Tai dar vienas naujos mados bangos, miesto SUV ir krosoverių (naudojant lengvo automobilio platformą pagaminta mašina su didesne prošvaisa) automobilių atstovas – prancūziškasis „Renault Captur“. Tą pačią platformą turi praėjusiais metais pristatytas ketvirtos kartos „Renault Clio“, taip pat ir kitas „Renault-Nissan“ aljanso automobilis – „Nissan Juke“. Nėra abejonių, kad pastarasis itin svariai prisidėjo prie mažųjų miesto SUV populiarumo.

Skirtingai nei „Nissan Juke“, kuris vieniems yra gražus, o kitiems – ne itin, apie „Renault Captur“ galima drąsiai sakyti – dailus prancūziškas mažylis. Grožio konkurso finale dėl aukščiausių įvertinimų jis galėtų drąsiai rungtis su nemažiau išvaizdžiu „Opel Mokka“, taip pat ir „Peugeot 2008“. Tiesa, labai daug priklauso ir nuo kėbulo spalvos – jis gali būti nudažytas tiek konservatyviomis, pilkomis spalvomis, tiek ir itin ryškiomis.

O juk renkantis automobilį, galima nesunkiai susipainioti. Nes skirtingai nei konkurentai „Opel Mokka“, „Nissan Juke“, „Peugeot 2008“ (išskyrus „Škoda Yeti“), jį vienintelį galima rinktis skirtingomis spalvomis dažytu kėbulu ir stogu. Tokią galimybę siūlo nebent gerokai brangesnis „Mini Countryman“. Spalvų variantų čia išties daug. Asmeniškai man gražiausias būtų „Dramblio kaulo“ spalvos automobilis su „Juodo deimanto“ stogu. Arba „Platinos“ spalvos kėbulas su „Arizonos oranžinės“ spalvos stogu. O kur dar „Karališka mėlyna“, „Moka“ arba „Jūros mėlio“ spalvos. Štai ir susipainiojau...

Net ir pačioje pigiausioje „Life“ komplektacijoje, kuri kainuoja nuo 47 190 litų, yra sumontuoti LED šviesos diodų dienos žibintai. Tiesa, ratlankiai bus tik štampuoti plieniniai. Geresnėje, „Zen“ įrangoje yra rūko žibintai, chromo apdaila priekyje ir šonuose, kėbulo spalvos veidrodėliai ir rankenėlės, 16 colių lieti ratlankiai. Toks modelis kainuoja nuo 51 590 litų. Geriausia – „Intens“ komplektacija atsieis nuo 55 930 litų. Bet čia bus sumontuoti net 17 colių stilingi lieti ratlankiai, dar daugiau chromo apdailos, posūkio kryptimi šviečiantys rūko žibintai. Būtent šios komplektacijos automobilį galima užsisakyti dviejų spalvų kėbulu.

Gera salono ergonomika

Dar praeitais metais dalyvaudamas Lietuvos „Metų automobilis 2013“ rinkimų komisijoje atkreipiau dėmesį, kad naujajame „Renault Clio“ prie vairo galima įsitaisyti tikrai patogiai (nebrangiuose kompaktiniuose B segmento miesto automobiliuose tai dažniau išimtis, nei taisyklė). Tiek vairas, tiek ir sėdynės reguliuojasi tikrai dideliu diapazonu, tad norimą sėdėjimo poziciją pasirinkti nesunku. Per priekinį langą matomumas geras, šiek tiek nukentėjo matymas į šonus – itin nuožulnūs priekiniai statramsčiai riboja apžvalgą. Taip pat norėtųsi didesnių šoninių veidrodėlių – pavyzdžiui tokių, kokie sumontuoti „Opel Mokka“. Čia jie gana siauri ir maži, o labiausiai kliūna „nupjauta“ apatinė dalis.

„Renault Captur“ sėdima gerokai aukščiau nei platformos brolyje „Clio“. Prietaisų skydelis – beveik toks pats, o štai dėtuvė originali – ištraukiama. Ar patogu tokia naudotis – kitas klausimas, tačiau į ją tilps gerokai daugiau daiktų (dėtuvės talpa – 11 litrų), nei į įprastą daiktadėžę. Dar vienas daiktų skyrelis – pačiame prietaisų skydelio viduryje. Tiesa, tiek jį atidaryti, tiek ir uždaryti gali pavykti ne iš pirmo karto. Dar vienas daiktų laikiklis – tarp priekinių sėdynių. Jo forma primena semtuvą – matyt, skirtas surinkti vaikų išbarstytus kukurūzų spragėsius.

Salono apdailos niuansai

Būtų mano valia, rinkčiausi tik automobilį su šviesios spalvos salono apdaila. Nors tai ir ne itin praktiška, tačiau toks salonas kur kas labiau dera prie žaismingo ir modernaus automobilio eksterjero. Tuo labiau, kad juodos ir pilkos spalvos derinys, drauge su kietu ir neišvaizdžiu salono plastiku nuteikia tikrai ne „gyvenimo džiaugsmui“, kaip kad šį automobilį reklamuoja gamintojas. Dar kartą prisiminsiu „Opel Mokka“ – pastarojo automobilio salono apdailos plastikas kur kas malonesnis liesti, tačiau erzina daug centrinėje konsolėje išsibarsčiusių mygtukų. Tuo tarpu „Renault Captur“ prietaisų skydelyje dominuoja aukštosios technologijos. Čia sumontuotas planšetinį kompiuterį primenantis 7 colių skersmens lietimui jautrus ekranas atrodo kur kas šiuolaikiškiau.

Itin praktiškas pasirinkimas – aštuoni skirtingo rašto nuimami sėdynių apmušalai, užsegami užtrauktuku. Sutepus juos galima tiesiog nuimti ir išskalbti. Tokios opcijos kaina – 430 Lt. Tikrai vertas dėmesio pasirinkimas.

Geriausioje, „Intense“ komplektacijoje sumontuota automatinė klimato kontrolė (tiesa, tik vienos zonos – tai reiškia, kad visi keliaujantys automobiliu turės sutarti, kokia temperatūra juos tenkina). Čia taip pat yra lietaus ir šviesos jutikliai – valytuvai ir žibintai įsijungia automatiškai. Greičio palaikymo sistema yra net pačioje pigiausioje „Life“ versijoje. Už 861 litą galima užsisakyti galinius statymo jutiklius. Visgi siūlau nepagailėti 1292 litų galinio vaizdo kamerai – matymas per gana nuožulnų ir nedidelį galinį langą nėra idealus.

Neblogos salono transformacijos galimybės

O štai gale sėdintiems nors ir nėra atskirų ortakių, tačiau svarbiausia, kad kojoms ir virš galvos vietos netrūksta (visgi nepamirškime, kad tai vos 4,12 m ilgio automobilis). Bent jau palyginti su tą pačią platformą naudojančiu „Nissan Juke“. Be to, galinės sėdynės ne tik sudedamos dalimis, bet gali būti pastumtos į priekį ar atgal – tai itin pravers, jei į bagažinę reikės įdėti didesnį krovinį. Galima skųstis nebent tik dėl to, kad čia nėra centrinio ranktūrio.

Atidarius bagažinę ir nulenkus galines sėdynes, į bagažinę tilps 377 litrai. Bagažinės dugnas beveik lygus. Jei reikia daugiau talpos, galima išimti papildomą bagažinės dugną – tuomet tilps 455 l. Po bagažinės uždangalu paslėptas siauras atsarginis ratas. „Platformos brolis“ „Clio“ jį turi kur kas nepatogesnėje vietoje ir yra pasiekiamas tik iš apačios. Nulenkus į priekį galines sėdynes, iš viso pavyks sudėti 1235 l. Tik čia nėra galimybės į priekį nulenkti priekinio keleivio sėdynės (tokią galimybę siūlo „Chevrolet Trax“), tad pervežamo krovinio ilgis bus ribotas.

Štai taip jis važiuoja

Visuose modeliuose, išskyrus benzinines 120 AG versijas su dviejų sankabų pusiau automatine pavarų dėže sumontuota „Start&Stop“ sistema. Dyzelinis 1,5 dCi / 90 AG variklis dirba itin tyliai – svarbu, „negręžti“ jo iki itin aukštų apsukų, kuomet jis tampa gana triukšmingas. Aišku, gamintojo nurodomos vidutinės, vos 3,6 l/100 km siekiančios degalų sąnaudos (mieste gamintojas nurodo 4,2 l/100 km sąnaudas) – iš fantastikos srities, bet labai nesistengiant ir važinėjant tik Vilniuje, jos neviršijo 6l/100 km. Tai tikrai geras rezultatas.

Automobilis siūlomas su 3 cilindrų benzininiu 0.9 l/90 AG varikliu, 4 cilindrų 1.2 l/120 AG motoru (pastarasis komplektuojamas su dviejų sankabų automatine 6 pavarų greičių dėže) arba 1.5 l/90 AG motoru. Dyzelinis variklis pasižymi neblogu 220 Nm sukimo momentu, kuris pasiekiamas ties 1750 aps./min. Svarbu, kad apsukos nekristų žemiau 1500 aps./min – tuomet automobilis tiesiog „nevažiuos“. Su 120 AG benzininiu motoru montuojama dviejų sankabų pavarų dėžė palyginti neblogai susitvarko su savo darbu. Visgi tokį variantą siūlyčiau rinktis mažiau temperamentingiems vairuotojams – adaptyvi pavarų dėžė pajutusi, kad negailite spausti akceleratoriaus pedalą, be reikalo ims palaikyti aukštas apsukas ir gana vėlai perjunginėti pavaras. Be to, važiuojant tokiu režimu, vidutinės degalų sąnaudos bus gerokai didesnės nei gamintojo nurodomi 5,4 l/100 km (bandant automobilį mieste jos siekė 8,9 l/100 km).

Visuose automobiliuose sumontuotas pajudėjimo į įkalnę pagalbininkas – net ir patyrusiesiems vairuotojams kartais tenka „svilinti“ sankabą, pajudant stačioje įkalnėje. O čia viskuo pasirūpins elektronika.

Automobilis važiuoja labiau komfortiškai, nei sportiškai – tik „pagavus“ išties didelę duobę, pakabos eigos nebeužtenka. Priekyje sumontuota „McPherson“ pakaba, gale – tradicinis „Renault“ torsionas, varantieji ratai – tik priekiniai. Aukštesnę nei „Clio“ prošvaisą turintis „Captur“ daugiau svyra posūkiuose, bet atsilygina komfortiška eiga, o gerai suderintas kintamos galios vairo stiprintuvas leidžia tiksliai nukreipti automobilį norima kryptimi. Svarbu nepersistengti su greičiu posūkyje – tačiau net ir pradėjus slysti priekiniams ratams į išorę, su tuo susidoros į visus modelius standartiškai montuojama ESP sistema.

Nuosprendis

Pigiausias „Renault Clio“ kainuoja nuo 35 840 Lt, „Captur“ su benzininiu 90 AG motoru – nuo 47 190 Lt. Tačiau ne tik didesnę prošvaisą, geresnę salono transformaciją, bet ir gausesnę bazinę įrangą turintis pirmasis „Renault“ miesto SUV automobilis atrodo tikrai vertas dėmesio pirkinys. Daili išorė, šiuolaikiškas, nors ir nebrangaus plastiko salonas, kuris gana erdvus ir neblogai transformuojamas, didelis lietimui jautrus ekranas, prisijungimo prie interneto galimybė ir kitos šiuolaikinės technologijos, – visa tai liudija naujojo „Renault Captur“ naudai.

„Renault Captur“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1461 cm3
Degalai: dyzelis
Galia: 66 kW/90 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 220 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4122 mm
Plotis: 1778 mm
Aukštis: 1566 mm
Važiuoklės bazė: 2606 mm
Svoris: 1145 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 13,1 s
Maksimalus greitis: 171 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,6 l/100 km
CO2 emisija: 95 g/km
Bagažinės tūris: 377/1235 l
Kaina: nuo 53 840 Lt