Žinoma, kitaip ir būti negalėjo. Naujasis „New Beetle“ skambėtų panašiai kaip „sviestas sviestuotas“. Todėl „Volkswagen“ šią situaciją nusprendė išspręsti automobiliui suteikdami „XXI amžiaus vabalo“ statusą. Nors ką tik sulaukėme naujos interpretacijos „Beetle“ tema, jau dabar darosi įdomu, kaip po kokio dešimtmečio „Volkswagen“ pristatys būsimą „vabalą“. O gal „XXI amžiaus vabalo“ pasirodymas reiškia, kad kitą „Beetle“ pamatys tik mūsų palikuonys jau kitame amžiuje?

Vis dėlto galima neabejoti, kad nuo 1938 m. savo istoriją skaičiuojantis ir lengviausiai atpažįstamu automobilio dizainu pasaulyje pasižymintis „Beetle“ dar ilgai nenuvažiuos nuo konvejerių, o šį retro stiliaus mažylį iš naujo įsimylės ateinančios kartos. Juk originalusis „Beetle“ baigtas gaminti Meksikoje tik 2003 m., kai finaliniu akordu tapo specialus „Última Edición“ modelis. O vieną užuominą į ateitį jau matėme šį sausį Detroito automobilių parodoje – „Volkswagen E-Bugster“, elektrinio „vabalo“ viziją.

Be burbulo formų ir gėlytės

Grįžtant prie šio straipsnio herojaus, iš pirmo žvilgsnio „The Beetle“ gali pasirodyti mažai besiskiriantis nuo pirmtako. Nė vieno susidomėjusio žvilgsnio - toks rezultatas porą dienų po Vilnių ir jo apylinkes pavažinėjus su šiuo modeliu. Iš tiesų, žvelgiant iš priekio niekam nekyla abejonių, kad tai – „vabalas“, tačiau ar naujesnis, pasakys tik prisiekę šio modelio gerbėjai ir mėgstantys pažaisti „Surask 10 skirtumų“.

Vis dėlto šalia pastačius ankstesnį ir dabartinį „Beetle“, abejonių dėl to, kuris turi teisę vadintis „XXI amžiaus vabalu“, nekyla. „Volkswagen“ žmonės sako, kad naujasis „Beetle“ ir 1998-ųjų „New Beetle“ neturi nieko bendra (išskyrus apvalius priekinius žibintus ir pūstas formas). Dabartinis modelis yra 12 mm žemesnis, 84 mm platesnis ir 152 mm ilgesnis. Dėmesį pirmiausia patraukia siluetas – naujesnis modelis nebeprimena to „burbulo“, kuris atrodė beveik taip pat ir iš priekio, ir iš galo. „The Beetle“ turi aiškiai suformuotą kuprą, kaip kad legendinis pirmasis „Kaefer“, todėl pokyčiai lengviausiai pastebimi žvelgiant į galinę dalį – šiuolaikiški žibintai, atletiškesnė stovėsena. Apėję automobilį pastebėsite, kad priekinis statramstis yra gerokai statesnis, todėl „Beetle“ gerbėjai tarsi didžiuodamiesi sako, kad dabar automobilis iš priekio primena senesnius „Porsche 911“.

Pokyčių neišvengė ir automobilio salonas, kuris tapo erdvesnis. Pamirškite „New Beetle“ „puošusią“ ir „bitlų“ laikams nostalgiją turėjusią kelti dekoratyvinę gėlytę ir kitus mergaitiškus dalykus – dabar „Volkswagen“ siekia, kad „vabalas“ teigiamas emocijas keltų ne tik moterims, bet ir vyrams. Tad salonas solidesnis, be jokių keistų nukrypimų į šoną, prietaisų valdymas panašus į kitų „Volkswagen“ modelių. Tik keli retro stiliaus akcentai kuria „bitlišką“ aurą (papildoma daiktų dėtuvė, plonas vairaratis, o kaip papildomą įrangą pirkėjai gali užsisakyti virš centrinės konsolės montuojamus retro stiliaus tepalo temperatūros, kelionės trukmės ir turbinos slėgio matuoklius).

Įsėdus į automobilį neįmanoma nepastebėti duryse įtaisytų gumų (suprask, daiktams užkišti). Žinoma, taip gamintojai taupė erdvę salone, tačiau šis sprendimas nei praktiškumu, nei patvarumu nepasižymi. Ant galinės „Beetle“ sėdynės tilps du keleiviai, bet ilgai ten jų vežti nerizikuokite, jei nenorite susipykti. Į 310 l talpos bagažinę tilps tik dviejų žmonių daiktai savaitgalio išvykai, tačiau tai milžiniškas šuolis lyginant su 209 l „New Beetle“ bagažine.

Įvaizdis yra viskas

Bazinis modelis – su keturių cilindrų 1.2 TSI varikliu, kuris montuojamas ir „Jetta“, „Škoda Yeti“ bei kituose „Volkswagen“ grupės modeliuose. Prisipažinsiu, kad žinodamas apie „Beetle“ gamoje pūpsantį 2.0 TSI, 200 AG pasididžiavimą, prieš sėsdamas prie bandymams parengto modelio su 1.2 TSI, 105 AG varikliu, jaučiau šiokį tokį nusivylimą. Tačiau abejonės pakankamai greitai išsisklaidė.

Vertinant objektyviai, „Beetle“ yra miesto automobilis, kuriam 105 AG pakanka norint energingai važiuoti nuo šviesoforo iki šviesoforo. Jis gali būti tarsi tas reklamoje rodomas vabalas, straksintis po miško platybes. Posūkiuose automobilis stabilus, jo valdymas būdingas kupė, pakaba standi, tačiau gerai subalansuota, tad kelio nelygumai „sugeriami“ patogiai. Užmiesčio kelyje gali būti kiek neramu lenkti kokį lėtapėdį, tačiau sukaupus drąsą „vabalas“ pasistengs jūsų neapvilti. Vidutinės degalų sąnaudos tiesiame kelyje siekia apie 5 l/100 km, miesto sąlygomis – bent 2 l/100 km daugiau.

Mielos moterys, jei nesiruošiate penktadienio vakarais dalyvauti traukos lenktynėse, važinėjimui mieste ir retoms išvykoms į paplūdimį standartinis modelis – kaip tik. Vyručiai, jeigu esate tarp tų, kurie patikėjo „suvyriškėjusio vabalo istorija“ ir nusprendėte vieną tokį įsigyti, 1.2 TSI greičiausiai nepatenkins jūsų ego, tad teks užmesti akį į kitus pasirinkimus. O „Beetle“ variklių gamoje dar yra šie keturių cilindrų varikliai: du benzininiai (1.4 TSI 160 arba 2.0 TSI 200 AG) ir du dyzeliniai (1.6 TDI 105 arba 2.0 TDI 140 AG).

Nepaisant to, kad dabar „vabalas“ yra nepalyginamai dinamiškesnis ir funkcionalesnis už pirmtaką „New Beetle“, vis dėlto šis modelis pirmiausia bus perkamas dėl savo su niekuo nesupainiojamo dizaino. Retro stiliaus automobilius dievinantys vairuotojai pro akis nepraleis ir „Mini“ bei „Fiat 500“ pasiūlymų, tačiau dabar ir „Volkswagen“ turi stiprų argumentą klientus pervilioti į savo pusę.

Nori įtikti vyrams

Per daugiau nei 70 metų trunkančią šio modelio istoriją gamintojai pardavė 22,5 mln. „vabalų“. „Volkswagen“ tikisi, kad naujasis „Beetle“ pritrauks gerokai daugiau pirkėjų vyrų. Kompanijos Amerikos padalinio viceprezidentas Raineris Michelas įsitikinęs, kad „Beetle“ vyrams turėtų patikti dėl „raumeningesnės“ išvaizdos ir galingesnių variklių. Jo teigimu, daugiau nei 65 proc. ankstesnio „vabalo“ pirkėjų buvo moterys. Tikimasi, kad naująjį modelį vienodai pamėgs ir vyrai, ir moterys.

„Volkswagen“ taip pat prognozuoja, šį Meksikoje gaminamą automobilį pirks daugiau jaunų vairuotojų. Gamintojai tikisi, kad vidutinis „Beetle“ pirkėjo amžius sumažės nuo 58 iki 36 metų.

„Volkswagen Beetle“ kai kuriose rinkose bus parduodamas „Käfer“, „Vocho“ ir „Maggiolino“ vardu. Atsižvelgiant į tai, kad šis modelis skirtinguose pasaulio kampeliuose žinomas įvairiais vardais, gamintojai „The Beetle“ pirkėjams siūlo rinktis, koks užrašas puoš galinę automobilio dalį: „Käfer“, „Beetle“, „Vocho“, „Coccinelle“, „Fusca“, „Maggiolino“ (visi žodžiai reiškia „vabalas“), o galima pasirinkti ir tiesiog „Volkswagen“.

Gamintojų teigimu, naujasis „vabalas“ kainuoja maždaug 1 750 eurų (6 tūkst. Lt) mažiau nei ankstesnis modelis. Lietuvoje „Beetle“ kaina prasideda nuo 61 950 Lt. Pirkėjai gali rinktis iš trijų įrangos lygių – „Beetle“, „Design“ ir „Sport“. Standartinėje įrangoje rasite visus privalomus „XXI amžiaus vabalo“ atributus – klimato kontrolės sistema, šildomos priekinės sėdynės, pastovaus greičio palaikymo sistema, elektra valdomi ir šildomi galinio vaizdo veidrodėliai, lengvo lydinio ratlankiai ir kt. Pirkėjams siūloma rinktis iš 12 kėbulo spalvų, o sportiškumo suteikiantis galinis oro aptakas siūlomas kaip papildoma įranga.

„Volkswagen Beetle“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1197 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 77 kW/105 AG/5000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 175 Nm/1550-4100 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4278 mm
Plotis: 1808 mm
Aukštis: 1486 mm
Važiuoklės bazė: 2537 mm
Svoris: 1199 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,9 sek.
Maksimalus greitis: 180 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
CO2 emisija: 137 g/km
Bagažinės tūris: 310/905 l
Kaina: nuo 61 950 Lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją