Naujasis „Yaris“ nuo šiol išsiskirs dinamiškesniu bei rafinuotesniu dizainu, kuris būdingas daugumai naujų „Toyota“ modelių. Dabar šis mažylis iš priekio pasitinka plačia šypsena, suformuota iš variklio grotelių, žibintai tapo išraiškingesni. Dar vienas įdomus sprendimas – galinėje dalyje dizaineriai nusprendė kilstelėti automobilio numeriui skirtą vietą aukščiau, į bagažinės dangtį, čia taip pat atsirado blizgi chromo juosta.

Naujasis „Yaris“ pailgėjo 10 cm, iki 3,88 m. Automobilio plotis nepakito, aukštis sumažėjo 2 cm, o važiuoklės bazė pailgėjo 5 cm. Ir nors hečbekas tapo ilgesnis bei jame buvo pagerintas saugumas, bendras svoris sumažėjo 20 kg. Automobilio apsisukimo spindulys yra tik 4,7 m.

Vilios jaunesnius pirkėjus

Naujasis modelis turėtų maloniai nustebinti visus, kuriuos ankstesnis „Yaris“ atbaidė dėl keistoko salono. Pasikeitęs salonas sugrąžino „Yaris“ į realybę, nes ankstesnės kartos modeliai buvo tarsi iš kosmoso. Dabar centrinė konsolė yra orientuota į vairuotoją, o „Yaris“ pirmtako prietaisų skydas buvo sumontuotas per vidury tarp vairuotojo ir keleivio.

Gamintojai padarė viską, kad „Yaris“ salone panaudotos medžiagos būtų kokybiškesnės ir kad kiltų kuo mažiau noro jas vadinti kietomis ir nemaloniomis liesti. Vis dėlto kol kas bus siūlomas tik tamsus automobilio salonas, kurį pirkėjai, atsižvelgiant į įrangos lygį, galės pagyvinti užsisakydami spalvotas vidinės durelių pusės ir centrinės konsolės apvadų dalis.

Pirmą kartą „Yaris“ komplektuojamas su dviejų zonų oro kondicionieriumi. Salone galima rasti 6 gėrimų ar puodelių laikiklius ir dar 13 kitokių dėtuvių smulkmenoms. Susidaro įspūdis, kad gamintojai pasistengė maksimaliai racionaliai išnaudoti visą įmanomą erdvę salone. Bagažinės erdvė šiek tiek padidėjo ir dabar siekia 286 l. Vis dėlto kad ir koks erdvus būtų šio mažylio salonas, į visas puses reguliuojamas vairaratis tik minimaliai pakeičia poziciją, todėl patogiai įsitaisyti vairuotojo vietoje yra gana keblu.

Iki šiol potenciali šio modelio pirkėja buvo pagyvenusi moteris, tačiau dabar „Toyota“ tikisi, kad automobilį pamėgs jaunesni žmonės. Tą turėtų padėti padaryti ne tik dinamiškesnis dizainas, bet ir bene įdomiausias naujojo „Yaris“ sprendimas salone – informacinė ir pramoginė sistema „Touch & Go”.

Ar prisimenate kur paskutinį kartą gerai pavalgėte? Restoranas vadinosi „Vėjas naktyje“, „Naktinis vėjas“ ar „Naktiniame vėjyje“ ir koks buvo jo adresas? Abejonių kupina kelionės pradžia nežada gero vakaro, bet tokių sunkumų neiškils jeigu vairuojate trečios kartos „Yaris“, kuriame už papildomus pusę tūkstančio eurų sumontuota „Touch & Go” sistema. Būtent ši programa jums leidžia automobilyje naudotis internetu ir paieškos sistema, kuri padės navigacijai surasti jūsų norimą kelionės tikslą.

Tiesa, norint naudotis šia sistema, prie automobilio informacinio kompiuterio turi būti prijungtas išmanusis telefonas. Centrinėje konsolėje įmontuotame lietimui jautriame ekrane taip pat galima skaityti ir rašyti trumpąsias žinutes ar prisijungti prie savo socialinio tinklo profilio.

