tapo lengviau dėl žemesnio bagažinės borto. Standartinė bagažinės talpa – 589 l, tai vienas geriausių rodiklių segmente.

Visiškai pasikeitė prietaisų skydas ir centrinė konsolė. Jeigu čia įtaisyti tik patys reikalingiausi mygtukai, tai vairaratis, kuris buvo „pasiskolintas“ iš naujojo „Civic“, kuklumu nepasižymi ir yra gerokai perkrautas.

Beje, virš centrinės konsolės yra dar vienas, mažesnis ekranas, kurio nauda ne itin suprantama. Čia galima matyti informacinio kompiuterio duomenis ar laikrodį (abu rodmenys dubliuojasi su kitais prietaisais salone), arba čia galite išsisaugoti ir turėti šeimos, šuns, uošvės, meilužės ar bet kokią kitą nuotrauką, nelygu ką labiausiai norite matyti automobilyje, kai nereikia žiūrėti į kelią.

Tie patys varikliai

Vertinant bendrai, CR-V dizainas kardinaliai nepasikeitė – automobilis nesunkiai atpažįstamas. Vis dėlto atskirti senąjį nuo naujojo taip pat bus paprasta – dabar jo išvaizda tapo kiek išraiškingesnė ir nuosaikesnė. Pavyzdžiui, priekinės dalies dizainas nebe toks „bukas“. „Honda“ pakeitė žibintus, pažemino priekinį buferį. Galinėje dalyje pastebimiausias pokytis – ilgesni ir lenktesni žibintai, kurie išlaikant tradicijas, ir toliau bus vertikalūs. Papildomų balų galima skirti ir už tai, kad LED žibintai yra standartinėje komplektacijoje. Trumpai tariant, ketvirtos kartos CR-V išvaizda patraukli, tačiau ne itin įdomi.

Naujasis modelis nuo pirmtako labai nepasikeitė ir techniniu požiūriu. Kaip ir anksčiau, po „Honda CR-V“ variklio gaubtu bus galima rasti dyzelinį 2.2 l arba benzininį 2.0 l jėgos agregatą. Nors variklių pasirinkimas nepakito, dabar jie yra ekonomiškesni.

Dyzelinio keturių cilindrų „i-DTEC“ variklio galia išliko 150 AG, o maksimalus sukimo momentas – 350 Nm, tačiau CO2 emisija sumažėjo nuo 171 iki 149 g/km (versijų su mechanine pavarų dėže).

Kalbant apie benzininio 2.0 l „i-VTEC“ pokyčius, galia padidėjo nuo 150 iki 155 AG. Nepaisant to, CO2 emisija nuo 192 g/km nukrito iki 173 g/km (mechaninė versija).

Jėgos agregatai derinami su 6 laipsnių mechanine arba 5 laipsnių automatine transmisija.

Bene įdomiausias naujojo CR-V aspektas – automobilis pirmą kartą bus siūlomas tik su priekiniais varančiaisiais ratais. Iki šiol visi jie turėjo AWD ratų formulę. Tiesa, priekiniai varantys ratai bus siūlomi tik benzininių variklių gerbėjams.

Siūlydami 2WD versiją gamintojai bando prisitaikyti prie pirkėjų poreikių. Didelė dalis SUV klasės automobilių tarnauja ne kaip visureigiai, galintys prasibrauti pro atokiausius užkampius, bet kaip padidinto pravažumo mašinos, suteikiančios saugumo jausmą ir galimybę pasipuikuoti prieš kaimyną „žiūrėk, vairuoju visureigį“.

Kompanijos duomenimis, pernai 51 proc. Europoje nupirktų benzininių SUV klasės automobilių turėjo priekinių ratų sistemą. O „Honda“ tikisi, kad apie 30 proc. naujojo CR-V pirkėjų rinksis dviem ratais varomą versiją.

Ketvirtos kartos CR-V pristatyme Miunchene išbandėme dyzelinę versiją. Net ir važiuojant labai greitai, triukšmo izoliacija pagirtina, o dinamiškumas taip pat nenuviliantis, nors vairaračio darbas ir nėra toks tikslus, kaip norėtųsi. Maksimalus 350 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 2000 aps./min., tad pagreitėjimo ilgai laukti nereikia. 1,7 tonos sveriantis dyzelinis CR-V iki 100 km/val. gali įsibėgėti greičiau nei per 10 sek. (su mechanine transmisija), o didžiausias greitis nurodomas 190 km/val. Tiesa, Vokietijos greitkeliuose pavyko važiuoti netgi šiek tiek greičiau.

Oficialus modelio debiutas įvyks kitą savaitę Paryžiaus automobilių parodoje, po jos ir turėtų paaiškėti automobilio kainos. Europoje naujasis „Hond CR-V“ bus parduodamas nuo spalio mėnesio. Ir nors konkurentų SUV segmente nestinga, gerąsias ankstesniojo modelio savybes perėmęs bei visose srityse patobulėjęs ketvirtos kartos CR-V ir toliau pelnytai turėtų būti tarp klasės lyderių.

„Honda CR-V“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2199 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4570 mm
Plotis: 2096 mm
Aukštis: 1685 mm
Važiuoklės bazė: 2630 mm
Prošvaisa: 165 mm
Svoris: 1653 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,6 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,6 l/100 km
CO2 emisija: 174 g/km
Bagažinės tūris: 589/1669 l
Kaina: neskelbiama

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (92)