Pasak E. Masiulio, praūžus krizei prognozuojamas iškastinio kuro gavybos augimas, todėl savo naftos neturinčioms šalims reikia susirūpinti elektromobilių plėtra jau dabar ir pasinaudoti galimybe tapti mažiau priklausomiems nuo naftos ištekliais turtingų valstybių. Šiuo metu automobiliai sunaudoja 61,2 proc. išgaunamų naftos produktų ir yra visiškai nuo jos priklausomi.

Po 40 metų pusė automobilių Lietuvoje – elektromobiliai

„Neturėdami tradicinio transporto gamintojo, turime tam tikrą baltą lapą, kuriame galime pasiūlyti palankias sąlygas investuotojams, ateinantiems į rinką“, – teigė E. Masiulis. Pasak jo, Lietuvoje yra visos galimybės pradėti elektromobilių gamybą: planuojamos Lietuvoje ir kaimyninėse valstybėse statyti atominės elektrinės, santykinai nebrangi ir kvalifikuota darbo jėga.

„Tai nėra vien tik plika barono Miunhauzeno svajonė“, – sakė E. Masiulis, kalbėdamas apie galimas elektromobilių plėtros galimybes Lietuvoje. Susisiekimo ministras teigė, kad įmanoma, jog 2020 m. Lietuvoje įsisteigtų elektromobilių gamykla, o 2050 m. pusė visų automobilių būtų elektromobiliai.

E. Masiulis svarstė, kad tą pavyktų pasiekti, jei valstybė imtų skatinti elektromobilių įsigijimą: nemokamas parkavimas, atleidimas nuo kelių mokesčių, dalinis baterijų įkrovimo apmokėjimas. 

Pasak ūkio ministro D. Kreivio, elektromobilių populiarumas gali staigiai išaugti. Jis rėmėsi juostinių ir skaitmeninių fotoaparatų pavyzdžiu – per maždaug penkis metus juostiniai fotoaparatai buvo išstumti iš rinkos.

Kaip vieną svarbiausių priežasčių plėsti elektromobilių parką D. Kreivys įvardijo nacionalinį saugumą ir mažesnę priklausomybę nuo naftą eksportuojančių valstybių.

„Šiuo metu baterijų gamyba yra viena iš tų nedaugelio sričių, kurioje statomos naujos gamyklos“, – teigė D. Kreivys. Pasak jo, elektromobiliai suteiktų puikią galimybę verslui Lietuvoje.

Automobilių verslo atstovai nusiteikę pesimistiškai

Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Petras Ignotas teigimu, remiantis Europos Komisijos vertinimu, elektromobiliai iki 2020 metų turėtų sudaryti nuo 3 iki 10 proc. visos automobilių rinkos.

„Vidutiniškai mes turime parduoti daugiau negu 6 tūkst. elektromobilių ir hibridinių automobilių kasmet“, – teigė P. Ignotas. Praėjusiais metais visoje Lietuvoje buvo užregistruota 7 tūkst. 300 naujų automobilių.

„Pirmiausia reiktų nusistatyti elektromobilių parko formavimo viziją. Reikia ne vienkartinių projektų, bet ilgalaikės programos bent dešimčiai metų, kuri nebūtų kaitaliojama, kaskart pasikeitus vyriausybei“, – tvirtino P. Ignotas. Pasak jo, elektromobiliai yra brangesni maždaug 10 tūkst. eurų ir vienu įkrovimu nuvažiuoja tik 150 km., todėl reikia labai pasistengti, skatinant vartotojus įsigyti elektromobilius.

Pažymėta, kad spartesniam elektromobilių rinkos Lietuvoje skatinimui būtinas glaudus įvairių ministerijų – Susisiekimo, Ūkio, Energetikos, Aplinkos ministerijų, taip pat savivaldybių, verslo atstovų ir mokslininkų bendradarbiavimas.

Konferencijos dalyviai priims deklaraciją, kuria siūloma bendradarbiaujant valstybės institucijoms, verslui ir mokslui atlikti kompleksinę elektromobilių plėtros Lietuvoje analizę bei suformuoti šios srities politikos gaires, įvertinti galimybes ekonominėmis priemonėmis skatinti elektromobilių įsigijimą ir naudojimą, populiarinti visuomenei elektromobilius ir kitas netaršias bei efektyviai energiją naudojančias transporto priemones.

Deklaracijoje ketinama siūlyti Lietuvai 2013 m. pirmininkaujant Europos Sąjungos Taryboje viena iš prioritetinių krypčių numatyti ir ypatingą dėmesį skirti Europos transporto subalansuotai plėtrai, siekiant skatinti elektromobilių, netaršių ir energiją efektyviai naudojančių, taip pat aplinkai draugiškų transporto priemonių naudojimą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją