Įvertinę šias tendencijas, „Kia“ atstovai rinkai pristatė krosouverį „Soul“, kuris bandys pakeisti kompanijos įvaizdį.

Stilingas modelis iš „Kia“ – ar esate kada tai girdėję? Vargu. O nuo šiol tuo teks patikėti. Juk „Kia Soul“ – ir krosouveris, ir minivenas, jis ir maloniai stebina, ir trikdo, o reklaminis „Kia Soul“ šūkis „Išlaisvinkite savo mintis“ jam labai tinka.

Estijos DELFI portalo žurnalistai keletą dienų praleido prie stilingojo miesto automobilio vairo ir pabandė įsitikinti, ar tikrai „mintys išsilaisvina“.

Išraiškingi dizaino akcentai

Sukurtas pagal visiškai naują platformą, „Soul“ savo išskirtinumu tarsi sako: „Nesijaudink, vyruti, ir nežiūrėk į viską taip rimtai!“. 4,1 metro ilgio miesto automobilis turi išties ryškų charakterį. Jis tarsi magnetas traukia aplinkinių žvilgsnius. Iš tiesų, žiūrėti tikrai yra į ką.

Kurti stilingą dizainą dabar madinga. „Mini Cooper“, „Fiat 500“ – tai tik keli modeliai, kurie atitinka požiūrį, kad automobilis gali būti ir tiesiog aksesuaras, atitinkantis šeimininko vertybes. Tačiau skirtingai nuo paminėtų automobilių, „Soul“ nė lašeliu neatspindi retro stiliaus.

Pažvelkite į „Kia Soul“ iš profilio: atrodo, kad būtent taip automobilius piešia vaikai. Giliai į kėbulą įsirėžusios ratų arkos, iškilus variklio gaubtas, plokščias stogas. Iš pradžių gali pasirodyti, kad stogo linija kyla mažu kampu priekio link, tačiau tai tėra optinė apgaulė dėl to, kad galiniai ir priekiniai langai nėra vienoje linijoje.

„Kia Soul“ „veidą“ geriausiai išreiškia siauros variklio radiatoriaus grotelės, į priekį atsikišęs buferis, žibintai atrodo šiek tiek akiplėšiškai, tarsi besišypsantis jaunuolis. Šarmo suteikia ir blizgus paviršius: juodai lakuotas bamperis, tokios pat spalvos šoniniai veidrodėliai ir durelių apvadai suteikia įdomų kontrastą visai mašinai.

Garsiakalbiai durelėse šviečia raudonai

Ypatingas dėmesys skirtas išorės dizaino detalėms: chromuotos durų rankenėlės, miniatiūrinės oro įsiurbimo angos, subtiliai atrodantis „Kia“ logotipas – korėjiečių dizaineriai padarė viską, kad įtiktų klientams. Svarbiausia – jiems tai pavyko. Tą įrodo ir faktas, kad „Kia Soul“ tapo pirmuoju korėjiečių automobiliu, laimėjusiu „Red Dot Award“ dizaino rinkimuose, kuriuose įprastai triumfuoja BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“.

Verta paminėti, kad buvo itin atidžiai dirbama renkant šio automobilio spalvų gamą, siekiant sukurti „stilingą modelį“, o pastangos nenuėjo veltui. DELFI komandos išbandyto „Kia Soul“ modelio spalva priminė žalios arbatos atspalvį, o automobilis nebuvo pravažiavęs nė tūkstančio kilometrų. O rinktis šį „stileivą“ tikrai bus iš ko – pasiūloje galima rasti ir „apelsinų kokteilio“, „pomidorų raudonumo“ ir net „vanilės“ kėbulo spalvas. Kam to negana, galės užsisakyti ir lipdukų puošybos rinkinį, kuris dar labiau pabrėš automobilio individualumą.

Žvelgiant į „Soul“, negali suprasti, kiek viduje vietos – iš išorės automobilis atrodo labai kompaktiškas, o ištiesų yra platus ir erdvus. Įspūdinga važiuoklės bazė (2550 mm) ir protingas salono „išplanavimas“ leidžia penkiems suaugusiems jaustis visiškai laisvai.

Krosouveriai vertinami dėl puikių matomumo savybių. Šiuo atžvilgiu „Kia Soul“ irgi neiškyla problemų – važiuojant mieste, dauguma sedanų yra vairuotojui iki pečių. Sėdint prie vairo – visi prietaisai patogiai išdėstyti ir lengvai pasiekiami. Daiktadėžė yra dviejų pakopų, todėl labai erdvi.

Centrinėje prietaisų kolonėlėje dominuoja audio sistemos svirtys, o atsidarantis ekranas įsižiebia raudona spalva. Tačiau „įdomumai“ dar tik prasideda. Vairuotojas gali įjungti ryškiai raudonai šviečiančius garsiakalbius, įmontuotus durelėse. Sistema veikia trimis režimais: normaliu (apšvietimas tiesiog dega), muzikos (apšvietimas mirksi muziko ritmu) ir nuotaikos (apšvietimas chaotiškai pulsuoja). Beveik kaip naktinis klubas ant ratų! Tačiau tamsiu paros metu šviesuliai salone gali atitraukti vairuotojo dėmesį nuo kelio.

Erdvus salonas, maža bagažinė

Vis tik ne viskas taip gražu, kaip gali pasirodyti. Pirmąją automobilio bandymų dieną buvo sunku rasti optimalią padėtį vairuojant: vairo kolonėlė reguliuojasi tik aukštyn-žemyn. Tad jautėmės tarsi sėdėtume ant virtuvinės kėdės, todėl po ilgos dienos dėl nepatogaus sėdėjimo nugara labai pavargo.

Nepaisant visų privalumų, šiam krosouveriui aiškiai trūksta erdvės bagažinėje. Viskas suprantama: „Soul“ – tai miesto automobilis, kurio bagažinės įvairioms prekėms ir produktams tikrai pakaks, tačiau įdomu kas bus, jeigu norėsite išvykti į gamtą?

„Kia Soul“ siūloma rinktis su vienu iš dviejų variklių, kurių pajėgumai labai panašūs. Ir dyzelinio, ir benzininio darbinis tūris – 1,6 l. Išbandyta dyzelinė versija dirba išties tyliai, triukšmo salone beveik negirdėti. 128 AG išvystančio variklio važinėti mieste išties pakanka.

Kiek stebinantis faktas yra tas, kad kuriant „Soul“ važiuoklę, „Kia“ inžinieriai bendradarbiavo su „Lotus“ kompanija. Partnerystės rezultatas – automobilis išties paklusniai vykdo vairuotojo komandas, taip pat patikimai stabdo.

Automatinė pavarų dėžė dirba sklandžiai, be trukčiojimų. Nuspaudus akseleratoriaus pedalą iki dugno, variklis maloniai sugaudžia, o krosouveris pastebimai aktyviai šauna į priekį. Variklio sukimo momentas – 260 Nm.

„Soul“ dyzelinio variklio kuro sąnaudos – 6 l/100 km. Automobilis taip pat pasižymi saugumu, o neseniai „EuroNCAP“ saugumo testuose įvertintas 5 žvaigždutėmis.

Tiesioginiais šio miesto automobilio konkurentais įvardijami „Ford Fusion“, „Renault Modus“, „Nissan Note“, „Citroen C3 Picasso“, „Honda Jazz“, „Opel Meriva“, „Toyota Yaris Verso“.

Geriausias žodis, apibūdinantis „Kia Soul“ – stilingas. Sužavėjo plati automobilio spalvų pasirinkimo gama ir išorės bei vidaus dizainas, todėl kiekvienas gali išsirinkti automobilį pagal poreikį.

Lyginant „Soul“ su konkurentais, šis modelis yra emocingesnis. Neveltui automobilio pavadinimas į lietuvių kalbą išvertus reiškia „siela“ – jis tikrai turi savitą charakterį. O be to, jame gali pasijusti ir kaip naktiniame klube. Tai tiesiog madingas aksesuaras, kurio etiketė „Made in Korea“ neturėtų klaidinti.

„Kia Soul“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1600 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 94 kW/128 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 260 Nm/1900-2750 aps./min.
Pavarų dėžė: 4 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4105 mm
Plotis: 1785 mm
Aukštis: 1610 mm
Važiuoklės bazė: 2550 mm
Svoris: 1364 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,9 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,9 l/100 km
Bagažinės tūris: 222 l
Kaina: 69,5 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 52 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją