Bandomųjų važiavimu metu žurnalistus lydėjo „Audi“ markės atstovo Latvijoje ir Lietuvoje „Moller Baltic Import“ pardavimo ir rinkodaros vadovas Raimonds Pavulitis. Jis apgailestaudamas paminėjo, kad per gana trumpą laiką, kuris skirtas išbandyti automobilį, tikrai nespės išvardyti visų „Audi A8“ privalumų ir naujovių (tam esą reikėtų geros dienos), tačiau nepaisant to, svarbiausi akcentai nebuvo nutylėti.

Lengvesnis ir ekonomiškesnis

Trečiosios kartos „Audi A8“ debiutavo praėjusių metų pabaigoje Majamyje (JAV). „Audi A8“ iškart išsiskiria iš kitų varžovų – ji yra didžiausia savo klasėje. Automobilio ilgis – 5 137 mm, plotis – 1 949 mm, aukštis – 1 460 mm.

Naujosios „Audi A8“ kėbulo formos yra dinamiškesnės ir stilingumu pranoksta ankstesnės kartos modelį, tačiau reikia pripažinti, kad jis labai primena kitus kompanijos automobilius, pavyzdžiui, A4.

Lyginant su pirmtaku, naujokas apie 110 kg lengvesnis. Automobilio kėbulas yra pagamintas iš aliuminio pagal „Audi Space Frame“ technologiją. „Audi“ teigimu, jei ši konstrukcija būtų plieninė, ji būtų net 40 proc. sunkesnė.

Nuo prekybos pradžios automobiliai siūlomi su vienu iš trijų variklių: dviejų V8, 4.2 l (benzininis ir dyzelinis) ir vienu V6, 3.0 l turbodyzeliniu.

Mūsų išbandytas benzininis V8 jėgos agregatas išvysto 372 AG ir maksimalų 445 Nm (esant 3500 aps./min.) sukimo momentą. Visos „Audi A8“ versijos yra su visų varančiųjų ratų sistema. Galią ratams perduoda aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė. Nuo 0 iki 100 km/val. automobilis gali įsibėgėti per 5,7 sek. Gamintojai nurodo, kad vidutinės šio variklio kuro sąnaudos yra 9,5 l/100 km (1,4 l mažiau nei ankstesnės kartos modelis), o CO2 emisija – 219 g/km.

Analogiško darbinio tūrio dyzelinio variklio duomenys dar labiau stebina. Agregatas išvysto 350 AG ir neįtikėtiną 800 Nm sukimo momentą (esant tik 1 750 aps./min.). Su šiuo varikliu naujoji „Audi A8“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,5 sek. Tokia sportiška prigimtis netrukdo važiuoti taupiai – „Audi“ nurodo, kad vidutinės degalų sąnaudos yra 7,6 l/100 km, o į aplinką išmetama 199 g/km CO2.

Vis dėlto tikrai ne dėl palyginti ekonomiškų sąnaudų bus perkamas šis automobilis.

Vairavimo ir masažo derinimas

Įsėdęs į vidų netrunki pasijusti tarsi prašmatnioje jachtoje. Čia gausu įvairiausių mygtukų, svirtelių, o pavarų perjungimo svirtis, kurios dizainas pasiskolintas iš jachtų, tik sustiprina pirmą įspūdį. Prabangus įspūdis kuriamas medžio akcentais, salone tik aukščiausios kokybės medžiagos ir naujausios technologijos, be to, vairuotojas pats gali pasirinkti salono apšvietimą

Prabanga akcentuojama ir automobilio galinėje dalyje, kur keleiviai gali atskirai reguliuoti savo sėdynes, pasirinkti norimą kondicionavimą, priekinių sėdynių nugarėlėse įrengtuose ekranuose žiūrėti filmus.

„Audi Multi Media Interface“ (MMI) pramoginė bei informacinė sistema turi jutiklinį ekraną, tad vairuotojas reikalingus duomenis, pavyzdžiui kelionės maršrutus, gali įrašyti pirštu.

Sėdus prie vairo, R.Pavulitis pasiūlė įsijungti masažo funkciją. Jausmas įdomus – tarsi sėdėtum mažoje mašinoje, o tau už nugaros sėdintis ilgakojis keleivis badytų keliais. Prie šio „malonumo“ reikia priprasti, nes pirmosiomis akimirkomis rodėsi, kad jis tik blaško dėmesį.

„Audi A8“ turi prisitaikančią pneumatinę pakabą, o „Drive Select“ funkcija leidžia vairuotojui rinktis važiavimo dinamiškumą pagal poreikius.

Septyni „Audi A8“ pojūčiai

Kompanijos vadovas Rupertas Stadleris, kalbėdamas apie naują A8, pabrėžė, kad šis modelis įkūnija viską, ką galėjo pasiekti „Audi“. Be abejonės, tai yra prabangiausias kompanijos automobilis.

„Septyni „Audi“ pojūčiai su naująją „Audi A8“. Tokį reklaminį automobilio pristatymą pasirinko gamintojas. Septyni pojūčiai – tai septyni inovatyvūs automobilio akcentai, suteikiantys daugiau komforto ir saugumo.

Vienas iš šių „pojūčių“ – navigacijos sistemos sąveika su pastovaus greičio kontrolės sistema bei priekiniais žibintais. Tai automobilio sistemai leidžia aptikti priekyje atsiradusią kliūtį ir atitinkamai mažinti greitį artėjant jos link. Be to, jutikliai fiksuoja aplink esančius kitus eismo dalyvius, todėl rikiuojantis į kitą eilę ar sukant, vairuotojas informuojamas apie „aklosios zonos" kliūtis.

„Audi A8“ saugumą užtikrina sistema „pre sense“, kuri apsaugo automobilį nuo galimų avarijų, o įvykus susidūrimui, padeda sušvelninti pasekmes. Pavyzdžiui, kirtus per stabdžius, iškart įsijungia ne tik avariniai žibintai, o davikliai automatiškai uždaro langus ir stoglangį, taip pat įtempiami vairuotojo bei keleivių saugos diržai.

Automobilis taip pat turi naktinio matymo sistemą su infraraudonųjų spindulių kamera, kuri gali 300 m atstumu „atpažinti“ pėsčiuosius ar į kelią išbėgusius gyvūnus.

Naujosios „Audi A8“ žibintai yra automatiškai reguliuojami, t.y. važiuojant su įjungtomis ilgosiomis šviesomis ir kelyje pasirodžius priešpriešais atvažiuojančiai kitai mašinai, šviesos automatiškai persijungia į trumpąsias, o prasilenkus vėl grįžta į ilgųjų šviesų funkciją.

Mūsų išbandytos „Audi A8“ (kuri buvo atvaryta iš Vokietijos) kaina siekė 126 tūkst. eurų (435 tūkst. Lt). O naujoji „Audi A8“ su V8 benzininiu varikliu Lietuvoje kainuoja nuo 320 tūkst. Lt.

Pasak R.Pavilučio, dar prieš oficialią „Audi A8“ prekybos pradžią jie jau buvo pardavę dvi „Audi A8“ – po vieną Lietuvoje ir Latvijoje. Iš viso „Moller Baltic Import“ tikisi parduoti 8 tokius automobilius.

„Audi A8“ konkurentais taps nuolat šiame segmente dominuojantys „Mercedes-Benz“ S klasė ir BMW 7 serija, rimtu varžovu įvardijamas ir naujasis „Jaguar XJ“.

„Audi A8“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 4163 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 274 kW/372 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 445 Nm/3500 aps./min.
Pavarų dėžė: automatinė 8 laipsnių automatinė „Tiptronic“.
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 5137 mm
Plotis: 1949 mm
Aukštis: 1460 mm
Važiuoklės bazė: 2992 mm
Svoris: 1835 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 5,7 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 9,5 l/100 km
Bagažinės tūris: 510 l
Kaina: 435 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 320 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)