Kaip ir mūsų gyvenime, automobilių pasaulyje apie amžių gali spręsti iš veido. 2007 m. pabaigoje pasirodęs trečios kartos „Laguna“ modelis jau buvo šiek tiek pagyvenęs, tad gamintojai atliko kosmetinę operaciją ir automobilį kiek pagyvino. Taigi atnaujinta „Renault Laguna“ vilioja pirkėjus patrauklesniu priekinės ir galinės dalies dizainu (pridėti viršutiniai priekinių žibintų skydeliai su juodomis detalėmis, taip pat atsirado chromuoti akcentai ant variklio grotelių).

Keletas mažai pastebimų detalių pasikeitė ir salone – oro vėdinimo angų apvadai tapo chromuoti, dabar galima rinktis iš naujų salono apdailos ir sėdynių apmušalų spalvų.

Automobilis komplektuojamas su dar mažiau aplinką teršiančiais „Renault eco²“ varikliais, tarp kurių yra ir 1.5 l dCi 110 AG variantas, kurio CO2 emisija siekia 120 g/km.

Pirkėjai gali rinktis „Laguną“ su vienu iš dviejų benzininių (2.0 l 140 arba 170 AG) ir keturių dyzelinių (1.5 l, 110 AG ir 2.0 l 130, 150 arba 175 AG) variklių. Benzininė 2.0 l, 140 AG versija gali būti varoma ir bioetanoliu. Gamintojų teigimu, visų versijų degalų sąnaudos vidutiniškai sumažintos 0,5 l/100 km.

Svarbiausia atnaujintos „Laguna“ naujiena tapo tai, kad nuo šiol praktiškai visi svarbiausi „Lagunos“ varikliai gali būti derinami su „4Control“ važiuoklės sistema. Anksčiau ši važiuoklė buvo siūloma tik su GT 205 AG ir dCi 180 AG variantais, tačiau dabar, priklausomai nuo valstybės, kurioje užsakomas automobilis, šią važiuoklę galima derinti su vienu iš penkių variklių: turbobenzininiu 2.0 l, 170 AG ir keturiais dyzeliniais (dCi 130 AG, dCi 150 AG, dCi 180 AG ir naujuoju dCi 175 AG).

Gamintojai juokauja, „Renault Laguna“ modelyje montuojama „4Control“ sistema – tai tarsi iš naujo išrastas ratas. Oficialiai ji pristatoma kaip keturių vairuojamų ratų sistema, kuri padeda valdyti automobilį ir mieste, ir vingiuotuose keliuose, tačiau efektyviausiai veikia važiuojant greitai. Kai automobilis važiuoja mažesniu nei 60 km/val. greičiu, galiniai ratai sukasi į priešingą kryptį nei priekiniai iki 3,5 laipsnio kampu. Važiuojant didesniu nei 60 km/val. greičiu, galiniai ratai ta pačia kryptimi pasisuka vienu metu kaip ir priekiniai ratai, todėl automobilis išlieka stabilesnis.

„4Control“ važiuoklė su keturiais valdomais ratais prisideda prie saugumo. Avarinėse situacijose galinių ratų pasukamumo kampas gali padidėti iki 3,5 laipsnių. Uždelsiamas ESC (elektroninio stabilumo kontrolės) sistemos panaudojimas leidžia manevrą užbaigti greičiau. ESC sistema aktyvuojama tik tada, kai tai reikalinga. Kontrolės blokas, naudodamasis ESC / ABS bloku, nustato asimetrinio stabdymo situacijas ir automatiškai priderina galinių ratų pasisukimo kampą, tokiu būdu išlaikydamas automobilį stabilioje padėtyje be vairuotojo įsikišimo, vis dėlto nereikia pamiršti, kad kritinėse situacijose valdymas visada išlieka vairuotojo rankose.

Važiavimo savybės nepakito

Atnaujintos „Lagunos“ važiavimo savybės beveik niekuo nepasikeitė nuo 2007 metų pabaigoje debiutavusio trečios kartos modelio – automobilio pakaba minkšta, tad kelio nelygumai įveikiami patogiai, tačiau ilgesnį laiką pavažiavus vingiuotais keliais mašinoje gali pasijusti tarsi bangų sūpuojamoje valtyje.

Išbandėme versiją su 2.0 dCi, 150 AG varikliu ir galėjome įsitikinti, kad tai pakankamai patogus, erdvus ir ekonomiškas automobilis, pasižymintis „ramiu charakteriu“.

Medžiagų ir surinkimo kokybė neprilygsta tobulesniems prestižinio segmento atstovams, tačiau priekaištauti dėl rimtų trūkumų taip pat nėra prasmės – automobilis atitinka savo klasės standartus.

„Renault Laguna“ stokoja vairavimo malonumo – tai tikrai ne pats geriausias pasirinkimas azartiškiems vairuotojams, tačiau jeigu nekreipsite į tai dėmesio ir daugiau laiko praleisite važinėdami ilgus atstumus, „Laguna“ taps geru pasirinkimu.

Tai prancūziška alternatyva tiems, kas nesidairo į brangius prestižinio segmento atstovus iš Vokietijos ar vis agresyviau kelius okupuojančius SUV visureigius ir mieliau renkasi tokius modelius kaip „Opel Insignia“, „Ford Mondeo“ ir „Peugeot 508“.

Gamintojų teigimu, naujasis „Laguna“ modelis palengvina savo savininkų gyvenimą, nes techniniu aptarnavimu rūpintis tenka rečiau. „Renault“ atstovai rekomenduoja keisti alyvą kas 30 000 km (visiems varikliams, išskyrus benzininiam varikliui su turbokompresoriumi – tokio tipo varikliui alyvą reikia keisti kas 20 000 km), žvakes ir oro bei kuro filtrus reikia keisti kas 60 000 km.

Atnaujintą „Renault Laguną“ siūloma rinktis iš keturių įrangos lygių: „Expression“, „Tech Run“, „Bose Edition“ ir „Initiale“. Patrauklumo automobiliui suteikia dvi siūlomos garso sistemos (standartiniame asortimente – „Arkamys“ „3D Sound“, o norintiems išskirtinių pojūčių siūloma „Bose Sound System“), pasirenkama navigacija (integruota „Carminat TomTom Live“ arba „Carminat Bluetooth DVD“) bei „Bluetooth“ ryšio telefono ir „Plug&Music“ jungtys.

Norintiems sportiškumo – „Laguna Coupe“

Mažiau praktiškumą vertinantys ir sportiškesnio automobilio norintys pirkėjai gali rinktis „Renault Laguna Coupé“. Šis 2008 m. pasirodęs automobilis nebuvo atnaujintas kartu su įprasta „Laguna“. „Renault“ atstovų teigimu, gamintojai tam nematė jokio reikalo, esą „Laguna Coupe“ išlaiko geriausias savybes ir dar „nepaseno“.

Dėl to sunku ginčytis – persėdus iš įprastos „Lagunos“ į „Coupe“ versiją galima džiaugtis tikru vairavimo malonumu. Išbandyto automobilio ratus suka dyzelinis 3.0 dCi, V6 variklis, kuris išvysto 235 AG ir yra suderintas su automatine transmisija. Benzininių variklių gerbėjams siūloma 3.5 l, V6, 240 AG alternatyva.

Sėdint prie vairo ir pažvelgus atgal galima pamatyti galinių sėdynių imitaciją. Nors tai ir nėra esminis kriterijus renkantis tokio tipo automobilį, tačiau džiugina pakankamo dydžio (423 l) bagažinė. Tik vienas salono akcentas sukėlė šypseną – kam sportines vertybes deklaruojančio automobilio salone sumontuotas ištraukiamas puodelio laikiklis?

Automobilis gana lengvas, automatinė transmisija pavaras perjungia gana skandžiai, o pradėjus eksperimentuoti su variklio galia, „Coupe“ versijai stabilumo kelyje suteikia montuojama keturių vairuojamų ratų sistema „4Control“. Nors variklis buvo dyzelinis, o ir Lenkijos keliukais lėkėme su vėjeliu, tačiau automobilio triukšmo izoliacija nenuvylė.

Tiesa, išbandytos „Laguna Coupe“ kaina byloja, kad už vairavimo malonumą ir įvairią komfortą gerinančią įrangą reiks gerokai atseikėti – bene geriausia šio modelio versija buvo įkainota 160 tūkst. Lt (prasčiau sukomplektuoto standartinio modelio kaina prasideda nuo 83,5 tūkst. Lt).

O norintiems dar daugiau išskirtinumo „Renault“ siūlo „Laguna Coupe Monaco GP“ versiją. Pernai Ženevoje pristatyto modelio gamyba buvo apribota iki 400 vienetų, tačiau paskatinta sėkmingų pardavimų, šį pavasarį „Renault“ kompanija pirkėjams vėl pasiūlė įsigyti šį modelį.

Lyginant su įprasta „Laguna Coupe“, „Monaco GP“ versija išsiskiria baltu perlo spalvos kėbulu, juodu stogu bei tokios pat spalvos šoninio vaizdo veidrodėlių gaubtais bei juodais 18 colių ratlankiais.

Anglies spalvos odiniai sėdynių apmušalai papuošti išsiuvinėtais „Monaco GP“ ženkliukais, jais papuoštos ir balto perlo spalvos vidaus apdailos detalės, vairaratis. „Monaco GP“ ženklais pažymėtas ir grotelės bei „Carminat TomTom“ navigacijos sistemos ekranas. Automobilyje įmontuota šiam modeliui pritaikyta „Bose“ garso sistema su 10 garsiakalbių.

„Renault Laguna Coupe Monaco GP“ siūlomas su vienu iš dviejų dyzelinių variklių (dCi 150 arba dCi 175), automobilio kaina Prancūzijoje prasideda nuo 32,2 tūkst. eurų (111,8 tūkst. Lt).

„Renault Laguna“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1995 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 340 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4695 mm
Plotis: 1811 mm
Aukštis: 1445 mm
Važiuoklės bazė: 2756 mm
Svoris: 1409 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,5 sek.
Maksimalus greitis: 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,2 l/100 km
CO2 emisija: 136 g/km
Bagažinės tūris: 450/1377 l
Kaina: 106,3 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 71,4 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)