Variklių gamoje – jokių permainų

Variklių gamoje jokių permainų neįvyko. „Yaris“ pirkėjai ir toliau galės rinktis iš dviejų benzininių (1.0 l arba 1.33 l) ir vieno dyzelinio (1.4 l) agregatų, kurie tapo šiek tiek ekonomiškesni. Degalus taupanti „Start/Stop“ sistema kol kas siūloma tik su 1.33 l varikliu, vėliau ji turėtų būti derinama ir su daugiau variklių.

Automobilio pristatyme Kopenhagoje išbandėme galingesnį benzininį ir dyzelinį variklius, suderintus su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Pirmasis variantas yra labiau tinkamas važiavimui miesto sąlygomis, tačiau išriedėjus į greitkelį malonūs pojūčiai dingsta. Dyzelinė versija paliko geresnį įspūdį važiuojant didesniu greičiu ir siekiant ekonomiškų rezultatų – kompiuterio informacinis kompiuteris rodė 4,4 l/100 km vidurkį, t.y. artimą gamintojo nurodomam 3,9 /100 km skaičiui.

Naujasis „Yaris“ didelių trūkumų neturi, tačiau jautria klausa pasižymintys keleiviai neliks sužavėti prastoka triukšmo izoliacija ir triukšmingu dyzeliniu varikliu, o norint sutalpinti daugiau ir didesnių gabaritų daiktų, bagažinės padalijimas į dvi dalis atskiriant jos dugną gali pasirodyti beprasmis.

„Yaris“ pakaba dirba pakankamai komfortiškai, bet reikia pripažinti, kad prie tokio įvertinimo prisidėjo ir gera Danijos kelių būklė. Dyzelinė versija su mechanine pavarų dėže iki 100 km/val. įsibėgėja per beveik 11 sek. ir yra kiek greitesnė už benzininę. „Yaris“ neturi jokių azartiškų savybių, tai ramaus važiavimo šalininkų automobilis. Naujoko pristatyme „Toyota“ atstovai atviravo, kad „Sport“ versijos jų planuose nėra. Užtat jau žinoma, kad 2012 m. viduryje pasirodys hibridinis „Yaris“.

Gamintojai tikisi, kad 50 proc. naujojo „Yaris“ pardavimų sudarys benzininė 1.33 l versija, 30 proc. – 1.0 l, o dyzelinei 1.4 l turėtų tekti 20 proc. pardavimų.

Bus brangesnis

3 arba 5 durų versijų siūlomas „Yaris“ yra mažų automobilių B segmento atstovas. Per metus parduodama apie 4 mln. vnt. tokių mašinų ir tai sudaro apie 26 proc. visos rinkos, tad neveltui šis segmentas yra itin svarbus gamintojams. „Toyota“ tikisi, kad 2012-aisias trečios kartos „Yaris“ pardavimai sieks 200 tūkst. vnt.

B segmente dominuoja benzininiai automobiliai, sudarantys apie du trečdalius rinkos. Ir nors potencialūs mažų mašinų pirkėjai vis aktyviau viliojami šiam segmentui dar neįprastais laikomais vienatūrių ir SUV visureigių kėbulais, čia vis dar dominuoja hečbekai, kurių pardavimai sudaro 50 proc. rinkos.

Pirkėjai naująjį „Yaris“ galės rinktis iš 10 spalvų, iš kurių 5 buvo pritaikytos šiam modeliui, o dvi – naujai sukurtos.

Su tokiais varžovais kaip „Ford Fiesta“, „Kia Rio“, „Volkswagen Polo“ ir kt. konkuruosiančio naujojo „Yaris“ kainos Baltijos šalyse kol kas nepatvirtintos, tačiau gamintojai neslepia, kad automobilis bus brangesnis už antros kartos modelį, kuris Lietuvoje kainavo nuo 37,9 tūkst. Lt. Svarbiausia to priežastis – nuo šiol standartinės įrangos sąrašas bus gausesnis.

„Toyota Yaris“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1329 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 73 kW/99 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 125 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3885 mm
Plotis: 1695 mm
Aukštis: 1510 mm
Važiuoklės bazė: 2510 mm
Svoris: 1480 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,7 sek.
Maksimalus greitis: 175 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,4 l/100 km
CO2 emisija: 119 g/km
Bagažinės tūris: 286 l
Kaina: neskelbiama

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją