Vis dėlto tai neįvyko ir „Toyotos“ gerbėjai naujų modelių gali laukti be nerimo (kalbant ne apie akceleratoriaus ar stabdžių pedalų bėdas). Viena iš šių metų kompanijos naujienų – atnaujintas kompaktiškas hečbekas „Auris“.

Iš lotyniško žodžio „aurum“ (lietuviškai - auksas) kilusiu pavadinimu pakrikštytas automobilis debiutavo 2007 m., kai „Toyotos“ modelių gamoje pakeitė „Corolla“ hečbeką. „Auris“ dalijasi ta pačia E150 platformą, kaip ir „Corolla“ sedanas.

Prieš keletą metų ši pavadinimų transformacija turėjo įpūsti teigiamų postūmių kompanijos pardavimuose. „Toyota“ tuomet tvirtino, kad naujas pavadinimas žymi naują kokybės ir dizaino žingsnį kompaktiškų automobilių segmente. Tačiau to buvo maža norint užkariauti C segmento gerbėjų širdis – „Auris“ nebuvo taip gerai vertinamas, kaip lyderiai „Volkswagen Golf“, „Opel Astra“ ar „Ford Focus“.

Gamintojai pabrėžia, kad atnaujinto „Auris“ užduotis buvo ištaisyti pirmtako trūkumus ir tapti patrauklesniu pirkėjmas. „Toyota“ per šiuos metus tikisi parduoti apie 100 tūkst., o kitąmet – apie 130 tūkst. šių automobilių. Skaičiuojama, kad Europoje kompaktiški automobiliai sudaro 20 proc. visų naujų mašinų pardavimų, tad jeigu nori išlikti šiame segmente, turi būti kažkuo ypatingas. O kokie Didžiojoje Britanijoje ir Turkijoje gaminamo „Auris“ privalumai?

Kur padėti daiktus salone?

„Toyota“ dizaineriai ankstesnį „Auris“ išsiuntė į grožio saloną ir kiek padailino priekinius žibintus, paplatino galinį buferį. Beje, priekinis buferis pailgėjo 15 mm, galinis – 10 mm, o bendras automobilio ilgis padidėjo 25 mm (iki 4245 mm). Vis dėlto važiuoklės bazė liko nepakitusi – 2600 mm, tad ir erdvės automobilio viduje ne ką daugiau, nei pirmtake. Vertinant bendrą vaizdą, automobilio dizainas tapo žvalesnis. Be to, nuo šiol „Auris“ pirkėjai automobilį gali rinktis ir iš keturių naujų spalvų.

Salone galima pastebėti tai, kad prietaisų skydelio viršus bei viršutinė daiktadėžė padengta nauja, minkšta apdailos medžiaga. Ar šis sprendimas yra kokybiškas ir praktiškas, bus matyti po metų dviejų, tačiau pirmas įspūdis toks, kad tai nėra ilgaamžė medžiaga.

Dėl į viršų kylančios priekinės „palangės“ ir gana trumpo variklio dangčio, įsitaisius prie vairo sunku orientuotis, kur yra automobilio priekis. Be to, viduje matomumą posūkiuose riboja ir nuožulnus A statramstis. Tačiau dėl neapžvelgiamų kampų nerimauti nėra prasmės – „Auris“ yra kompaktiškas, tad juo manevruoti patogu net ir ribotoje erdvėje.

Centrinė konsolė yra apie 50 mm aukščiau, tad dabar prietaisai valdomi maždaug alkūnės lygyje. Vairaratis taip pat yra naujo dizaino, oda minkšta, jo formos išties patogios ir malonios liesti. Pavarų perjungimo svirtis sumontuota aukščiau nei įprastuose hečbekuose, tai gana patogu, tačiau mechaninės 6 laipsnių pavarų dėžės darbas tikslumu nesužavėjo.

Neskaitant durelėse esančių dėtuvių, vienintelė atvira daiktams skirta pasidėti vieta – po pavarų perjungimo svirtimi. Ši erdvė gali būti naudojama tik iš bėdos, nes įsėdus į automobilį su telefonu ar pinigine rankoje, kaskart lankstytis išties nepatogu. Šis trūkumas iš dalies bandomas kompensuoti dviguba daiktadėže keleivio pusėje. Viršutinėje jos dalyje vietos nedaug, bet čia yra USB jungtis, tad užsimanius paklausyti muzikos iš asmeninio archyvo, „paslėpta“ USB laikmena niekam nebado akių.

Automobilio gale vietos yra pakankamai, o iš Panevėžio į Vilnių važiavę du maždaug 1,8 m ūgio neliekni keleiviai erdvės trūkumu nesiskundė. „Auris“ bagažinė yra 350 l talpos, o nulenkus galines sėdynes galima pervežti ir nemenkų gabaritų krovinį.

Variklio galios pakanka

Norėdami pagerinti automobilio valdymą, „Toyota“ atstovai sako patobulinusi „Auris“ vairo mechanizmą, pakeitusi amortizatorius, o siekiant geresnės kuro ekonomijos siūlomos naujos pavarų dėžės.

Variklių gamoje siūlomas naujas Didžiojoje Britanijoje gaminamas 1.33 l, 99 AG benzininis variklis, pakeitęs ankstesnį kiek silpnesnį 1.4 l agregatą. Gamintojų teigimu, naujasis variklis yra 13 kg lengvesnis ir 17 proc. ekonomiškesnis.

Variklių pasiūlą sudaro dar du benzininiai ir 3 dyzeliniai varikliai. Agregatai derinami su 6 laipsnių mechanine arba automatine „MultiMode“ transmisija (galima tik su 1.6 l benzininiu arba 1.4 l dyzeliniu varikliais).

„DELFI Auto“ išbandė penkiadurį „Auris“ (pirkėjai gali užsisakyti 3 durų versiją) su dyzeliniu 1.4 l D-4D varikliu, pasiekiančiu 90 AG (esant 3800 aps./min.) ir maksimalų 205 Nm sukimo momentą (esant 1800-2800 aps./min.). Agregato galios, atsižvelgiant į automobilio dydį, užtenka važinėjant ir mieste, ir užmiestyje. Vis dėlto pakaba tokia kieta, kad važiuodamas gali suskaičiuoti visus kelio nelygumus, o ir varikliui nepavyko nuslėpti triukšmingos dyzelinės prigimties.

Su „Toyota Auris“ įveikus apie 350 km negalvojant apie taupymą, degalų sąnaudų vidurkis buvo 7 l/100 km (gamintojo nurodomas vidurkis – 4,8 l/100 km).

Atnaujinta versija šiek tiek pabrango

Prieš keletą metų pradėtas pardavinėti „Corollos“ hečbeko įpėdinis mūsų šalyje kainavo nuo 49,5 tūkst. Lt. Atnaujinto „Toyota Auris“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 52 990 Lt. Už šią kainą parduodamas automobilis su standartine „Linea Terra“ įranga, benzininiu 1.33 l varikliu ir 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Šioje komplektacijoje rasite priekinius elektra valdomus langus, mechaninį oro kondicionierių, 16 colių plieninius ratlankius, 7 oro saugos pagalvės ir kt.

Mūsų išbandyta „Auris“ versija su standartinę „Linea Terra“ papildančia „Linea Sol“ įranga siūloma už 66,6 tūkst. Lt. Automobilyje radome beveik viską, ko reikia kasdieniam patogiam važinėjimui. Pagrindiniai šios komplektacijos akcentai – automatinis dviejų zonų oro kondicionierius, elektra valdomi priekiniai ir galiniai langai, įtraukiami išoriniai veidrodėliai, radijas ir CD grotuvas su 6 garsiakalbiais. Pritrūko tik pastovaus greičio palaikymo sistemos, kuri siūloma kaip papildoma įranga.

Galima ir hibridinė versija

„Auris“ taip pat turės ir HSD versiją su hibridine pavara. Tai yra pirmasis masinės gamybos hibridinis automobilis, gaminamas Europoje.

Jau paskelbta, kad hibridine sistema varomas automobilis Didžiojoje Britanijoje kainuos nuo 18 999 svarų sterlingų (apie 77 tūkst. Lt). Automobilio užsakymai jau priimami, o pirmuosius pirkėjus hibridas pasieks liepą.

„Auris Hybrid“ turės benzininį 1.8 l VVT-i variklį ir 2 elektrinius motorus, o ši sistema galės išvystyti 136 AG. Automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 11,4 sek.

Gamintojai nurodo, kad „Toyota Auris Hybrid“ su 15 colių ratais vidutinės degalų sąnaudos bus 3,8 l/100 km, o CO2 emisija – 89 g/km. Versijos su 17 colių ratais ekonomiškumas bus kiek prastesnis ir atitinkamų rodiklių duomenys bus 4 l/100 km bei 93 g/km.

„Toyota Auris“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1364 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 66 kW/90 AG/3800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 205 Nm/1800-2800 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4245 mm
Plotis: 1760 mm
Aukštis: 1515 mm
Važiuoklės bazė: 2600 mm
Bendras svoris: 1760 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 12 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,8 l/100 km
Bagažinės tūris: 350/777 l
Kaina: 66,6 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 52 990 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)