Tai yra trečioji iš keturių numatytų naujos kartos „Astra“ versijų. Prieš porą metų pasirodė penkiaduris hečbekas, pernai – universalas „Sports Tourer“, o kitąmet pamatysime ir kabrioletą. Rugsėjį Frankfurte debiutavusi skulptūriškų formų naujoji „Astra GTC” tapo „Opel“ dizaino stiliaus pažiba, sukurta pagal prieš metus Paryžiuje pademonstruotą meno kūriniui prilygstantį koncepcinį „Paris GTC“.

„Norėjome, kad „Astra GTC“ būtų „Opel“ dizaino etalonas ir atspindėtų „skulptūrišką meniškumą su vokiška precizija“, kartu parodytų ir mūsų aistrą automobiliams, – sakė „Opel“ dizaino viceprezidentas Markas Adamsas. – Bet nenorėjome, kad emocijos užgožtų automobilio funkcionalumo: „Astra GTC“ yra šaunus ir prieinamas svajonių automobilis“.

Automobilio dizaino emocijos pabrėžiamos trejomis linijomis. Lenkta, išraiškinga šoninė linija, besileidžianti priekinių durelių apačios link, pratęsta iki galinių arkų, pabrėžia automobilio veržlumą. Antroji linija nusitęsia nuo durelių rankenėlių iki automobilio galo, tarsi siaurindama priekį ir platindama galą. Trečioji chromuota linija pabrėžia sportišką stogo siluetą, akcentuoja langų formas bei nusitęsia iki integruoto oro aptako. O dėl siauresnio viršaus ir žemesnės, platesnės apačios, automobilis atrodo tvirtai stovintis ant kelio.

Kiek bendrų išorės dizaino detalių turi „Astra“ hečbekas ir GTC kupė? Nustebsite išgirdę „Opel“ atstovų atsakymą – šie du modeliai turi tik tris vienodas detales: šoninio vaizdo veidrodėlius, stogo anteną ir durų rankenėles. Žinoma, kai kurie akcentai, pavyzdžiui, priekiniai žibintai, tik subtiliai pakeisti, tačiau kėbulas yra visiškai naujas.

Palyginti su penkerių durų „Astra“, GTC versija pažeminta 15 mm, bet važiuoklės bazė pailgėjo 10 mm, iki 2695 mm. Abi tarpvėžės tapo platesnės, priekinė siekia 1584 mm (+40 mm), o galinė – 1585 mm (+30 mm).

Automobilio salone pokyčių nepalyginamai mažiau. Viskas čia jau pažįstama iš ankstesnių „Astra“ modelių, medžiagos kokybiškos ir surinkimas puikiai išbaigtas. Standartiškai bus montuojamas sportiškas vairaratis, o už papildomą kainą bus galima užsisakyti naujų salono apdailos variantų.

Skirtumai tokie, kad dėl kupė silueto gale keleiviams palikta kiek mažiau vietos, vairuotojo matomumas pro galinį langą prastesnis, (kaip, beje, ir pro priekinį dėl nuožulnių statramsčių), o bagažinė padidėjo 10 l (nuo 370 iki 380 l). Automobilio gale vietos pakanka ir galvos, ir kelių srityje, ir nors ant galinės sėdynės rasite saugos diržus trims keleiviams, geriau apsiriboti sėdėjimu dviese.

Nauja pakaba užtikrina stabilumą

Po naujais išorės dizaino akcentais slepiasi ir nauja pakaba. „Astra GTC“ turi priekinės ašies „HiPerStrut“ pakabą, suderintą su „Opel“ patentuota galine „Watt“ pakaba. Toks sprendimas pirmą kartą pritaikytas „Astra“ modelyje, ankščiau ši pakaba buvo įdiegta sportiškame „Insignia OPC“.

Gamintojų teigimu, lyginant su „McPherson“ pakaba, kuri yra standartiškai montuojama į kitus „Astra“ modelius, „HiPerStrut“ gerina valdymą ir ratų sukibimą, mažina sukamojo momento reakcijos laiką bei didina prispaudžiamąją jėgą posūkio metu. Dėl šios pakabos, geometrijos pakitimai leidžia GTC montuoti net ir 20 colių skersmens ratus. Pabrėžiama ir tai, kad specialiai „Astra GTC“ sukurti šeši, nuo 17 iki 20 colių lengvo lydinio ratlankių modeliai.

Didesnį stabilumą užtikrina bei šoninius svyravimus sumažina galinė „Watt“ tipo pakaba, kuri, gamintojų teigimu, yra kur kas pranašesnė už daugiasvirtę pakabą. Ji leidžia didesnį rato išsukimo kampą, mažina pakabos apkrovą ir trintį. „Opel“ inžinieriai nustatė, kad šis sprendimas galinėje pakaboje 80 proc. mažina šonines apkrovas. Be to, „Watt“ svirtys leidžia montuoti minkštesnes įvores, garantuojančias komfortiškesnį galinės pakabos darbą.

Gamintojai pabrėžia ir tai, kad siekiant geresnių „Astra GTC“ valdymo savybių, automobilio vairo sistemoje krumpliastiebio ir dantračio mechanizmas suderintas su greičiui jautriu vairo stiprintuvu, o elektrinis stiprintuvo varikliukas montuojamas ne vairo kolonėlėje, kaip įprasta, bet tiesiai ant vairo krumpliastiebio.

„Aštresnio“ važiavimo pojūtis

Naujos kartos „Opel Astra GTC“ pristatymas surengtas net ir ne atostogų sezono metu jaukia gamta, įspūdingais kraštovaizdžiai sužavinčioje Maljorkoje. Gamintojai į važiavimų maršrutą įtraukė ir siaurus kalnų keliukus. Viena vertus, tai buvo rizikingas sprendimas žinant apie bandytojų tikslus ir pomėgį palakstyti, kita vertus, tokiomis sąlygomis atsiskleidė geriausios „Astra GTC“ savybės.

Kol kas „Astra GTC“ variklių gamoje yra vienas turbodyzelinis ir trys benzininiai agregatai, o automobilio pristatyme išbandėme vienintelę siūlomą dyzelinę versiją ir galingiausią benzininį modelį.

2,0 CDTI turbodyzelinis variklis, derinamas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, pasiekia 165 AG ir maksimalų 380 Nm sukimo momentą. Galingiausio 1.6 l kompresorinio benzininio variklio galia yra 180 AG, automobilio maksimalus greitis 220 km/val., o įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka 8,3 sek.

Naujoji „Opel Astra GTC“ ne tik gerai atrodo, bet ir gerai važiuoja. Dauguma važiavimo savybių liko artimos įprastam hečbekui, tačiau reikia pripažinti, kad automobilio kūrėjams GTC versijai pavyko suteikti „aštrumo“. Kupė važiuoja išties veržliai ir dinamiškai, valdymas net ir staigiuose posūkiuose – tikslus. Maloniai nustebino naujoviška GTC pakaba, kuri puikiai dirbo net ir važiuojant labai prastu keliu (o automobilis buvo „apautas“ 19 colių ratais!). Bene geriausiai automobilį apibūdino „Astra GTC“ dizaino vadovo asistentas Darrenas Luke'as: „GTC yra blogas berniukas, bet pažvelgus į jį antrą kartą – jis šiek tiek romantiškas“.

„Dyzelis“ triukšmingas pasiekus aukštus sūkius, bet tai „Opel“ automobiliuose jokia ne naujiena. Benzininis gerokai tylesnis, vis dėlto ir visiškai neekonomiškas, degalų sąnaudos bandymų metu siekė 10-12 l/100 km. O štai pasistengus „Start/Stop“ įranga aprūpinta dyzelinė versija gali važiuoti ir mažesniu nei 4 l/100 km režimu (gamintojai nurodo, kad vidutinės degalų sąnaudos neviršija 4,8 l/100 km).

Papildomos įrangos sąraše esančią „FlexRide“ sistemą, ko gero, turėtų užsisakyti visi „Astra GTC“ pirkėjai. Jeigu ankstesnėse „Astra“ versijose šios sistemos nauda buvo galima abejoti, tai šįkart inžinierių darbas kur kas labiau pavyko. „FlexRide“ sistema turi tris režimus: subalansuotą „Standard“, komfortišką „Tour“ ir aktyvų „Sport“. Taip pakaba prisitaiko prie norimo važiavimo stiliaus. Pavyzdžiui, sėdint prie galingiausios benzininės versijos vairo ir pasiekus 140 km/val. greitį gali apimti lengva neviltis – tolesnis pagreitėjimas vyksta kaip sulėtintame filme. Tačiau tokiu atveju situaciją gelbėja „Sport“ mygtukas, sugrąžinantis gerus įspūdžius.

Tiesa, su tokiomis problemomis geriausias siūlomas dyzelinis variklis nesusiduria. Ši „Astra GTC“ versija maksimalų 380 Nm sukimo momentą pasiekia jau esant 1750 aps./min., automobilis iki 100 km/val. gali truktelti per 8,9 sek., o nurodomas maksimalus greitis – 210 km/val.

„Astra GTC“ pirkėjams taip pat siūlomas 1.4 l benzininis kompresorinis variklis (120 arba 140 AG). Nuo 2012 m. pradžios variklių gamą praplės ir 1.7 l turbodyzelinis (110 arba 130 AG) agregatas su standartiškai montuojama „Start/Stop“ įranga.

Jeigu pasigendate daugiau galios, 2012-ųjų viduryje pasirodys galingiausia „Astros“ versija OPC su 2.0 l turbininiu varikliu, kuris generuos 280 AG ir maksimalų 400 Nm sukimo momentą. Įspūdingai atrodantį sportinį „žvėrį“ jau galėjome apžiūrėti „Astra GTC“ pristatyme, tačiau jį išbandyti bus galima tik po pusmečio.

Gražiausias „Opel“ automobilis?

Nuo naujos kartos „Astra“ hečbeko pasirodymo 2009 m. pabaigoje jau parduota 350 tūkst. šių automobilių, o universalų „Sports Tourer“ - dar 100 tūkst. vnt. „Opel“ suskaičiavo, kad ankstesnės kartos „Astra GTC“ kupė automobilių 2005-2010 m. buvo parduota 400 tūkst. vnt. ir tai sudarė 15 proc. visų „Astra“ pardavimų.

Kol rinkoje nepasirodė sportiškas naujos kartos „Ford Focus ST“, nuo 58 tūkst. Lt kainuosianti „Astra GTC“ taps pigesne alternatyva tokiems dailiems kupė kaip „Volkswagen Scirocco“ ar „Peugeot RCZ“, o tiesioginių „Astros“ konkurentų „Volkswagen Golf“ ar „Renault Megane“ tridurės versijos tiesiog nepajėgios dizaino atžvilgiu prilygti naujajam GTC.

Taigi, net jeigu „Astra GTC“ ir turi trūkumų, visus juos galima krikščioniškai atleisti dėl vienintelės priežasties. „Tai – gražiausias „Opel“ sukurtas automobilis“, – tokia mintis sukosi galinio vaizdo veidrodėlyje nužiūrinėjant kolegų vairuojamą „Astra GTC“.

„Opel Astra GTC“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1956 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 121 kW/165 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 380 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4466 mm
Plotis: 1840 mm
Aukštis: 1482 mm
Važiuoklės bazė: 2695 mm
Svoris: 1393 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,9 sek.
Maksimalus greitis: 210 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,8 l/100 km
CO2 emisija: 127 g/km
Bagažinės tūris: 380/1165 l
Kaina: nuo 58 000 Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)