„Hyundai ix35“ už savo pirmtaką „Tucson“ yra ilgesnis, platesnis ir žemesnis. Savo išvaizda „ix35“ kuria labai įvaizdį, o „ix35“ dizainas leidžia įsivaizduoti, kokie bus nauji daug platesnės gamos „Hyundai“ modeliai, ir užtikrintai pristato naują dizaino kalbą.

Siūlomi trys įrangos lygiai

Naujasis „ix35“ turi tris skirtingus įrangos lygius: „Comfort“, „Style“ ir „Premium“. Salono spalvos taip pat trys: juoda, dviejų atspalvių smėlinė ir juoda su rudomis odinėmis sėdynėmis.

Dalinė odos apdaila salone yra standartinė „Comfort“ ir „Style“ versijų įranga, o pilna odos apdaila yra standartinė „Premium“ modelių įranga. Kėbulo spalvą galima rinktis iš devynių variantų, galimas įvairus papildomos įrangos pasirinkimas.

„ix35“ standartinės įrangos „Comfort“ modelyje yra oro kondicionierius, kitų modelių („Style“ ir „Premium“) standartinėje įrangoje – dviejų zonų automatinė klimato kontrolės sistema su oro jonizatoriumi, kuri gerina oro kokybę salone ir didina važiavimo malonumą.

„ix35“ garso sistemą sudaro RDS radijas ir CD grotuvas, šešios garso kolonėlės. Garso sistema suderinama su iPod, AUX, USB įrenginiais. „ix35“ „Premium“ modeliuose įrengta visiškai nauja navigacijos sistema su 6,5 colių TFT skystųjų kristalų ekranu, taip pat su papildomu stiprintuvu ir žemų dažnių kolonėle šalia bagažinės. Į standartinę įrangą taip pat įeina savaime tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis su jame įrengtu kompasu.

Tarp įvairiausių naujausiomis technologijomis paremtos komforto įrangos, papildomo dėmesio susilaukia „Smart Key“ sistema – durų atrakinimas bei variklio užvedimas ir išjungimas be rakto (standartinė „Premium“ modelių įranga), kelią iki namų apšviečiantys žibintai „Follow me home“, posūkių žibintai šoniniuose veidrodėliuose ir galinio vaizdo kamera. Kameros perduodamas vaizdas rodomas galinio vaizdo veidrodėlio ekrane (standartinė „Premium“ modelių įranga) arba navigacijos sistemos ekrane.

Salone yra daugiau galimybių tinkamai nustatyti vairuotojo sėdynės vietą – sėdynę galima stumti pirmyn ir atgal 40 mm daugiau nei „Tucson“ automobilyje, o ir reguliavimo galimybių atsirado daugiau. „Hyundai“ teigimu, „ix35“ automobilyje patogią sau padėtį susiras net vairuotojas, kurio ūgis yra per 190 cm.

Nauji dyzeliniai R serijos varikliai

Hyundai „ix35“ gaminami su nauju 2,0 litrų R serijos turbodyzeliniu varikliu. Naujas R2,0 variklis atitinka „Euro5“ reikalavimus. Variklyje naudojami itin tikslaus įpurškimo trečios kartos pjezo purkštuvai, kurių didžiausias įpurškimo sistemos slėgis yra 1800 barų.

Tarp naujovių R2.0 variklyje yra elektronika kontroliuojamas kintamos geometrijos turbokompresorius (E-VGT), naujas 32 bitų variklio valdymo kompiuteris su generatoriaus kontrolės sistema, atnaujinta recirkuliuojančių išmetamųjų dujų sistema (EGR) su dujų aušinimu ir išmetimo vožtuvu, išmetimo sistema aprūpinta nauju suodžių filtru (CPF). Variklyje yra du viršutiniai paskirstymo velenai ir 16 hidrauliškai reguliuojamų vožtuvų (DOHC).

R serijos dyzelinių variklių svorį padėjo sumažinti plastmasiniai komponentai (išmetimo kolektorius su oro padavimo vožtuvu, vožtuvų mechanizmo dangtelis, alyvos filtro korpusas).

Galingiausias R2.0 variklis, derinamas su automatine pavarų dėže, išvysto 184 AG ir maksimalų 392 Nm sukimo momentą (esant 1800~2500 sūkių per minutę).

Tokio pat darbinio tūrio tik silpnesnis variklis, derinamas su mechanine pavarų dėže, išvysto 136 AG ir 320 Nm sukimo momentą (esant 1800~2500 sūkių per minutę). Automobilio su 2,0 CRDi-R varikliu ir šešių laipsnių mechanine pavarų dėže degalų sąnaudos yra 5,7 l/100 km.

Benzininis variklis Theta II

Atnaujintame Hyundai 2,0 l Theta II variklyje nauja elektronika, sumažinta trintis, o taip pat naudojamos lengvesnės konstrukcijos detalės, dėl kurių variklis tapo daug lengvesnis.

Keturių cilindrų 16 vožtuvų 1998 cm3 variklyje su dviem viršuje esančiais paskirstymo velenais ir kintamų vožtuvų atidarymo fazių sistema (CVVT) naudojama lengva svorį mažinanti aliuminio konstrukcija. Variklis gali išvystyti didžiausią 163 AG (esant 6200 sūkių per minutę) ir 194 Nm sukimo momentą (esant 4600 sūkių per minutę).

„ix35“ automobilis su mechanine pavarų dėže ir Theta II varikliu 100 km/val. greitį pasiekia per 10,7 sek. ir išvysto 182 km/val. greitį. Bendras degalų sąnaudų vidurkis yra 7,6 l/100 km, išmetamųjų CO2 dujų kiekis – 181 g/km.

Naujuose „ix35“ modeliuose kaip standartinė įranga yra naudojamas pavarų perjungimo sufleris ECO, taip padedantis vairuotojui taupyti degalus ir efektyviai išnaudoti variklio galią.

Trijų tipų pavarų dėžės

Lietuvoje pirkėjai gali rinktis naująjį Hyundai „ix35“ automobilį su benzininiu varikliu ir penkių laipsnių mechanine arba šešių laipsnių automatine pavarų dėže. „ix35“ automobiliuose su dyzeliniu varikliu gali būti montuojama šešių laipsnių automatinė arba mechaninė pavarų dėžė.

Visiškai nauja „Hyundai“ sukurta šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė bus montuojama keliuose būsimuose „Hyundai“ modeliuose. Gamintojai pabrėžia, kad dėl unikalios konstrukcijos pavarų dėžė tapo mažesnė, kompaktiškesnė ir lengvesnė už bet kurią kitą šešių bėgių automatinę pavarų dėžę pasaulyje.

Pradėję naudoti šią naują pavarų dėžę, Hyundai „įstojo“ į kiek neįprastą trijų automobilių gamintojų klubą: pasaulyje yra tik du kiti automobilių gamintojai – „Toyota“ ir kartu dirbę „General Motors“ bei „Ford“, kurie patys sukūrė, ištobulino ir ėmė gaminti šešių laipsnių automatines pavarų dėžes.

Patobulinta visų varančiųjų ratų pavara

„ix35“ transmisijos sistema su visų varančiųjų ratų pavara sujungė važiavimo bekele ir greitkeliu ypatybes. Visų varančiųjų ratų pavaros pranašumai geriausiai atsiskleidžia važiuojant sunkiomis kelio sąlygomis, bekele ar velkant priekabą. Važiuojant normaliomis sąlygomis mieste ar greitkeliu, visų varančiųjų ratų pavara automatiškai persijungia, o visa variklio galia tenka priekiniams ratams. „Hyundai“ teigimu, tokiomis sąlygomis automobilis yra daug ekonomiškesnis ir degalų sąnaudos yra kur kas mažesnės, nei veikiant visų keturių ratų pavarai.

Jeigu priekiniai ratai ima slidinėti, dalis variklio galios automatiškai perduodama galiniams ratams, kad automobilio ratai suktųsi tolygiai. Slidžiame kelyje ar važiuojant lėtai, pavyzdžiui, lyjant ar sningant, važiuojant purvu, kaimo keliukais ar bekele, visų varančiųjų ratų pavarą galima užblokuoti ir taip padidinti automobilio stabilumą ir važiavimo saugumą. Tokiu režimu traukos jėga tarp priekinės ir galinės ašies pasiskirsto santykiu 50:50. Šis režimas veikia važiuojant ne didesniu kaip 40 km/val. greičiu. Automobilio stabilumą taip pat didina tokios slydimą stabdančios sistemos, kaip pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistema ir kalnų stabdys, ribojantis automobilio greitį leidžiantis stačia nuokalne.

Nauja daugiasvirtė galinė pakaba ir elektroninės valdymo sistemos

Kurdamas naująjį „ix35“, „Hyundai“ iškėlė sau tikslą, kad automobilis dar geriau ir tiksliau paklustų vairuotojo veiksmams nei „Tucson“. Dar daugiau, „Hyundai“ norėjo, kad naujojo automobilio valdymas būtų geresnis ir sklandesnis, o pats automobilis būtų kuo stabilesnis važiuojant sudėtingomis sąlygomis. Naujoviškos sraigtinės spyruoklės mažina triukšmą, o nedideli pakabos geometrijos pakeitimai geriau sugeria kelio nelygumus ir gerina automobilio stabilumą.

„ix35“ gale montuojama visiškai nauja pakaba, panaudojant daugiasvirtę sistemą, kurioje amortizatoriai ir sraigtinės spyruoklės yra atskirai. Tokia konstrukcija leidžia padidinti automobilio saloną ir bagažinę. Priekinė ir galinė pakabos montuojamos ant lengvo pagalbinio rėmo, guminės įvorės padeda sugerti kelio nelygumus.

Nors naujasis Hyundai „ix35“ yra labiau miesto automobilis, tačiau kartu tai ir gana galingas visureigis: didžiausias pakilimo kampas yra 44,19 laipsnio, o didžiausias šoninio pasvirimo kampas – 45 laipsniai.

Saugos įranga

„Hyundai“ teigimu, „ix35“ sukurtas taip, kad galima tikėtis penkių žvaigždučių įvertinimo „Euro NCAP“ susidūrimo testuose bei geriausių įvertinimų dviejose JAV testų programose.

Standartinę „ix35“ saugos įrangą sudaro šešios saugos oro pagalvės. Priekinės ir šoninės saugos oro pagalvės, visą salono ilgį dengiančios apsauginės užuolaidos (sujungtos su naujos automobilio pakrypimo ir susidūrimo sistemos ESP jutikliais) suteikia efektingą apsaugą visiems automobilyje esantiems žmonėms.

Į standartinę visų „ix35“ modelių įrangą įeina elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESP), koreguojanti automobilio valdymą ir mažinanti apsivertimo riziką, naujas kalnų stabdys (DBC) ir pagalbinė pajudėjimo įkalnėje sistema (HAC). Kalnų stabdys padeda išlaikyti pastovų greitį leidžiantis stačia nuokalne, o pagalbinė pajudėjimo įkalnėje sistema apsaugo nuo automobilio riedėjimo atgal, kai reikia pradėti važiuoti į stačią įkalnę.

Avarinio stabdymo stiprintuvas (BAS) atpažįsta stabdymą ekstremalioje situacijoje ir sukuria didžiausią stabdymo jėgą, tuo sutrumpindamas stabdymo kelią. „ix35“ automobiliuose yra ir avarinio stabdymo įspėjimo sistema, kuri įspėja paskui važiuojančius vairuotojus mirksinčiais stabdžių žibintais.

Į standartinę „Premium“ modelių įrangą įeina atbulinės eigos vaizdo kamera. Platus 130 laipsnių kameros objektyvo fiksuojamas vaizdas perduodamas į 3,5 colio skystųjų kristalų ekraną galinio vaizdo veidrodėlyje arba į 6,5 colio integruotos navigacijos sistemos ekraną. Vaizdo kamera ir ekranas ima veikti įjungus atbulinės eigos pavarą ir leidžia vairuotojui matyti, kas yra automobilio gale bei „aklose" zonose automobilio kampuose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)