„Per paskutinius penkerius metus „Nissan“ ženkliai išaugo perpildytoje Europos rinkoje. Tai buvo pasiekta metant iššūkį tradiciniams modeliams, nukrypstant nuo C bei D segmentų. Mes pasukome nauju keliu – ėmėmės „crossover“ tipo modelių gamybos. Pradėjome nuo „Murano“, po kurio sekė mūsų lūkesčius pranokęs ir didelę paklausą turintis „Qashqai“ modelis. Per mažiau nei trejus metus Europoje parduotų „Qashqai“ automobilių skaičius viršijo 500 tūkst.“, – pasakojo už veiklą Afrikoje, Artimuosiuose rytuose, Indijoje bei Europos šalyse atsakingas vice pirmininkas Colinas Dodge‘as.

„Juke“ automobiliai bus gaminami Europoje – Sanderlende (Anglija) ir Japonijoje – Opamoje veikiančiose „Nissan“ gamyklose. Europoje „Juke“ gamyba vyks kartu su kompaktišku šeimyniniu automobiliu „Note“ bei „Qashqai“ – tai didelių investicijų (daugiau nei 60 mln. eurų), užtikrinančių per 1000 darbo vietų „Nissan“ gamyklose ir daugiau nei 2000 darbo vietų tiekimo grandinėje, vaisius.

„Juke“ automobilių prekyba Japonijoje prasidės vasarą. Europoje ir Šiaurės Amerikoje šis modelis pasirodys rudenį.

Dar vienas iššūkis įsigalėjusiai tvarkai

SUV klasės visureigis „Juke“ išsiskiria dideliais ratlankiais, plačiomis padangomis, pailginta prošvaisa ir tvirta stovėsena. Viršutinė šio modelio dalis primena tikrą sportinį automobilį, kuriam būdinga aukštesnė vidurio linija, grakšti saulės skydelį primenanti šoninio stiklo grafika ir kupė stiliaus nusileidžianti stogo linija. Kupė efektą dar labiau sustiprina galinės durys, kurių rankenėlės paslėptos durų rėme.

Viduje sportinio automobilio temą toliau plėtoja į vairuotoją sutelkta kabina su dominuojančia centrine konsole, kurios formų įkvėpimo šaltinis – motociklo kuro bakas. Itin blizgia spalva papuošta „motociklo“ konsolė sukuria smagaus automobilio įspūdį. Praktiškumo šiam automobiliui suteikia gale atsidarantis bagažinės dangtis ir universali bagažinė, kurioje slypi daug plika akimi nematomų daiktų išdėstymo galimybių.

Kalbėdamas per pristatymo ceremoniją, „Nissan“ dizaino centro vyriausiasis prezidentas ir kūrybinės grupės vadovas Shiro Nakamura, pareiškė: „Mes siekėme mesti iššūkį įsigalėjusiai tvarkai. Tikrai manau, kad „Juke“ yra kitokio pobūdžio pasiūlymas pirkėjams – daug jausmingesnis, energingesnis ir vyriškesnis“.

„Juke“ sukurtas naudojant „Renault Nissan“ aljanso B platformą. „Juke“ važiuoklė –2530 mm, ilgis – 4135 mm, plotis – 1765 mm, aukštis – 1570 mm. Modeliuose su priekiniais varomaisiais ratais priekyje montuojama „MacPherson“ tipo pakaba, o gale – torsioninis strypas. Modeliuose su keturių varomųjų ratų sistema montuojama daugiasvirtė galinė pakaba, sukurta sekant „Qashqai“ pavyzdžiu.

„ALL-MODE 4x4-i“ sistema yra naujas „Nissan“ sprendimas: tai elektroninė visų varomųjų ratų sistema, dabar turinti sukimo momentą nukreipiančią technologiją manevringumui padidinti ir per mažam pasukamumui pakoreguoti darant posūkį. Sukimo momentas paskirstomas tarp priekinių ir galinių ratų – ne didesniu nei 50:50 santykiu. Dabar sukimo momentas gali būti paskirstytas ir per visą galinę ašį nuo vieno krašto iki kito.

Darant posūkį, didesnis sukimo momentas nukreipiamas į išorinį galinį ratą, pakoreguojant per mažą pasukamumą. Apskritai į bet kurį galinį ratą gali būti nukreipta iki 50% bendro variklio sukimo momento. Šis pritaikytas naujoviškas sprendimas yra pirmasis mažųjų automobilių segmente – tokia technologija iki šiol buvo būdinga aukščiausios klasės automobiliams.

Bus siūlomi trys varikliai

Europoje šie modeliai, kurių prekyba prasidės vėliau šiais metais, bus komplektuojami su trimis skirtingais varikliais: vienu dyzeliniu ir dviem 1,6 l benzininiais varikliais. Visi jie atitinka „Euro 5“ reikalavimus.

Variklių asortimento pažiba – naujas tiesioginio įpurškimo benzininis variklis su turbokompresoriumi (MR16DDT). Šis variklis yra vienas galingiausių savo klasėje: jo galia siekia 140 kW (190 AG), o sukimo momentas – 240 Nm. Tiesioginio įpurškimo sistema ir turbokompresorius užtikrina tokią galią ir reakciją, kokios galima tikėtis iš 2,5 l variklio, ir mažesniam varikliui būdingą kuro ekonomiją.

Antrasis benzininis variklis yra nauja patikimos „Nissan HR“ serijos versija. Lengvas, mažos trinties ir 16 vožtuvų HR16DE galios agregatas dabar turi unikalią dvigubą įpurškimo sistemą, kuri užtikrina tikslesnį kuro įpurškimą ir efektyvesnį degimą. Jo galia siekia 86 kW (117 AG). K9K 81 kW (110 AG) 1,5 l dCI tiesioginio kuro įpurškimo dyzelinis variklis lemia puikias važiavimo savybes (tai užtikrina jo įspūdingas 240 Nm siekiantis sukimo momentas), mažas kuro sąnaudas ir mažą taršos lygį.

Modeliuose su dviejų varomųjų ratų sistema ir 1,6 l benzininiu varikliu su turbokompresoriumi montuojama šešių pavarų mechaninė transmisija.

„Nissan XTRONIC CVT“ transmisija su šešių pavarų mechaniniu režimu bus montuojama aukščiausio lygio modeliuose su visais varomaisiais ratais ir benzininiu varikliu su turbokompresoriumi.

1,6 l benzininis variklis bus montuojamas su penkių pavarų mechanine arba atnaujinta „XTRONIC CVT“ transmisija, o 1,5 l dyzelinis variklis – su šešių pavarų mechanine transmisija.

Standartinės ir papildomos įrangos sąrašas bus paskelbtas prieš prasidedant prekybai. Tačiau reikia pasakyti, jog šalia kitos neįprastos įrangos „Juke“ vairuotojams bus siūloma klimato kontrolės sistema, odiniai apmušalai, galinio vaizdo kamera ir elektroninis raktas (Intelligent Key).

Dar vienas akcentas – „Nissan“ dinamikos kontrolės sistema, centrinis valdymo ir ekrano modulis, leidžiantis vairuotojui keisti važiavimo dinamikos nustatymus ir kitas funkcijas, pavyzdžiui, klimato kontrolės sistemos. Ekrane rodomi variklio rodmenys ir su važiavimu susijusi informacija.

„Nissan“ deda daug pastangų savo prekės ženklui stiprinti, susitelkdama į dizainą, kokybę ir vairavimo malonumą. Mano požiūriu, „Juke“ atspindi tai, kas yra „Nissan“. Jis sustiprins „Nissan“ kaip pasaulinės lyderės, kuriant naujoviškus dizaino sprendimus, pozicijas ir kartu kaip „crossover“ modelių pradininkės pasaulyje įvaizdį,“ – teigė Shiro Nakamura.

Būsimo automobilio kaina kol kas neskelbiama.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją