Kartą bandžiau sudaryti gražių „Subaru" automobilių sąrašą. Žinoma, tai klaikiai subjektyvu, tačiau per visą savo istoriją ši bendrovė pagamino du su puse teisingai atrodančio modelio. Pirmasis sąraše 1992-1997 m. gamintas efektingasis modelis SVX - su unikalia dvigubų šoninių stiklų konstrukcija, gimė garsiojo dizainerio Giugiaro dirbtuvėse. Antrasis nepriekaištingas stiliaus požiūriu aparatas - ketvirtos kartos „Legacy Outback". Dar viena nominantė yra senoji „Impreza Sti". Tačiau tik su sąlyga, kad kalbam apie laikus, kai gamyklinė „Subaru" komanda dalyvavo Pasaulio ralio čempionate, o šią adrenalino mašiną vairavo šviesaus atminimo ralio virtuozas Colinas McRae. Visi ar beveik visi kiti „Subaru" modeliai atrodė taip, lyg jais būtų ruošiamasi gąsdinti neklaužadas darželinukus.

Kita vertus, japonai bent jau sąžiningai pripažįsta, kad eksterjero dizainui niekada neteikė pernelyg didelės reikšmės ir kad visų pirma dėmesys skiriamas funkcionalumui bei techninių sprendimų išbaigtumui. Todėl regėdami prieš save naująją „Subaru XV", atskleidžiančią, kaip evoliucionuos būsimojo „Forester" ir „Legacy" stilius, galima pasidžiaugti bent tuo, kad kurdami kėbulo formas meistrai nenaudojo kirvio. Ši mašina atrodo kaip dabartinio „Outback" jaunesnioji sesuo ar pirmagimė dukra: beveik tokių pat bruožų, tik mažesnė ir vos subtilesnių formų. Tarsi mergiūkštė, įsispyrusi į suvarstomus kareiviškus aulinukus, nusirėžusi kasas, liežuvį persivėrusi auskaru. Tokia, kuri ryte gauna 10 balų iš fizikos egzamino, dieną greičiausiai įveikia „miesto nuotykių" („Subaru" rinkodaros strategai tai vadina XV modelio stichija) kliūčių ruožą, o vakare nuo kojų nuvaro visus į ją spoksančius ir šokti pakviečiančius vaikėzus. T. y. naujoji mašina tokia charizmatiška, išmani ir kieta, kad priverstų praeivius atsisukti gatvėje.

Ir ne tik gatvėje. „Subaru XV" yra maždaug 10 centimetrų trumpesnė už „miškininką", tačiau jos šiek tiek didesnė - siekia 22 cm - prošvaisa, panašūs užvažiavimo ir nuvažiavimo kampai, todėl tikėtina, kad bekelėje pasirodytų nepriekaištingai. Gaila, kad Baltijos šalių žurnalistams Talino apylinkėse surengto XV pristatymo trasa dėl laiko stokos buvo parinkta siekiant atskleisti valdymo ypatumus, bet ne pravažumą. Patys ekspromtu nėrę į pajūrio smėlynus neradom vietos, kurią įveikti naujajai „Subaru" šeimos atžalai būtų buvę keblu. Norint mesti šešėlį ant legendinės „Symmetrical" transmisijos, be abejonės, reiktų paplušėti kur kas daugiau ir rasti bent klampynę.

Tačiau dėmesį patraukė kitas dalykas. Gamintojų atstovai tikino, kad XV priekinės pakabos standumas pagerintas 30 proc., o galinės - 20 proc. Praleidus pusdienį akis į akį su šiais patobulinimais, epitetas „kietumas" atrodė tinkamesnis. Mašinos pakaba net važiuojant palyginti geru asfaltu taip smulkmeniškai registravo visas duobes, kanalizacijos šulinių dangčius ir vos įžiūrimas provėžas, kad nejučia pradėjau bambėti dėl to, jog pasaulis neteisingas. Galbūt galima save guosti, kad vairo mechanizmas tiksliai reaguoja į šeimininko užgaidas, kad gali mėgautis valdymo tikslumu ir kad ergonomikos požiūriu „Subaru XV" prikišti iš esmės nėra ko. Vis dėlto grėsmė po ilgos kelionės jaustis kaip po bulviakasio neabejotinai išlieka.

Bandydamas ieškoti šios bėdos paaiškinimo atkreipiau dėmesį į XV modelio apavą. Kadangi dizainerių valia ratų arkos papuoštos juodo plastiko apsiuvais, senieji R16 diametro ratai čia būtų atrodę vaikiškai maži. Parinkus dydžiu didesnius R17 ratus vaizdas glosto akį, tačiau kitos kūno vietos priverstos laikyti tolerantiškumo egzaminą. Ši aplinkybė, ko gero, nebūtų pernelyg reikšminga, jei ne vienas „bet". Pakoregavę bendrovės strategiją (trečios kartos „Imprezai" pasirodžius, klientų pradėta medžioti ne tik tarp sportinio vairavimo entuziastų) japonai viliasi, kad daugeliui žmonių XV bus pirmasis automobilis, papuoštas šešiomis „Subaru" žvaigždėmis. Turint galvoje, kaip sparčiai pastaraisiais metais evoliucionavo konkurentai, tokios smulkmenos gali turėti toli gražu nesmulkmenišką įtaką pardavimo statistikai. Didesnę, nei galėtų padaryti pastebimai kokybiškesnis XV interjeras. Dabar čia kur kas daugiau malonių liesti paviršių, pagamintų iš minkšto plastiko ar odos, o apžvelgiamumas pro langus - akivaizdžiai geresnis (vadinamųjų aklųjų zonų plotas sumažėjo maždaug 20 proc.). Tačiau tai norma, o ne privilegija.

Ir paskutinis akmuo į „Subaru" daržą - XV modelio multimedijos sistema. Nors pagrindiniai prietaisų skydelio rodmenys lengvai suvokiami, automobilio kompiuterio monitorius yra tikra nelaimė. Pieniškos dešrelės formos ekranas su akmens amžiaus grafika ir nepateisinama informacijos grūdalyne... Tai sugalvojęs žmogus turėtų būti nulinčiuotas.

Kad „Subaru" vietininkai to paties nepadarytų man, išvardysiu ir dalykus, dėl kurių XV nusipelno pagyrų. Modelis su nauju 1,6 litro darbinio tūrio, 114 AG varikliu sugeba nukeliauti 100 km kelio sudegindamas vidutiniškai 5,6 l benzino, o kiekvieno nuvažiuoto kilometro šalikelėse palikdamas viso labo 146 g teršalų. Mašinai, turinčiai nuolatinę visų varančiųjų ratų pavarą, tai tikrai neprastas rezultatas (į kaulus gauna daugybė konkurentų modelių su analogiškos kubatūros motorais ir priekiniais varančiaisiais ratais).

Aštresnio vairavimo stiliaus gerbėjai gali rinktis benzininį 2 litrų, 150 AG jėgos agregatą, o dyzelinių variklių mėgėjai - tokio pat darbinio tūrio 147 AG alternatyvą. Benzininių versijų vairuotojai gali matyti, kiek laiko keliaujant dėl automatinės „Start/Stop" sistemos buvo išjungtas variklis ir kiek degalų tai padėjo sutaupyti.

Ar verta galvoti apie tokią mašiną? Tikrai taip, jei tik jūsų prioritetų sąrašo viršūnėje vairuotojiškos vertybės.

Subaru XV" specifikacija

SKAIČIAI

1998 cm3, 4 cilindrai, visi varantieji ratai, 147 AG, 350 Nm, 5,6 l/100 km, 146 g/km CO2, nuo 0 iki 100 km/val. per 9,3 sekundės, 198 km/val., 1510 kg

KAINA

84 700 litų

NUOSPRENDIS - 7

XV pateisina senųjų „Subaru" gerbėjų lūkesčius, bet vargu ar įtikina vokiško tikėjimo benzingalvius išsižadėti savų dogmų. Ypač jei kelionės komfortas svarbesnis nei pravažumas ar valdymo tikslumas.

Konkurentas

Nissan Qashqai

Dailesnio ir subtilesnio dizaino, tačiau sudėtingesnėje bekelėje priverstas pabrukti uodegą ir laukti evakuatorių.