Taigi šeimos poreikius tenkinantis „Chevrolet Orlando“ atsirado turėdamas aiškią misiją – tapti vienu iš tų, kuriuos žmonės noriai pirktų. Tai – pirmasis šios markės vienatūris Europoje. Nors naujasis modelis ir nebus siūlomas amerikiečiams, „Chevrolet“ jam suteikė svarbiausio Floridos valstijos miesto vardą. Gamintojų teigimu, Orlande per dieną galima veikti tūkstančius dalykų – linksmintis, pramogauti ir ilsėtis su šeima ar draugais, tad naujasis vienatūris įkūnija atostogų šiame mieste dvasią.

„Chevrolet“ sako, kad „Orlando“ yra netipiškas modelis, kurio dizainui būdingi tiek vienatūrio, tiek visureigio bruožai, todėl šis automobilis laužo nuo seno konservatyvaus segmento taisykles ir išsiskiria iš minios.

„Orlando“ dizaino įkvėpimas atsirado bežiūrint į įprastus vienatūrius Europoje. Dauguma jų yra vienos-dėžės dizaino ir atrodo labai funkcionaliai. Tačiau „Orlando“ yra dviejų-dėžių dizaino, tai pusiau vienatūris, pusiau SUV visureigis, kuris netelpa į dabar egzistuojančias kategorijas ir sukuria išskirtinį padidinto pravažumo automobilio siluetą“, – sakė dizaino padalinio viceprezidentas Taewanas Kimas.

Sukurtas pagal 2008 metais Paryžiaus parodoje pademonstruotą koncepciją, „Chevrolet Orlando“ yra gaminamas pagal „Delta II“ platformą, kurios pagrindu atsirado tokie kompaktinio segmento atstovai kaip „Opel Astra“ ir „Chevrolet Cruze“. „Orlando“ gaminamas „GM Daewoo“ gamykloje Pietų Korėjoje.

Vizualiai „Orlando“ yra didelis automobilis, didesnis nei galėtum įsivaizduoti žiūrėdamas į šio modelio fotografijas. Jo dizainas nėra būdingas šiuo metu pramonėje vyraujančioms tendencijoms, čia nepamatysite „migdolinių“ žibintų ar nuglūdintų formų, todėl jis primena tipišką „amerikoną“. Vis dėlto naujasis „Chevrolet“ vienatūris išsaugo išskirtinį, atpažįstamą „Chevrolet“ „veidą“ – dvigubas radiatoriaus groteles su kompanijos logotipu viduryje.

Funkcionalūs sprendimai salone

4,6 m ilgio „Orlando“ siūlomas tik kaip septynvietis modelis be jokių kitokių išimčių. Salone galima pamatyti, kokią dizaino ir medžiagų kokybės pažangą per pastaruosius metus padarė „Chevrolet“. Ir nors automobilis atrodo gerai surinktas, vis dėlto naudojamas plastikas yra grubokas ir konkurentams kokybe dar nusileidžia. Be to, blizgūs paviršiai nelabai praktiški.

Kiek pasvirusios centrinės konsolės valdymas patogus, viskas anksčiau matyta „Chevrolet“ ir „Opel“ markių automobiliuose. Įvairių formų ir dydžių nišų ir daiktadėžių skirtingose salono vietose netrūksta.„Orlando“ turi daug talpyklų, tarp jų ir monetų laikiklis, du dideli puodelių laikikliai centrinėje konsolėje, žemėlapio ir butelių laikikliai prie priekinių ir galinių durų, taip pat daug skyrių krovinių zonoje.

Tačiau labiausiai nustebino įdomus sprendimas – centrinėje konsolėje po garso ir navigacijos sistemų valdymo bloku „slepiasi“ dar viena dėtuvė, kurioje įtaisyta ir USB jungtis. Ši erdvė skirta MP3 grotuvui, akiniams nuo saulės, taip pat galima nuo pašalinių akių paslėpti piniginę.

Trečios eilės sėdynės pakankamai patogios ne aukštesniems kaip 1,8 m ūgio keleiviams, tačiau trūksta vietos kojoms, tad jos labiau pasitarnauja pabrėžiant automobilio funkcionalumą, o ne užtikrinant patogumą keleiviams. Be to, šių sėdynių sąskaita bagažinė nėra tokia didelė, kaip kad norėtųsi. Bagažo skyriaus grindys aukštos, o bendra talpa – 454 l.

Ir antrą, ir trečią sėdynių eilę galima užlenkti ir padaryti vietos kroviniams sukrauti. Jei prireiks pervežti nemenką krovinį, galėsite pasinaudoti „Orlando“ kroviniams skirta erdve, kurios talpa, užlenkus antrą ir trečią sėdynių eiles, siekia 1 487 litrus. Tačiau tie, kas ruošiasi šiame automobilyje gabenti gaisrininko kopėčias, turės nusivilti – priekinė keleivio sėdynė nenusilenkia taip, kad būtų galima suformuoti lygumą, besitęsiančią nuo bagažinės iki priekio.

