„Chevrolet“ atstovų teigimu, šis mažylis konkuruos bene greičiausiai augančiame mažų automobilių segmente, o Europoje planuojama parduoti apie 80 tūkst. „Spark“ kasmet. Vis dėlto pripažįstama, kad mūsų šalyje maži modeliai sunkiai skinasi kelią į pripažinimą. Tą neblogai iliustruoja faktas, jog „Spark“ pirmtakas labiausiai domino įvairių loterijų organizatorius.

Nepaisant sunkmečio, pernai „Chevrolet“ pardavimai visame pasaulyje padidėjo 2,3 proc. Šios markės mašinos itin mėgstamos kaimyninėje Rusijoje. Čia „Chevrolet“ 2009-iais pardavė daugiau nei 100 tūkst. automobilių ir šioje šalyje tapo lyderiu tarp užsienio gamintojų.

1.0 l arba 1,2 l benzininiu varikliu varomas kompaktiškas „Spark“, kurio pavadinimas išvertus iš anglų kalbos reiškia kibirkštis, yra viena svarbiausių „Chevrolet“ naujienų 2010 m. Šis modelis Lietuvoje oficialiai jau pardavinėjamas, o pirmieji automobiliai mūsų šalį pasieks balandžio viduryje. Portalas „DELFI Auto“ jau turėjo galimybę išbandyti šį penkiadurį ir penkiavietį mažylį kovo pabaigoje Vilniuje vykusiame automobilio pristatyme.

Pagamintas pagal naują platformą

„Kibirkšties“ pirmtaku buvo „Matiz“ modelis, kurį skirtingais pavadinimais gamino „Daewoo“ bei vėliau šią kompaniją perėmęs „General Motors“ koncernas. Šį mažylį galima vadinti vieninteliu „Daewoo“ atstovu, kuriam pavyko išpopuliarėti Europoje. „Chevrolet“ teigimu, visame pasaulyje parduota apie 1,4 mln. „Matiz“ automobilių. Ir nors kai kuriose rinkose jau buvo spėjęs pasirodyti pirmos kartos „Spark“, dabartinį modelį, kuris galiausiai pakeis „Matiz“ vardą, „Chevrolet“ pristato kaip „naująjį“ ir tarsi siūlo pamiršti pirmos kartos „bjaurųjį ančiuką“.

Iš tiesų naujasis „Spark“ gali pasigirti įdomia „gimimo“ istorija. 2006 m. kompanija klientams parodė 3 koncepcijas ir pasiūlė balsuoti už tą, kuri jų nuomone labiausiai verta tapti serijiniu modeliu. Rinkimuose dalyvavo beveik 2 mln. žmonių, kurie daugiausiai balsų atidavė „Beat“ koncepcijai, kurios dizainą perėmė dabartinis „Chevrolet Spark“.

Gamybai paruošta „kibirkštis“ buvo pademonstruota dar 2009-ųjų Ženevos automobilių parodoje, tačiau kelionė iki automobilių salonų truko dar metus. Išvydus „Spark“ gatvėje, belieka pripažinti, kad gaminamo automobilio išvaizda nedaug skiriasi nuo drąsios koncepcijos, o tai mašinų pramonėje nutinka ne taip dažnai.

„Spark“ tapo pirmuoju modeliu, sukurtu pagal naują „General Motors“ nedidelių modelių platformą „Gamma II“. Šios platformos pagrindu vėliau bus kuriamas kitas „Chevrolet“ mažylis „Aveo RS“, o ateityje – ir naujos kartos „Opel Corsa“. Naujoji „Spark“ platforma yra 100 mm platesnė nei ankstesnė, kuri buvo naudota „Matiz“, todėl dabartinis automobilis tapo erdvesnis.

Prietaisų skydelis – kaip motocikle

Žvelgiant iš išorės, dėl „užmaskuotų“ galinių durelių rankenėlių šis penkiaduris atrodo kaip trejų durų automobilis. Gamintojų teigimu, galinių durų rankenų integravimas į langų rėmus – tai ne vien tik estetinis sprendimas, esą taip pavyko sukurti kupė stiliaus išvaizdą ir išsaugoti penkiaviečio automobilio praktiškumą.

Aštrių linijų „Spark“ perėmė dabartinio „Chevrolet“ dizaino stilistiką, kuri atsispindi variklio grotelėse, išgaubtame variklio dangtyje bei šoninėse kėbulo linijose. Pasak Taewano Kimo, „Spark“ dizainerių grupės vadovo ir GM DAT („GM Daewoo Auto&Technology Co“) viceprezidento, „Spark“ suteikus daugiau agresyvumo, sudarytas iš vietos pasiruošusio šokti automobilio įspūdis.

Automobilio salone į akis pirmiausia krenta prie vairo kolonėlės įrengto prietaisų skydelio dizainas. „Chevrolet“ atstovai sako, kad šis žaismingas akcentas pasiskolintas iš motociklų dizaino. Iš pradžių atrodo, kad jis yra žaislinis, netikras, tačiau abejonės išsisklaido pradėjus važiuoti. Tuomet pamatai, kad analoginis spidometras sujungtas su skaitmeniniu tachometru (kaip ir sportiniuose motocikluose) išties veikia ir variklio apsukos kyla. Centrinė konsolė taip pat atrodo neįprastai, kai kuriuos mygtukus perjungti sunkoka, pastebimas informatyvumo trūkumas. Kaip ten bebuvę, lyginant su „Matiz“, naujoko salono dizainas yra didelis žingsnis į priekį.

„Motocikliniame“ skydelyje taip ir nepavyko pamatyti vidutinių degalų sąnaudų, informacinis kompiuteris rodė tik atstumą, kurį galima nuvažiuoti iki pasibaigiant degalams. Beje, po automobilio bandymų paaiškėjo, kad „Chevrolet“ deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos abiems 1.0 l ir 1.2 l varikliams yra vienodos – 5,1 l/100 km.

Nuo LS+ komplektacijos „Spark“ įrangoje yra ir automobilio „ragai“ – stogo bagažinės sijos, skirtos vežti iki 50 kg svorio krovinį. Nors šis sprendimas ir teoriškai praplečia bagažo skyriaus variacijas, o ir neblogai atrodo, vis dėlto sunku įsivaizduoti šį mažylį su dideliu kroviniu ant stogo. Be to, bagažinės sijos blogina automobilio aerodinamiką, padidinus greitį kelia papildomą triukšmą, tad ko gero tai ne itin naudingas sprendimas.

Nors „Chevrolet“ ir giriasi, kad bagažo skyrius yra erdvus, tačiau 170 l bagažinę vadinti talpia nesiverčia liežuvis. Vis dėlto ir priekyje, ir gale įsitaisę vidutinių išmatavimų keleiviai neturėtų skųstis važiuojantys tarsi skardinėje: priekinės sėdynės keleivio kojoms skirta 1067 mm (gale – 893 mm), vienos sėdynės plotis yra 1295 mm (gale – 1255 mm), o nuo sėdynės iki lubų yra 1010 mm (gale – 947 mm).

Ir mažas gali būti saugus?

Gamintojai pabrėžia, kad „Spark“ modeliu „Chevrolet“ kompanija siekia sugriauti mitą, kad mažas automobilis yra nesaugus. Tą tarsi įrodo ir „Euro NCAP“ saugumo bandymuose gautas 4 žvaigždučių įvertinimas. Iki maksimalaus 5 žvaigždučių pasiekimo „Spark“ pritrūko tik vieno taško, kuris galėjo būti skirtas, jeigu automobilio standartinėje komplektacijoje būtų ESP sistema, kuri siūloma kaip papildoma įranga.

Stabdžių antiblokavimo (ABS) ir elektroninė stabdžių sistemos standartiškai montuojamos visuose „Spark” modelių versijose. Bazinėse versijose taip pat montuojamos 6 saugos pagalvės – dvi priekinės bei šoninės užuolaidinės saugos oro pagalvės ir papildomai krūtinės ir pilvo apsaugai skirtos saugos oro pagalvės sėdynėse. Kojų traumos riziką sumažina ir pedalų įtraukimo sistema, susidūrimo iš priekio metu įtraukianti pedalus.

Gamintojų teigimu, 60 proc. „Spark“ automobilio kėbulo pagaminta iš pakietinto įvairaus tvirtumo plieno rūšių, sukuriant specialias saugumo zonas, absorbuojančias avarijos smūgį. Priekinių variklio laikiklių ir porėmio konstrukcija skirta nuslopinti smūgio jėgą ir užtikrinti didžiausią galimą apkrovą smūgio metu. „Pereinamoji zona“, sudaryta iš apatinių A statramsčių ir prietaisų skydelio plieno skersinės sijos, paskirsto likusią smūgio jėgą keleivių skyriuje.

Tokios pat saugumo zonos įrengtos ir automobilio gale, iki minimumo sumažinančios galimybę, jog bus pažeistas degalų bakas ir nutrūks jo laikikliai. Papildomą apkrovą smūgio į automobilio galą metu sugeria tvirtas galinės sijos skersinis.

Be to, „Spark“ priekinė pakaba pagaminta naudojant tradicinę, bet patikimą „McPherson“ atramų konstrukciją ir torsioninę galinio tilto pakabą.

Chevrolet Spark

Miesto automobilis, ir ne kitaip

Lietuvai, kaip ir visai Europos rinkai, „Chevrolet“ automobilius tiekia iš „GM Daewoo“ Changwono gamyklos Pietų Korėjoje. Naujojo „Chevrolet Spark“ kaina mūsų šalyje prasideda nuo 26 500 Lt. Ar galima tikėtis stebuklų už tokią sumą? Jeigu jums atrodo, kad naujas automobilis už tokią kainą yra kažkas nepaprasto, tuomet galbūt ir „Spark“ bus ypatingas.

Taigi už 26,5 tūkst. Lt siūlomas automobilis su 1.0 l varikliu, 6 saugos pagalvėmis, imobilizatoriumi, 13 colių ratais, vairuotojo sėdynės aukščio reguliavimo funkcija, vairo stiprintuvu ir kt. Jeigu norėsite automobilio su elektra valdomais langais, centriniu užraktu ar oro kondicionieriumi, teks užsisakyti brangesnę versiją. „Chevrolet“ automobiliui suteikia 5 metų garantiją ir 6 metų antikorozinę garantiją.

Vertinant objektyviai, perkant naują automobilį už kiek daugiau nei 25 tūkst. Lt, tikėtis stebuklų neverta. Ir būtų geriau su tokia mintimi sėstis prie „Spark“ vairo. Juk kai neturi ypatingų lūkesčių, tuomet ir nusivylimas būna mažesnis. Panašiai nutiko ir su „kibirkštimi“. Tai – biudžetinis miesto automobilis. Ko gero, atlikti daugiau funkcijų jam nelemta.

Mūsų išbandyta versija buvo su geriausia LT komplektacija ir 1.2 l, 81 AG varikliu, kuris būtų per silpnas tolimesnei kelionei. Ir vis dėlto jeigu ryžčiausi trumpam pakeliauti šiuo mažyliu, bagažinėje turbūt tilptų tik šturmanės kosmetinė ir pakuotė alaus. Keliaujant dviese situaciją iš dalies gelbėtų santykiu 40:60 lankstomos galinės sėdynės. Gamintojai nurodo, kad automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 12,1 sek. ir gali pasiekti maksimalų 164 km/val. greitį – šie rodikliai taip pat šį tą pasako. Be to, pasigarsinti muziką rekomenduojama ir norint išvengti „vargstančio“ variklio aimanų.

Tačiau jeigu iš „Spark“ nereikalausite nieko daugiau, tik būti tuo, kuo jis „gimė“ (t.y. miesto automobiliu), tuomet ir įspūdžiai bus visai kitokie. Pabandykime į šį mažylį pažvelgti dar kartą: tai kompaktiškas 3640 mm ilgio ir 1597 mm pločio automobiliukas, kuriam nebus sunku rasti plyšį parkingo zonose, 1.2 l variklis nėra toks vangus pajudant iš vietos, kaip kad gali pasirodyti pamačius šį skaičių derinį, tad prie šviesoforų neatrodysite nevykusiai. Jis manevringas ir gana stabilus posūkiuose, o smalsūs praeivių žvilgsniai tik patvirtina, kad vairuojate iš minios išsiskiriantį stilingai atrodantį, linksmą ir išraiškingą automobiliuką.

Su tokiais modeliais kaip „Fiat Panda“, „Toyota Aygo“, „Citroen C1“, „Hyundai i10“, „Kia Picanto“, „Nissan Pixo“ ar „Suzuki Alto“ konkuruosiančio „Chevrolet Spark“ brangiausia versija su LT komplektacija kainuos nuo 37 600 Lt.

„Chevrolet Spark“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1206 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 60 kW/81 AG/6200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 111 Nm/ 4600 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3640 mm
Plotis: 1597 mm
Aukštis: 1551 mm
Važiuoklės bazė: 2375 mm
Svoris: 939~1053 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12,1 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,1 l/100 km
Bagažinės tūris: 170 l
Kaina: 37,6 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 26,5 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją