Kalbama, kad Ch.Norrisas gali važinėti bet kokiu automobiliu, kokiu tik nori. Tuomet kodėl jis nepasirinko „Ranger“? Vienas iš variantų galėtų būti tai, kad tuomet buvo paskutinis XX amžiaus dešimtmetis ir naujos kartos „Dodge Ram“ anapus Atlanto maudėsi šlovės spinduliuose. Galima spėti, kad jeigu šis serialas būtų filmuojamas dabar, naujasis „Ranger“ nenugalimajam Ch.Norrisui būtų kaip tik. Dabar madinga kalbėti apie būtinybę taupyti degalus, atsižvelgti į aplinkosaugos problemas, važinėti mažesniais ir mažiau teršiančiais automobiliais, tad už „Ram“ mažesnis „Ranger“ šiam tikslui būtų tinkamas modelis.

Tačiau dabar 2012-ieji, Ch.Norissas pavasarį atšventė 72-ąjį gimtadienį, ir nesvarbu ką apie jo nemirtingumą bylotų internetiniai juokeliai, išvysti jį naujame seriale būtų, švelniai tariant, netikėta. O automobilių pramonės ratas sukasi nesustodamas ir neseniai Lietuvos rinkoje debiutavo naujasis „Ford Ranger“. Ir tai yra reindžeris ne iš Teksaso, o iš Pietų Afrikos. Būtent šios šalies „Ford“ padalinyje gaminami pikapai yra eksportuojami į globalias rinkas, tarp jų – ir į Europą.

„Pikapai yra labai svarbūs „Ford“ kompanijai. „Ranger“ yra pikapas, skirtas visam pasauliui“, – tvirtina „Ford“ Azijos ir Afrikos padalinių vadovas Joe Hinrichsas.

Pagal naują platformą pagamintas „Ranger“, priešingai nei anksčiau, kai buvo daugiau skirtas amerikiečiams, dabar orientuojasi į viso pasaulio vairuotojų poreikius. Ir nors tai yra kompaktinis pikapas, mūsų standartais tai yra didžiulis automobilis, kurio ilgis siekia 5359 mm, plotis – 1850 mm, aukštis – 1804 mm, o tarpuratis – 3220 mm. Įvairiapusiškumo „Ranger“ suteikia tai, kad pirkėjai gali rinktis viengubos „Regular Cab“, pusantrinės „Super Cab“ arba dvigubos „Double Cab“ kabinos modelius.

Pikapus įprastai perka tie, kam nuolat reikia vežti stambių gabaritų krovinius. „Ranger“ su vienguba „Regular Cab“ kabina pasižymi 1336 kg keliamąja galia, o krovinių skyriaus talpa siekia 1,8 m3. O tiems, kam pikapas reikalingas tempti sunkias priekabas, įvertins tai, kad maksimali „Ranger“ velkamoji galia – 3350 kg, ir tai yra geriausias rezultatas segmente.

Lietuvos rinkai naujasis „Ford Ranger“ tiekiamas su vienu iš dviejų dyzelinių variklių: penkių cilindrų 3.2 l, 200 AG arba keturių cilindrų 2.2 l (150 arba 125 AG). Jėgos agregatai derinami su 6 laipsnių mechanine arba automatine transmisija.

Vilniaus apylinkės miškuose ir karjeruose išbandėme tarpinį variantą – 2.2 TDCI variklį, išvystantį 150 AG (esant 3700 aps./min.). Maksimalus 375 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1500 aps./min., tad variklis patikimai šį pikapą traukia nuo pat pradžių. Vis tik „dyzelis“ ganėtinai triukšmingas, o variklio vibracija tokia stipri, kad pavarų perjungimo svirtis nepaliaujamai maskatuoja. O prie pavarų perjungimo niuansų nėra lengva prisitaikyti – automobilis dažnai trūkčioja, tad procesas nėra sklandus ir, matyt, kur kas geresni potyriai būtų važiuojant „Ranger“, turinčiu automatinę transmisiją. Džiugina tai, kad vidutinės degalų sąnaudos yra beveik tokios pat, kokias ir nurodo gamintojas – 8,5 l/100 km.

Vairuotojas gali rinktis iš trijų režimų, reguliuojančių varančiuosius ratus. Prie pavarų perjungimo svirties esančiu ratuku nestabdant automobilio galima dviejų varančiųjų ratų režimą perjungti į keturių (ir atvirkščiai). Be to, tam, kad „Ranger“ vairuotojas galėtų tapti bekelės reindžeriu, automobilyje įmontuota ir speciali funkcija, padedanti automobiliui įveikti stačias įkalnes, ar saugiai leistis nuo kalno pastoviu greičiu. „Ranger“ prošvaisa leidžia įveikti ir 80 cm gylio brastą. Taigi lietuviška bekelė, jeigu nelįsite į pelkes, neturėtų kelti rūpesčių.

Reikia pripažinti, kad vairuotojo vieta galėtų būti ir patogesnė – vairo kolonėlė juda tik aukštyn-žemyn. Apdailos medžiagos yra vidutinio lygio. Vis dėlto į „Ranger“ reikia žiūrėti kaip į „darbinį arkliuką“, tad nieko keisto, kad jis daug komforto ir nesuteikia.

Išbandytas „Ranger“ buvo su „Super Cab“ vadinama kabina, turinčia dvi sėdimas vietas ir šiek tiek erdvės už sėdynių, bei su XLT lygio įranga. Tai – antra po bazinės XL komplektacijos versija, ir ją papildo tokia įranga kaip kaip oro kondicionierius, pastovaus greičio palaikymo sistema, automatiškai tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis, priekiniais rūko žibintais ir keletu kitų ne itin reikšmingų funkcijų.

Norintiems išraiškingesnio pikapo siūlomos „Limited“ ir „Wildrak“ modicikacijos. Šių versijų „Ranger“ pasižymi ne tik „kiečiau“ atrodančia išvaizda, bet ir gausesne įranga bei aukštesne kaina. Papildomos įrangos sąraše galima rasti tokių funkcijų kaip galinio vaizdo kamera, dviejų zonų automatinė klimato kontrolės sistema, šaldoma daiktadėžė ir kt. Tad pasirinkus, tarkime, „Ranger Wildtrak“ versiją, jis jau tarnautų ne tik kaip „darbinis arkliukas“, bet ir kaip gerai atrodantis laisvalaikio automobilis.

Konkurentų nestinga

Kurdami naująjį „Ranger“, gamintojai itin daug dėmesio skyrė saugumui ir jų pastangos buvo įvertintos 5 žvaigždutėmis „Euro Ncap“ bandymuose – iki šiol tokio rezultato nebuvo pavykę pasiekti nė vienam pikapui.

Pietų Afrikoje gaminamas „Ford Ranger“ bus pristatomas į 148 rinkas. Šio modelio gamybos apimtys padalinyje siekia 110 tūkst. vnt. per metus. Ketvirtadalis jų lieka P.Afrikoje, o likę – eksportuojami daugiausiai į Europą ir kitas Afrikos valstybes.

Per metus „Ford“ parduoda apie 275 tūkst. „Ranger“ automobilių visame pasaulyje. Šis pikapas taip pat gaminamas Tailande ir Argentinoje, o parduodamas 180 šalių.

Jau žinoma, kad šiemet „Ford“ nutrauks „Ranger“ prekybą Šiaurės Amerikoje, kur šis modelis buvo parduodamas 30 metų. Gamintojai tokį sprendimą priėmė dėl to, kad „Ford“ pradėjo diegti ekonomiškus „EcoBoost“ variklius į didesnius už „Ranger“ F-serijos pikapus, tad mažesniam jo „broliui“ tenka misija užkariauti kitas rinkas, kur reikia mažesnio kalibro pikapų.

Viena jų – Lietuva. Vis dėlto vaizdas keliuose rodo, kad mūsų šalyje pikapai nėra itin vertinami. O jeigu ir atsiranda norinčių įsigyti tokio tipo mašiną, pasirinkimas išties nemažas. Galima pastebėti, kad „Ranger“ gali privilioti pirkėjus mažesne nei konkurentai pradine kaina (nuo 84,2 tūkst. Lt). Tačiau perkant brangesnį nei 80 tūkst. Lt automobilį, tai nėra itin didelis privalumas, ypač vertinant tai, kad kai kurie jų gali pasiūlyti kokybiškesnį produktą. Pavyzdžiui, „Volkswagen Amarok“ ir „Toyota Hilux“ kainuoja atitinkamai nuo 88,6 tūkst. Lt ir 87,4 tūkst. Lt, „Nissan Navara” – kiek brangesnis (nuo 95,8 tūkst. Lt). Lietuvos miškininkų pamėgtas „Mitsubishi L200” – populiariausias ir pigiausias segmente, parduodamas nuo 81,4 tūkst. Lt.

„Ford Ranger“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2198 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/3750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 375 Nm/1500-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 5359 mm
Plotis: 1850 mm
Aukštis: 1804 mm
Važiuoklės bazė: 3220 mm
Prošvaisa: 229 mm
Svoris: 1946 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,8 sek.
Maksimalus greitis: 175 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 8,3 l/100 km
CO2 emisija: 219 g/km
Krovinių skyriaus tūris: 1,8 m3
Kaina: 99 585 Lt (bazinė versija – nuo 84 254 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)