Vienatūriui nebūdingos važiavimo savybės

„Orlando“ variklių gamoje – trys jėgos agregatai: vienas benzininis ir du dyzeliniai. Benzininė „Orlando“ versija yra su 1.8 l, (141 AG esant 6200 aps./min.) varikliu, kurio maksimalus sukamasis momentas yra 176 Nm (esant 3800 aps./min.).

Dvi dyzelinių variklių versijos yra to paties 2.0 l darbinio tūrio, tačiau skirtingų galių. Galingesnis pasiekia 163 AG (esant 3800 aps./min.) ir maksimalų 360 Nm sukamąjį momentą. Kitas variklis pasiekia 130 AG, o maksimalus sukamasis momentas 315 Nm, esant tokiems pat variklio sūkiams.

Mes išbandėme praktiškai geriausią įmanomą dyzelinę „Orlando“ versiją su 2.0 l, 163 AG varikliu. Šios LTZ+ įrangos vienatūris, kainuojantis 79 tūkst. Lt, atrodo be trūkumų – yra ir navigacija, ir odinės šildomos sėdynės, pastovaus greičio palaikymo funkcija ir kita patogumą užtikrinanti įranga.

Važiavimo savybės yra vienas iš „Orlando“ privalumų. Jis gali būti valdomas „aštriau“ nei įprasti vienatūriai ir kartais atrodo, jog vairuotum ne tokį didelį automobilį, o įprastą kompaktišką hečbeką.

Žinoma, tokį įspūdį padeda sukurti 2 l dyzelinio variklio ir 6 laipsnių automatinės pavarų dėžės tandemas. Tai išties pagyrimų vertas derinys. Pavaros perjungiamos išties sklandžiai (jeigu nespaudžiate greičio pedalo iki „dugno“), tačiau „Orlando“ tikrai nebus tas automobilis, su kuriuo bus energingai važinėjama. Juk vienatūris įprastai skirtas ramiam, saugiam ir patogiam važiavimui (nebent juo sugalvoja pasinaudoti banko plėšikai).

Jis rieda sklandžiai ir stabiliai, automobilio salone gana tylu, o pasivažinėjus įvairios dangos keliais jokių nemalonių barškesių neišgirdome. Vidutinės kuro sąnaudos, kurios buvo apie 7 l/100 km, taip pat nuteikia pakankamai optimistiškai.

Pranašumas – žema kaina

„Chevrolet“ tikisi, kad neįprastos išvaizdos „Orlando“ modelis pritrauks pirkėjų Europoje itin konkurencingame vidutinio dydžio vienatūrių segmente. Kompanijos atstovų teigimu, „Orlando“ konkuruos su tokiais automobiliais kaip „Ford Grand C-Max“, „Citroen C4 Grand Picasso“, „Renault Grand Scenic“ ir „Opel Zafira“. Kaip ir daugumos „Chevrolet“ modelių, taip ir šio vienatūrio vienu iš svarbiausių koziriu taps kaina. Gamintojai skaičiuoja, kad lyginant su konkurentais, „Orlando“ bus apie 15 proc. pigesnis.

Pradinė automobilio kaina – 54 tūkst. Lt. „Orlando“ pirkėjai galės pasirinkti vieną iš trijų įrangos lygių – LS, LT ir LTZ. Standartinės LS įrangos, sąraše – 6 oro saugos pagalvės, ABS stabdžių sistema, elektroninė stabilumo kontrolės sistema ESC, radijas su CD ir MP3 grotuvu, reguliuojama vairuotojo sėdynė, elektra valdomi ir šildomi veidrodėliai, oro kondicionierius. Automobilis siūlomas su 1.8 l, 141 AG varikliu ir mechanine pavarų dėže.

„Chevrolet“ vienatūris bus parduodamas praktiškai visame pasaulyje, išskyrus Amerikos, Brazilijos ir Australijos rinkas.

„Svarstėme galimybę šį modelį pardavinėti ir Amerikoje, tačiau čia turime „Equinox“, „Traverse“, „Tahoe“ ir „Suburban“ modelius, kurie užpildo vienatūrių nišą“, – sakė „Chevrolet Europe“ vadovas Wayne'as Brannonas.

„Chevrolet“ planuoja, kad metiniai „Orlando“ pardavimai Europoje sieks 60 tūkst.

W. Brannonas tikisi, kad „Orlando“ bus itin svarbus modelis siekiant padvigubinti „Chevrolet“ pardavimus Europoje, įskaitant Rusiją, kur ši markė yra populiariausia tarp užsienio gamintojų. „Chevrolet“ per artimiausią penkmetį Europoje tikisi padidinti pardavimus iki 1 mln. automobilių.

„Chevrolet Orlando“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1998 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 120 kW/163 AG/3800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 360 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4652 mm
Plotis: 1836 mm
Aukštis: 1633 mm
Važiuoklės bazė: 2760 mm
Sėdimų vietų skaičius: 7
Svoris: 1659 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11 sek.
Maksimalus greitis: 195 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7 l/100 km
CO2 emisija: 186 g/km
Bagažinės tūris: 454/1487 l
Kaina: 79 000 Lt (bazinė versija – nuo 54 000 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją