Toks nutarimas priimtas atsižvelgus į tai, kad pažeidimu įtariami ūkio subjektai – „Hyundai Motor Baltic Ltd.“, „Inchcape Motors“, „Renault Polska Sp. Z. o. o.“, „Lautra Motors“, „Toyota Baltic AS“, „Autotoja“, „Tokvila“, „Honda Motor Europe Ltd.“, „Veho“, „Saab Automobile AB“, „Piliakalnis“ autocentras pateikė informaciją ir įrodymų, jog jie geranoriškai nutraukė veiksmus, kėlusius įtarimą dėl jų atitikties Konkurencijos įstatymo ir Sutarties dėl ES veikimo reikalavimams.

Be to, šie ūkio subjektai pateikė Konkurencijos tarybai rašytinius įsipareigojimus tokių veiksmų neatlikti, arba atlikti veiksmus, šalinančius įtariamą pažeidimą ar sudarančius prielaidas jo išvengti ateityje.

Konkurencijos tarybos tyrimas dėl automobilius parduodančių įmonių veiksmų, reikalaujant atlikti automobilių techninę priežiūrą tik įgaliotame tinkle, buvo pradėtas bendrovės „Martonas“ prašymu.

Tyrimas buvo atliekamas įtarus, kad gamintojai (ar jų atstovai regionui) ir automobilių platintojai (pardavėjai) yra sudarę draudžiamus susitarimus, kuriais ribojamos galimybės nepriklausomiems remontininkams atlikti automobilių techninę priežiūrą jų garantijos laikotarpiu, ir turint įtarimą, kad tokios automobilių garantijos nuostatos gali daryti poveikį prekybai tarp valstybių narių. Dėl tokių susitarimų gali nukentėti ir vartotojai, nes ribojamos jų pasirinkimo galimybės.

Tyrimo metu nustatyta, kad sudarytų sutarčių dėl automobilių platinimo ir pardavimo tarp „Honda Motor Europe Ltd.“ ir „Veho“ („Honda“ automobilių pardavėjas), „Hyundai Motor Baltic Ltd.“ ir „Inchcape Motors“ („Hyundai“ automobilių pardavėjas), „Renault Polska Sp. z. o. o“ ir „Lautra Motors“ („Renault“ automobilių pardavėjas), „Saab Automobile AB“ ir „Piliakalnis“ autocentras („Saab“ automobilių pardavėjas), „Toyota Baltic AS“ ir „Autotoja“ bei „Tokvila“ („Toyota“ automobilių pardavėjai), pagrindu platintose automobilių garantinio aptarnavimo knygelėse buvo įtvirtintos tokios automobilių garantinio aptarnavimo sąlygos, pagal kurias automobilių savininkai ar naudotojai automobilio techninę priežiūrą garantiniu laikotarpiu turėjo atlikti tik tam tikruose servisuose, kurie yra atitinkamai įgalioti atlikti konkretaus prekės ženklo automobilių priežiūros ir remonto darbus.

Esant nustatytoms tokioms automobilių garantinio aptarnavimo sąlygoms, automobilių savininkai (naudotojai) automobilio garantijos galiojimo metu iš esmės buvo skatinami naudotis tik įgaliotųjų remontininkų teikiamomis automobilio techninės priežiūros paslaugomis, nes priešingu atveju prarastų teisę į garantinį aptarnavimą (pvz., neatlygintiną automobilio remontą garantinio laikotarpio metu).

Automobilių techninė priežiūra yra atliekama periodiškai, priklausomai nuo automobilio naudojimo intensyvumo, atsižvelgus į automobilio ridą ar jo eksploatavimo laikotarpį, ir apima darbus, susijusius su automobilio natūraliu nusidėvėjimu bei kitais tinkamam automobilių eksploatavimui būtinais darbais, pavyzdžiui, tepalų, tepalų filtrų keitimas, padangų keitimas, lempučių keitimas, žvakių keitimas, valytuvų keitimas, stabdžių kaladėlių keitimas ir kt.

Už automobilio techninės priežiūros darbus turi susimokėti automobilių savininkai ar naudotojai. Tuo tarpu automobilio remontas apima darbus, susijusius su automobilio gedimu, kurie automobilio garantinio laikotarpio metu yra atliekami neatlygintiniai, jeigu automobilio gedimas atsirado ne dėl automobilio naudotojo kaltės bei yra tenkinamos kitos garantinio aptarnavimo sąlygos.

Automobilių gamintojams ir pardavėjams susitarus per automobilių garantinio aptarnavimo sąlygas skatinti vartotojus techninę priežiūrą automobilių garantiniu laikotarpiu atlikti tik įgaliotame tinkle (pas įgaliotuosius remontininkus), galėjo būti ribojamos nepriklausomų remontininkų galimybės konkuruoti su įgaliotaisiais remontininkais dėl automobilių techninės priežiūros paslaugų teikimo, dėl ko nepriklausomi remontininkai būtų stumiami iš tokių paslaugų teikimo rinkos, arba negalėtų į ją sėkmingai patekti, pradėdami tokią veiklą.

Tokia situacija gali lemti, jog, iš esmės nesusidurdami su nepriklausomų remontininkų konkurencija, įgaliotieji remontininkai techninės priežiūros paslaugas garantinio laikotarpio metu gali teikti aukštesnėmis kainomis, nei jos būtų, jei automobilio garantijos sąlygos nevaržytų vartotojų teisės pasirinkti ir pirkti atitinkamas techninės priežiūros paslaugas iš nepriklausomų remontininkų.

Atsižvelgus į visų automobilių gamintojų sudaromas sąlygas visiems remontininkams (įskaitant ir nepriklausomus) gauti visą reikiamą techninę informaciją, būtiną automobilių techninės priežiūros darbams tinkamai atlikti, nėra pagrindo abejoti, jog, esant paklausai, visi nepriklausomi remontininkai galėtų tinkamai ir kokybiškai atlikti automobilių techninės priežiūros darbus.

Konkurencijos taryba, įvertinusi pažeidimu įtartų ūkio subjektų prisiimtus įsipareigojimus, nustatė konkrečius būdus ir reikalavimus, kaip turi būti išleistos ir platinamos naujos redakcijos automobilių garantinio aptarnavimo knygelės, bei informuojami pirkėjai, įsigiję automobilius su senos versijos garantinio aptarnavimo knygelėmis, apie pakeistas automobilių garantijos sąlygas.

Automobilių savininkai turi žinoti, kad automobilių garantinio laikotarpio metu atlikus automobilio techninę priežiūrą pas nepriklausomus remontininkus, galimybė naudotis automobilio garantiniu aptarnavimu neprarandama.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)