Pasakojimą pradėkime nuo BMW 5-os serijos „Gran Turismo“. Šis automobilis atrodo masyviai ir grėsmingai, tarsi tai būtų mafijos mašina. Tai turbūt vienas keisčiausių modelių BMW markės istorijoje. Atkreipkite dėmesį į jo formas – iš priekio žiūrint atrodo, kad tai būtų 7-os serijos modelis, o iš galo – kad tai X6.

Be to, tai tarsi sportinis kupė, komfortiškas ir patikimas sedanas bei krosouveris viename automobilyje. Galima manyti, kad šis modelis įstrigo kažkur tarp klasių, arba – tai yra naujos, pagal šį automobilį sukurtos, klasės atstovas.

Galines duris galima atidaryti atskirai (kartu su stiklu, kaip hečbeke) arba naudoti vertikalų atvartą. Bagažinės talpa gali būti nuo 440 iki 590 l, nes galinės sėdynės gali būti pastumtos atgal arba pirmyn, taip sukuriant papildomą erdvę. O galines sėdynes visai nulenkus, atsiveria milžiniška 1700 litrų erdvė.

5-os serijos „Gran Turismo“ yra siūlomas su vienu iš trijų variklių. Modelis 535i yra komplektuojamas su 3 l, 6 cilindrų varikliu, kuris gali išvystyti 225 kW galios. 2 tonas sveriančio automobilio degalų sąnaudos, gamintojų teigimu, nesiekia 8,9 l/100 km, o nuo 0 iki 100 km/val. jis gali įsibėgėti per 6,3 sek.

Geriausia „Gran Turismo“ versija 550i yra varoma 4,4 l, V8 varikliu su dviguba turbina, kuris išvysto 300 kW, iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,5 sek., o vidutinės kuro sąnaudos siekia 11,2 l/100 km.

Pats ekonomiškiausias variklis gamoje – 3 litrų darbinio tūrio „dyzelis“ su „Common Rail“ sistema, montuojamas 530d. Agregatas išvysto 180 kW, nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,9 sek., o 100-ui km kelio sudegina 6,5 l degalų.

BMW inžinieriai nusprendė nepasikuklinti ir aprūpinti 5-os serijos GT visais įmanomais privalumais, kuriuos tik galima sugalvoti. Jūsų paslaugoms – adaptuota pakaba su „Comfort“, „Normal“, „Sport“ ir „Sport +“ režimais, sistema „Active Steering“, sukanti galinius ratus, „Multimedia“ kompleksas su 3 LCD ekranais, 80 GB talpos kietas diskas su USB jungtimi, vairo pašildymas, regeneracine sistema, galinio vaizdo kamera, adaptuota kruizo kontrolė ir dar daug bavarų techninio festivalio akcentų.

Saugumą garantuoja naktinio vaizdo kamera, kuri atpažįsta ir pėsčiuosius kelyje, galvos atramos, taip pat automatinė skubios pagalbos iškvietimo funkcija.

Išbandymai žiedinėje trasoje

„Gran Turismo“ modelio fone visureigis X1 atrodo tarsi miniatiūrinis. Pats jauniausias X serijos atstovas skirtas aktyviems žmonėms. BMW X1 galima rinktis su vienu iš dviejų 2 l dyzelinių variklių (jie išvysto nuo 150 iki 190 kW) arba vienu benzininiu agregatu, kuris yra 3 litrų darbinio tūrio ir išvysto 190 kW.

Automobilis sukurtas pagal BMW 3-ios serijos modelio platformą. X1 aprūpintas arba 6 laipsnių mechanine, arba 6 laipsnių automatine pavarų dėže. Čia taip pat yra regeneracinė energijos sistema: generatorius įkrauna akumuliatorių neišnaudotos kinetinės energijos dėka, iškart kai vairuotojas nuima koją nuo akseleratoriaus pedalo arba spaudžia stabdžius.

Galima ilgai pasakoti apie abiejų naujienų dizainą ir technines ypatybes, tačiau geriau iškart pereiti prie svarbiausio punkto ir išbandyti naujuosius „bavarus“ kelyje.

Abu automobiliai ekstremaliomis sąlygomis buvo išbandyti žiedinėje Rygos trasoje „333“. Gamta taip pat prisidėjo prie maksimalių išbandymų – lietus ir štorminis vėjas lydėjo mus visą dieną. Kai kolona su 7 naujutėliais BMW (tarp kurių buvo 4 X1 ir 3 „Gran Turismo“ modeliai) išvažiavo už miesto, debesys dar labiau patamsėjo.

Pirmoji praktinė pažintis – su BMW X1 visureigiu. Įprasta salono ergonomika, pažįstama iš ankstesnių BMW modelių, leidžia akims atsipalaiduoti. Odinės sėdynės, medienos apdaila, panoraminis stogas, visa tai – geriausia X1 versija su benzininiu varikliu.

Puiki dinamika ir energinga pavarų dėžė leidžia lengvai pagreitėti esant bet kuriame apsukų diapazone. Jeigu reikia ką nors aplenkti, užtenka spustelti akseleratoriaus pedalą ir kompaktiškas visureigis, prieš tai pažeminus pavarą, šauna į priekį. Vertinant bendrai, X1 valdomas ne blogiau negu sedanas, jis gerai laikosi kelyje ir pasiruošęs bet kuriuo metu puikiai įveikti posūkius. Važiuoklė gali pasirodyti kietoka ar triukšminga, bet tai yra tarsi kompromisas, su kuriuo reikia susitaikyti norint pajusti vairavimo malonumą.

Dyzelinis variklis su dviem turbinom pasirodė dar labiau subalansuotas. Nuo benzininės versijos įsibėgėjimo iki 100 km/val. rodiklis skiriasi tik pusę sekundės, bet kuro ekonomija verta pagyrų. Išbandytas BMW X1 sunaudoja 6,3 l 100-ui km kelio.

Sukimo momentas yra 400 Nm esant 2000 aps./min., tai suteikia neginčijamą persvarą prieš benzininį variklį. BMW X1 paprastai valdomas, o į šį procesą nesikiša tonos elektronikos. Valdymas beveik analoginis, tiesmukas ir brutualus. Tuo buvo galima įsitikinti trasoje: X1, kaip užkietėjęs lenktynininkas, manevruoja posūkiuose nebijodamas šlapios dangos, juda idealia trajektorija ir puikiai greitėja tiesiojoje. Nepavyko išvengti lengvų trūkčiojimų stabdant, bet jie yra minimalūs. Vyresnysis „brolis“ X5 gali didžiuotis – sportininko genai perduoti puikiai.

BMW X1 - energingesnis

„Gran Turismo“ trasoje važiuoja dar labiau pretenzingai, bet tai netrukdo automobiliui rodyti gerus rezultatus. Posūkiuose „GT laineris“ prisispaudęs prie kelio, raumenys įtempti, o akseleratoriaus pedalo reakcija yra tarsi sportinio automobilio. Važiavimui aštrumo suteikia galiniai varantys ratai su aktyviu diferencialu.

Šioje trasoje padarytos smulkios klaidos, kurias buvo galima ištaisyti važiuojant su BMW X1, sėdint prie „Gran Turismo“ vairo gerokai išmuša iš vėžių. Vis dėlto 2 tonos daro savo.

Dėl modelių kontrasto ima maišytis mintys. Nerangusis „Gran Turismo“ pradeda „plaukti“ trasa, o tu tuo metu labiau norėtum sėdėti ant galinės sėdynės su elektroniniais reguliatoriais, gerti kavą, valgyti riešutus ir žiūrėti televizorių.

BMW X1 – priešingai, kviečia sėsti prie vairo ir vykti kad ir vingiuotu kalnų serpantinu. Jis tarsi siūlo bent šiek tiek viršyti greitį ar suteikti adrenalino dozę pavojingai lenkiant.

Taigi naujieji BMW modeliai pademonstravo pirmuosius sugebėjimus, o išsamesnei pažinčiai su šiais automobiliais pakviesime vėliau, kituose „Bandymų trasos“ aprašymuose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją