„Astra Sports Tourer“ ištakos siekia dar 1953-uosius, kai tuomet debiutavęs „Olympia Rekord Caravan“ modelis tapo tikra sensacija automobilių rinkoje. Tai buvo pirmasis vokiškas universalas, kurio savininkai automobilį galėjo naudoti ir kaip smulkaus verslo įrankį, ir kaip asmeninę transporto priemonę.

„Olympia Rekord“ universalas pateko į automobilizmo istoriją ir kaip modelis, suformavęs bendrinį vardą tokio tipo automobiliams – „Caravan“. Šis naujadaras gautas sujungus du angliškus žodžius „car“ (automobilis) ir „van“ (furgonas).

Jau beveik šešis dešimtmečius „Opel“ sėkmingai parduoda universalus Europoje, ypač kompaktiškų automobilių rinkoje, kurioje „Kadett“ bei „Astra Caravan“ modeliai nuolat buvo tarp populiariausių. Dabar atėjo metas „Astra Sports Tourer“ pasitikrinti savo jėgas.

Nepaisant to, kad gamintojai akcentuoja šio modelio istorinius ryšius su ankstesniais „Opel“ universalais, naujojo „Astra“ universalo pavadinime nebeliko žodžio „Caravan“. Beje, šios koncepcijos pradininke tapo prieš keletą metų debiutavusi „Insignia“, kurios universalo versija taip pat vadinasi „Sports Tourer“. Galima spėti, kad tokį sprendimą kompanijos strategai priėmė dėl to, kad šiais laikais žodis „Sport“ modelio pavadinime pirkėjams imponuoja gerokai labiau nei istorinis „Caravan“.

Funkcionalus salonas

„Astra Sports Tourer“ – solidžią istoriją turinčio „Opel“ universalo evoliucija. Šis modelis siūlo naujai pažvelgti į galimybę suderinti elegantišką dizainą, praktiškumą ir dinamines automobilio savybes.

Automobilio dizaino akcentai perimti iš anksčiau pasirodžiusio „Astra“ hečbeko. Esminiu skirtumu tapo automobilio galinė dalis. „Opel“ dizaino komanda pasistengė, kad „Astra Sports Tourer“ galinė dalis grakščiai įsikomponuotų į automobilio visumą ir sukurtų akiai patrauklų vaizdą.

Automobilio salono akcentai, prietaisų išdėstymas niekuo nesiskiria nuo „Astra” hečbeko. Salonas ne tik stilingas, bet ir praktiškas. Gamintojų teigimu, naudinga erdvė daiktų pasidėjimams salone siekia 25 litrus – dvigubai daugiau, negu ankstesnės kartos universale. Tai geriausias rezultatas kompaktiškų universalų rinkoje. „Astra” hečbeke matyti gana patogūs sprendimai universale buvo papildyti dar viena ypatybe – funkcionaliu krovinių gabenimo skyriumi. Prireikus pervežti stambesnį daiktą, itin sužavi „FlexFold“ sistema, kuri leidžia vienu mygtuko spustelėjimo transformuoti galines sėdynes ir sukurti erdvę, kurioje gali tilpti net 1,83 m ilgio daiktas, t.y. 2,8 cm daugiau nei ankstesniame „Astra“ universale.

Automobilio važiuoklės bazė, lyginant su hečbeko versija, nepakito, tačiau universalo kėbulas pailgėjo 28 cm. Todėl svarbiausias „Astra Sports Tourer“ privalumas, lyginant su hečbeku, yra talpi bagažinė. Standartinė bagažo skyriaus talpa – 500 l, o nulenkus galines sėdynes krovinių skyriaus erdvę galima padidinti iki 1550 l (tai netgi daugiau už didesnę „sesę“ „Insignia Sports Tourer“, kurios maksimali bagažo skyriaus talpa – 1530 l).

Patogus „keliautojas“

Jėgos agregatų įvairovė turėtų įtikti ir išrankiausiam vairuotojui. „Astra Sports Tourer“ siūlomas su vienu iš keturių dyzelinių ir penkių benzininių variklių.

Dyzelinių variklių pasiūlą sudaro 1.3 l, 1.7 l (110 AG, 260 Nm arba 125 AG, 280 Nm) ir 2.0 l (160 AG, 350 Nm) agregatai. Ekonomiškiausia iš jų – 1,3 CDTI, 95 AG versija su „Start/Stop” technologija, kurios vidutinės degalų sąnaudos tėra 4,1 l/100 km, o CO2 emisija – 109 g/km.

Mažiau apie taupymą galvojantiems vairuotojams siūloma rinktis benzininius 1.4 l (100, 120 arba 140 AG) arba 1.6 l (115 arba 180 AG) variklius.

Gamintojo atstovai pasistengė norėdami perteikti sportinę „Astra“ universalo dvasią ir pasiūlė išbandyti benzininę 1.4 l, 140 AG versiją, suderintą su automatine pavarų dėže (dar siūloma šešių laipsnių mechaninė).

Turbininis 1.4 l, 140 AG variklis pakeitė ankstesnįjį 1.8 l atmosferinį agregatą, turėjusį tokią pat galią. Toks pakeitimas leido 14 proc. padidinti sukimo momentą ir 15 proc. apkarpyti degalų sąnaudas, kurios siekia 6,1 l/100 km (versija su mechanine pavarų dėže).

1.4 l variklis visus 140 „arkliukų“ į darbą pakinko esant 4900 aps./min., o maksimalus 200 Nm sukimo momentas išvystomas esant tik 1850 aps./min. Toks variklio ir pavarų dėžės duetas paliko išties neblogą įspūdį važinėjant mieste, dinamiškumu automobilis nesiskundžia. Vis dėlto automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 10,8 sek. Toks rezultatas išties yra prastokas automobiliui, akcentuojančiam sportišką įvaizdį.

Didžiausi automobilio trūkumai, kuriuos pavyko įžvelgti su „Astra“ universalu praleidus savaitgalį – prasta triukšmo izoliacija ir apetitu nesiskundžiantis variklis. Ekonomiškumo gerinimas yra ta sritis, kurioje „Opel“ inžinieriai turėtų kaip reikiant padirbėti. Konkurentai sparčiai mažina automobilių degalų sąnaudas, o štai „Astra“ universalo informacinis kompiuteris net užmiesčio kelyje rodė 8 l/100 km vidurkį.

Standžią „FlexRide” pakabą „Astra Sports Tourer” universalas „paveldėjo“ iš „Astra“ hečbeko. Vairuotojas gali rinktis „Sport” arba „Tour” režimus, kurie pakabai suteikia daugiau sportiškumo arba komfortiškumo. „Sport” režimas papildomai koreguoja vairo sistemos, taip pat automatinės pavarų dėžės veikimą. O „Tour“ režimo poveikis nėra taip akivaizdžiai išreikštas ir jo privalumai, matyt, atsiskleidžia tik ilgoje kelionėje.

Taigi nors pavadinime automobilis turi žodį „Sport“, galima teigti, kad „Astra“ universalas nėra „sportininkas“ iš prigimties, veikiau tai patogumą užtikrinantis „keliauninkas“.

Laukiama dar dviejų „Astra“ versijų

„Opel” techninio dizaino centre Ruselheime (Vokietija) sukurtas „Astra Sports Tourer” universalas gaminamas Ellesmere Port (Didžioji Britanija) padalinyje.

Naujos kartos „Astra” hečbeko pardavimai jau senokai peržengė 200 tūkst. ribą. Gamintojai tikisi, kad „Astra Sports Tourer” universalas taip pat bus itin populiarus savo segmente. Pastaraisiais metais apie ketvirtadalį „Astra“ modelio pardavimų sudarė universalai.

„Opel“ prognozuoja, kad apie 55 proc. „Astra Sports Tourer” pirkėjų bus įmonės, o automobilis 5 dienas per savaitę bus naudojamas kaip darbinis arkliukas, o savaitgalį galės tapti stilingu bičiuliu laisvalaikiui.

Kompaktinių automobilių rinkoje dominuoja „Golf“ modelis, o tiesioginiu ir, ko gero, svarbiausiu „Astra Sports Tourer“ konkurentu galima įvardyti „Golf Variant“. Sunkiai nuginčijamas „Opel“ universalo pranašumas – dailesnis ir patrauklesnis dizainas. Lyginant techninę pusę, „Volkswagen“ atstovas žengia priekyje, tačiau kainos atžvilgiu „Astra Sports Tourer“ turi privalumą ir gali padėti būsimam šeimininkui sutaupyti bent 2 tūkst. Lt. Naujojo „Opel“ universalo kaina prasideda nuo 52,2 tūkst. Lt.

Hečbeko ir universalo versijos – pirmi ir patys svarbiausi naujos „Astra“ kartos atstovai. Nauju šios markės dizainu besižavintys, tačiau daugiau išskirtinumo norintys pirkėjai jau greitai sulauks ir „Astra GTC“ kupė, o 2013 m. pasirodys ir kabrioleto versija.

„Opel Astra Sports Tourer” vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1364 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 103 kW/140 AG/4900-6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 200 Nm/1850-4900 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4698 mm
Plotis: 1814 mm
Aukštis: 1535 mm
Važiuoklės bazė: 2685 mm
Svoris: 1393 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,8 sek.
Maksimalus greitis: 198 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,8 l/100 km
CO2 emisija: 159 g/km
Bagažinės tūris: 500/1550 l
Kaina: bazinė versija – nuo 52,2 tūkst. Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)