Šįkart buvo išbandyti ir du Kinijos automobilių gamintojų modeliai MG6 ir „Geely Emgrand EC7“, kurie gavo keturias žvaigždutes. Tai didelis žingsnis į priekį, lyginant su prieš metus „Euro NCAP“ testuose dalyvavusiu „Landwind CV9“. Šis kiniškas automobilis už saugumą gavo tik 2 žvaigždutes.

„Šie rezultatai – didelis pasiekimas Kinijos automobilių pramonei. Tai aiškus ženklas, kad kinai semiasi patirties ir investuoja į automobilių saugumą. Galima tikėtis, kad jau greitai kiniški automobiliai pasieks ir penkių žvaigždučių įvertinimą“, – sakė „Euro NCAP“ generalinis sekretorius Michielas van Ratingenas.

Nemaloniu siurprizu saugumo specialistams tapo elektrinio sedano „Renault Fluence ZE“ pasirodymas testuose, kuriuose jis gavo keturias žvaigždutes. Tokį pat įvertinimą už saugumą turi ir „Mitsubishi i-MiEV“ elektromobilis, o kiti elektra varomi modeliai „Nissan Leaf“ ir „Opel Ampera“ bei „Chevrolet Volt“ gali pasigirti maksimaliu įvertinimu.

Naujausiuose „Euro NCAP“ bandymuose keturias žvaigždutes už saugumą gavo ir „Fiat Panda“, „Jeep Grand Cherokee“ bei „Jaguar XF“, o maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą gavo „Chevrolet Malibu“, „Kia Rio“, „Mercedes-Benz“ B-klasė ir C-klasės kupė, „Ranger Rover Evoque“, „Subaru XV“, „Volkswagen Beetle“ ir „up!“. Pagal pastarąjį modelį gaminamų ir techniniais kompentais besidalijančių dar dviejų „mažylių“ „Seat Mii“ ir „Škoda Citigo“ saugumas taip pat prilygintas penkioms žvaigždutėms.

Apdovanojimai už pažangias technologijas

Organizacija taip pat įvardijo ir gamintojus, labiausiai pasižymėjusius kuriant saugumo sistemas. „EuroNCAP“ įvertinimus už pažangias saugumo technologijas pradėjo teikti 2010 metais. Apdovanojimus gauna gamintojai, kurių sukurtos technologijos leidžia diegti naujus saugumo standartus.

„Ford“ pagyrimų sulaukė už 2 pažangias saugumo technologijas „Driver Alert“ ir „Forward Alert“.

„Driver Alert“ (DA) sistema stebi vairuotojo elgesį, mėgindama nustatyti jo nuovargio simptomus. Ant automobilio priekinio stiklo įrengta stebėjimo kamera seka automobilio manevrus, o salone esantis jutiklis reaguoja ir aktyvuoja apsaugos sistemą, jei vairuotojo judesiai tampa padriki ir nekoordinuoti. Vairuotojo būklės įvertinimas rodomas automobilio prietaisų skydelyje esančiame ekrane ir jei nustatoma, kad jis gali būti pervargęs, ekrane pasirodo perspėjimas, lydimas garsinio signalo.

Suskaičiuota, kad kasmet Europos keliuose vairuotojų nuovargio sukeltose avarijose žūva 1300 žmonių.

Pavojaus kelyje diagnozavimo ir perspėjimo sistemos „Forward Alert“ (FA) širdis – radaras, stebintis eismą priešais automobilį. Jei fiksuojamas staigus stabdymas ar staigiai sulėtėjęs automobilių srautas, sistema perspėja vairuotoją garsiniu signalu ir prietaisų skydelyje užsižiebiančiu perspėjimo simboliu. Jei vairuotojas nepristabdo iškart, sistema aktyvuoja pagalbinę stabdymo sistemą.

Stabdžių sistemoje žaibiškai padidinamas spaudimas ir jei vairuotojas atleidžia koją nuo akceleratoriaus pedalo, stabdžiai aktyvuojami automatiškai. Jei vairuotojas spaudžia stabdžio pedalą, stabdžiai veikia maksimalia jėga.

„Opel“ apdovanojimo sulaukė už AFL žibintų sistemą. AFL – tai dinamiškų bei statiškų posūkio žibintų derinys, kuris sumažina nelaimingų atsitikimų skaičių prieblandoje bei nakties metu. „Opel“ buvo pirmasis automobilių gamintojas, kuris 2002 metais AFL žibintų sistemą pristatė rinkai. Minėtas sistemas galima montuoti į „Corsa“, „Meriva“ ir „Zafira“ modelius, o naujos kartos AFL+ žibintus, kurie turi papildomas 8 automatines apšvietimo funkcijas – į „Astra“, „Insignia“ bei „Zafira Tourer“.

„Mercedes-Benz“ paminėtas už „Attention Assist“ ir „Collision Prevention Assist“ sistemas, o „Volkswagen“ – už automatinio automobilio stabdymo sistemą „City Emergency Brake“, kuri įdiegta „up!“, „Seat Mii“ ir „Škoda Citigo“ automobiliuose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją