Bandymams skirtas elektromobilis buvo vienas iš 12 pirmųjų egzempliorių – jame buvo užplombuotas variklis ir akumuliatorius, nes į žurnalistų rankas jis pateko dar prieš pardavimų pradžią Japonijoje.

„Mitsubishi i-MiEV“ („Mitsubishi Innovative Electric Vehicle“) elektros motoras išvysto 64 AG (47 kW) ir pasiekia 180 Nm sukimo momentą. Su pilnai įkrautomis baterijomis automobilis gali nuvažiuoti 144 km ir išvystyti iki 130 km/val. greitį.

144 km už beveik 6 Lt

Tiesa, elektromobiliai, lyginant su benzinu ar dyzelinu varomomis mašinomis, yra ekonomiškesni važinėjant miesto sąlygomis. Gamintojų teigimu, važiuojant užmiestyje, elektros baterijų užtenka nuvažiuoti iki 115 km (arba mažiau, jeigu salone yra keletas keleivių).

Ketverių durų automobilis sveria toną, o ličio-jonų baterijos sudaro 200 kg bendro svorio. Jos įkraunamos įprastomis namų sąlygomis (iš 220V ar 110V tinklo) arba naudojant specialų prietaisą, kuris per pusvalandį baterijas gali įkrauti iki 80 proc.

Mes tokio prietaiso neturėjome, todėl teko naudoti įprastą kabelį – vieną jo galą įkišti į elektros lizdą, kitą – į tą vietą elektromobilyje, kur yra normalaus automobilio kuro bako dangtelis.

Baterijas įkrauti iš 220V tinklo trunka septynias valandas (iš 110V – du kartus ilgiau), o „pilnam bakui“ reikia 16 kWh. Lietuvoje standartinė kilovatvalandės kaina privatiems vartotojams dienos metu – 35 centai, tad pilnas baterijos įkrovimas kainuotų apie 5,6 Lt (kraunant naktį – dar pigiau). Taigi nuvažiuoti 144 km galima už beveik 6 Lt, neįtikėtina, ar ne?

Triukšmas – panašus į galinio valytuvo garsą

Automobilio salonas praktiškai nesiskiria nuo kitų panašaus dydžio hečbekų. Čia neišvysite futuristinio stiliaus dizaino, kokį esame įpratę matyti ekologiškuose konceptiniuose modeliuose. Jeigu jus tai stebina, reikėtų pridurti, kad lygiai tokį pat automobilį Japonijoje galima nusipirkti su vidaus degimo varikliu.

Apie tai, kad variklis užvestas, praneša žalias užrašas „Ready“ prietaisų skydelyje. Jokių kitų pokyčių nematyti ir negirdėti, nebent užmiršote po paskutinio važiavimo išjungti automobilio ventiliacinę sistemą.

Skaitmeninis greičio matuoklis yra prietaisų skydelio viduryje. Aplink jį – ekonomišką važiavimą rodanti skalė, pažymėta spalvomis – nuo tamsiai mėlynos iki šviesiai žydros. Kai automobilis stovi vietoje, rodyklė būna tarp mėlynos ir žalios padalų. O pradėjus važiuoti ji pradeda rodyti automobilio ekonomiškumą.

Rodyklė žaliame sektoriuje rodo, kad naudojama akumuliatoriaus energija, mėlyname – kad įkraunama. Akumuliatoriaus talpa parodoma taip pat kaip ir benzino kiekis bake – skalėje iš skaitmeninių kubelių diapazone nuo E („empty“) iki F („full“). Viena padala žymi 5-8 km nuvažiuotą kelią.

Iš vietos mašina pradeda judėti tarsi važiuotum automobiliu su automatine pavarų dėže. Jungiame D režimą ir spaudžiame akseleratoriaus pedalą. Mūsų krašte mažai rasi žmonių, važiavusių su elektromobiliu, tačiau reikia manyti, kad kiekvienas nors kartą gyvenime važiavo troleibusu.

Taigi garsas, lydintis pagreitėjimą, panašus į tą, kurį skleidžia naujesni troleibusai (bet ne senieji), tik žymiai tyliau. Galima sakyti, kad garsas prilygsta hečbeko ar universalo užpakalinio stiklo valytuvų triukšmui.

Pėstieji elektromobilio negirdi

„Mitubishi i-MiEV“ valdymas beveik niekuo nesiskiria nuo įprastų lengvų hečbekų. Lyginant su 1,6 l varikliais, elektromobiliu važiuojant mieste, jo pagreitėjimo galimybės pakankamai tenkina, tačiau plente dinamika susilpnėja ir verčia prisiminti, kad šio „Mitsubishi“ galingumas – tik 64 AG ir jis neskirtas magistralėms.

Be tradicinių pavarų dėžės režimų D, P ir N, dar yra Eko ir B. Pirmasis (Eko) leidžia naudoti tik pusę variklio galios, todėl galima taupyti elektros energiją. Tačiau šis režimas yra tinkamas važiuoti mieste iki 50 km/val. greičiu. Važiuojant judria gatve, teko perjungti D režimą, norint suspėti kartu su kitų eismo dalyvių srautu.

Režimas B – ypač ekonominis, kurio veikimo metu akumuliatorius kaupia energiją, pavyzdžiui stabdant. Šį režimą patariama aktyvuoti leidžiantis nuo kalvos arba privažiavus sankryžą, kur teks ilgiau stovėti.

Pastebėjome, kad šio tyliai dirbančio elektromobilio negirdi ir aplinkiniai. Jeigu jūsų automobilis vienintelis kelyje – pėstieji netgi nežiūri į šalis kirsdami gatvę neleistinoje vietoje. Tą reikia atsiminti ir būti pasiruošus laiku stabdyti.

Kai kurių šalių didmiesčiuose saugumo sumetimais jau svarstoma, kad elektromobiliai ir hibridiniai modeliai priverstinai skleistų tam tikrą įspėjantį garsą. Siekiant tą įgyvendinti, netrūksta ir originalių pasiūlymų, pavyzdžiui automobilių tobulinimu užsiimantys meistrai jau dabar elektromobiliams sukūrė „Ferrari“ variklio skleidžiamą „įgarsinimą“.

„Mitsubishi“ skelbia, kad šis automobilis bus pradėtas pardavinėti 2010 m. viduryje. Pirma šalimi Europoje, į kurią pateks šie automobiliai, bus Didžioji Britanija, kurioje automobilių vairas yra toje pačioje pusėje kaip ir Japonijoje.

Dabar „Mitsubishi“ elektromobilių gamyba yra apribota dėl nepakankamos akumuliatorių aptarnavimo infrastruktūros, o masinė gamyba turėtų prasidėti 2013 m.

Japonijoje „i-MiEV“ kainuoja virš 4,6 mln. jienų (apie 130 tūkst. Lt). Kaina išties didelė, ypač už tokį mažą automobilį, kuris su tradiciniu benzininiu varikliu kainuotų ne daugiau 33-44 tūkst. Lt.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)