Atrodo geriau už ankstesnį „Ateivį“

„Mitsubishi Outlander“ yra SUV klasės visureigis, gaminamas nuo 2001 m. (prieš dešimtmetį Japonijoje jis debiutavo „Aitrek“ pavadinimu). Su antrąja karta šis automobilis buvo perkrikštytas globaliu „Outlander“ vardu, išvertus iš anglų kalbos reiškiančiu „Ateivis“. Kodėl „Ateivis“? Visureigio kūrėjai šį automobilį apibūdina kaip skirtą nuotykių ieškotojams, norintiems atrasti tolimas ir dar nepažintas vietas.

Lietuvoje šis modelis buvo pristatytas 2007 m. kovo mėnesį ir tapo gana mėgstamu mūsų šalyje. Prabėgus 3 metams, šį pavasarį pasirodė atnaujinta japoniško visureigio versija. Iš tiesų, japoniškos tik „Outlander“ šaknys, nes nuo 2008 m. šis modelis europiečiams tiekiamas iš Nyderlanduose esančios „Mitsubishi“ surinkimo gamyklos.

Potencialūs atnaujinto „Outlander“ pirkėjai viliojami gausia standartine įranga ir nauju „Mitsubishi“ dizainu, kurio pagrindiniai akcentai jau matyti „Lancer“ bei „Colt“ modeliuose. Dabar šis automobilis iš išorės atrodo tarsi aukštesnis „Mitsubishi Lancer“ „brolis“, su kuriuo dalijasi ir platforma.

„Mitsubishi Outlander“ kūrėjai šiame modelyje suderino visureigio, lengvojo automobilio ir vienatūrio savybes. Prabangesniu stiliumi atnaujintas „Outlander“ atrodo geriau nei pirmtakas. Akivaizdūs automobilio pokyčiai matyti pažvelgus į jo priekinę dalį. Įkypesni priekiniai „Bi-Xenon“ žibintai su AFS funkcija („Instyle“ versijose standartinė įranga), pastebima chromo apdaila, kuri apima automobilio priekį ir galą, šonines langų linijas, slenksčius. Už papildomą mokestį į veidrodėlius gali būti integruoti LED posūkių indikatoriai.

Salone – solidus vaizdas

Automobilio salonas suteikia gana solidų įspūdį. Vairaratis, centrinės konsolės viršus, durelių apmušalai aptraukti oda. Rinkdamiesi sėdynių apmušalus, klientai gali rinktis iš trijų variantų: medžiagos, dalinės medžiagos/veliūro/dirbtinės odos derinio ir natūralios odos.

Atnaujintas ir prietaisų skydelis. Kaip ir anksčiau, centrinė konsolė paprasta, viskas savo vietose, mygtukų pertekliaus nepamatysite, tad ir nereikės laužyti galvos, kokia svirtelė ką reguliuoja. Tik puodelių laikiklių ar jiems skirtų vietų yra gal net daugiau, nei reikia priekyje sėdintiems žmonėms. Salone užtektinai vietos ir įvairių nišų daiktams (pavyzdžiui, daiktadėžė yra dviejų skyrių).

Nors ir ankstesnio „Outlander“ savininkai muzikiniu fonu skųstis neturėjo, verta išskirti ir specialiai naujam modeliui sukurtą garso aparatūrą – salone sumontuota „Rockford Fosgate“ garso sistema su 9 garsiakalbiais ir integruotu žemų dažnių garsiakalbiu. Dabar ši sistema dar galingesnė – net 710 W galios, be to, garso sistema turi ir USB jungtį.

Naujas benzininis variklis

Naujo „Outlander“ variklių gama pasipildė 2.0 MIVEC tiesioginio įpurškimo benzininiu varikliu, išvystančiu 145 AG. Variklis siūlomas tik su 2WD versijomis, tačiau galimas ir su mechanine, ir su bepakobe automatine CVT pavarų dėže. Kiti siūlomi varikliai jau pažįstami iš anksčiau – 2.4 MIVEC (170 AG) benzininis ir 2.0 DI-D (140 AG) turbodyzelinis.

Galingiausias „Outlander“ variklių gamoje 2.4 l, 170 AG benzininis variklis vienintelis derinamas su CVT ir visų varančiųjų ratų pavara. Tokį derinį ir išbandėme.

Važiavimas „Outlanderiu“ yra būdingas visureigiams – posūkiuose jaučiamas kėbulo siūbavimas, o pasiekus didesnį greitį autostradoje, salone girdimas nemalonus vėjo švilpimas. Kelio nelygumus pakaba sugeria minkštai, tačiau dunksinčiai.

Automatinės bepakopės transmisijos CVT darbas nėra tobulas, pavaros galėtų persijungti anksčiau ir nekelti tiek triukšmo, tačiau lyginant su analogiško agregato darbu pavasarį išbandytu atnaujintu „Nissan Qashqai“, „Mitsubishi“ derinys su 2.4 l varikliu paliko geresnį įspūdį.

Mūsų bandyta versija buvo su elektra valdoma visų varomųjų ratų sistema „Mitsubishi All-Wheel Control“, dėl kurios bekelėje automobilis važiuoja pakankamai patikimai. Prie pavarų perjungimo svirties esančiu ratuku vairuotojas priekinių varomųjų ratų režimą (2WD) automobiliui važiuojant bet kokiu greičiu gali pakeisti į kintamą (4WD) arba nuolatinę (4WD Lock) visų varomųjų ratų pavarą.

Išskirti verta nemažą automobilio bagažinę (771 l), o nulenkus jos žemesniąją dangčio dalį, galima pasidaryti suoliuką, kuris atlaiko iki 200 kg svorį. „Mitsubishi Outlander“ gali būti penkiavietis arba septynvietis. Pastarasis variantas nėra populiarus dėl sumažėjančios bagažinės ir ne itin praktiškų trečiosios eilės sėdynių.

„Ateivis“ tikrai nėra ekonomiškas. Degalų sąnaudos važiuojant užmiestyje buvo apie 10 l/100 km, o mieste – 14 l/100 km. Šie skaičiai yra apie 2 l/100 km didesni nei nurodo gamintojas.

Kainos ir įranga

Pagrindiniais „Outlander“ varžovais perpildytame kompaktiškų SUV segmente įvardijami „Honda CR-V“, „Toyota RAV-4“, „Nissan X-Trail“. Apibendrinant galima pasakyti, kad „Mitsubishi Outlander“ yra kokybiškesnis ir malonesnis už daugumą SUV visureigių.

Lietuvoje naujas „Mitsubishi Outlander“ siūlomas keturių įrangos lygių: „Invite“, „Intense“, „Instyle“ ir „Instyle+“. Pigiausiai kainuoja „Invite“ versija (nuo 75 900 Lt). Į standartinės įrangos sąrašą įtraukta stabdžių antiblokavimo sistema ABS su elektronine stabdžių jėgos paskirstymo sistema EBD, 6 saugos oro pagalvės, elektroninės stabilumo ir ratų praslydimo kontrolės sistema MAST, automatinis oro kondicionierius, lengvojo lydinio ratlankiai R16, šildomos sėdynės, elektra valdomi langai, informacinis kompiuteris, CD grotuvas ir kita gausi įranga.

Mūsų išbandyto visureigio įranga „Intense“ yra antra pagal gerumą, o toks „Outlander“ siūlomas už 90,9 tūkst. Lt. „Intense“ įrangos akcentai yra 18 colių lengvo lydinio ratlankiai, stogo bagažinės laikikliai, priekiniai rūko žibintai, pastovaus greičio palaikymo sistema, oda aptrauktas vairaratis, chromuotas duslintuvo antgalis, sidabrinės spalvos interjero ir eksterjero apdaila.

„Mitsubishi Outlander“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2360 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 125 kW/170 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 232 Nm/4100 aps./min.
Pavarų dėžė: automatinė bepakopė CVT
Varantieji ratai: 4WD
Ilgis: 4640 mm
Plotis: 1800 mm
Aukštis: 1680 mm
Važiuoklės bazė: 2670 mm
Svoris: 1585 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,8 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 9,3 l/100 km
Bagažinės tūris: 771/1691 l
Kaina: 90,9 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 75,9 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)