„Kia Optima“ modelis gaminamas nuo 2000 m. ir kai kuriose rinkose žinomas „Magentis“, „Lotze“ ar K5 vardu. Iki šiol Europoje šis automobilis buvo parduodamas kaip „Magentis“, tačiau debiutavus naujos kartos modeliui visose rinkose, išskyrus Kiniją, Pietų Korėją ir Malaiziją, naudojamas „Optima“ pavadinimas, kuris Lietuvoje gali kelti dviprasmiškų asociacijų dėl vienam prekybos tinklui priklausančio pigių produktų prekės ženklo.

Vis dėlto naujosios „Kia Optima“ pristatyme Nicoje iš gamintojo atstovų neišgirdome nė žodžio apie šio modelio praeitį, tarsi tai būtų visiškai naujas modelis. Kitavertus, prisiminus tai, kad anksčiau „Magentis“ atrodė tarsi Kvazimodo įsikūnijimas automobilių pasaulyje, „Kia“ vietoje tokį istorijos puslapį turbūt norėtų išplėšti kiekvienas gamintojas.

Visiškai nauja „Optima“ debiutavo 2010 m. pavasarį Niujorko automobilių parodoje ir pirmiausia buvo pasiūlyta JAV rinkoje, o Europoje jis pristatytas tais pačiais metais Paryžiuje. Šiuolaikišką modelio išvaizdą sukūrė prieš keletą metų prie „Kia“ kompanijos prisijungęs dizaino vadovas Peteris Schreyeris. Būtent jo dėka dabar šios markės modelių gamoje galima rasti tokius dizaino atžvilgiu patrauklius automobilius kaip „Sportage“.

„Optima“ iš naujausių „Kia“ modelių perėmė naujos krypties dizaino bruožus, pavyzdžiui, variklio groteles, kurios fantazijos nestokojantiems vairuotojams esą turėtų priminti tigro nosį. P. Schreyeris „Optima“ dizainą apibūdina kaip „tvirtą, atletišką ir sportišką jėgą“. „Su šiuo nauju sedanu mes sukūrėme tai, ko žmonės anksčiau negalėjo tikėtis iš „Kia“, ir būtent to mes siekėme“, – sakė jis.

Automobilio išvaizda yra tokia, kokia ir turėtų būti siekiant patraukti jaunų ir vidutinio amžiaus pirkėjų dėmesį. „Optima“ yra ilgesnė, žemesnė ir platesnė nei šios klasės etalonu vadinamas „Passatas“, o tokios proporcijos sedanui suteikia sportišką siluetą, priekinės dalies dizainas atrodo grėsmingai.

Salonas taip pat atrodo įdomiai ir kokybiškai, kur kas geriau nei galėtum tikėtis iš „Kia“. Važiuoklės bazė yra 2795 mm, o tai reiškia, kad ji 83 mm ilgesnė už „Passatą“. Gale sėdinčių keleivių kojoms vietos užtektinai, o bagažinės dydis – net 505 l.

„Mes sukūrėme automobilį, kuris savitomis proporcijomis išsiskiria iš visų modelių savo segmente. Visiškai nauja platforma, kėbulas ir dizainas ledžia mūsų sedanui pereiti į kitą lygį“, – teigė „Kia Motors Europe“ viceprezidentas Benny Oeyenas.

„Kia“ prognozuoja, kad per artimiausius 3 metus D segmento sedanų rinka visame pasaulyje išaugs 23 proc., nuo 4,3 mln. vnt. praėjusiais metais iki 5,3 mln. vnt. 2013-aisiais. Prognozuojama, kad neskaitant prestižinių markių, tokių kaip BMW, „Audi“ ar „Mercedes-Benz“, šiemet Europoje bus parduota daugiau nei 800 tūkst. D segmento automobilių.

Vis dėlto kompanija pripažįsta, kad tokio tipo automobiliai Vakarų Europoje nėra itin populiarūs, todėl daugiau dėmesio tikimasi sulaukti Azijoje ir Amerikoje. Nuo 2010 m. gegužės iki šių metų rugsėjo „Kia“ visame pasaulyje jau spėjo parduoti apie 220 tūkst. „Optima“ automobilių, o dabar įvertinti šį modelį atėjo eilė ir europiečiams.

Techniškai „Optima“ yra artimas kitos korėjiečių markės „Hyundai“ modeliui „Sonata“, Europoje parduodamam kaip „i40“.

„Kia Optima“ variklių gama nebus plati. Nuo pardavimų pradžios galima rinktis 1.7 l, 136 AG dyzelinį, o nuo kitų metų gegužės bus pasiūlytas ir 2.0 l, 170 AG benzininis agregatas. Be to, 2012 m. antroje pusėje pasirodys ir hibridinė versija. Tai bus automobilis, turintis 2.0 l benzininį variklį ir elektros motorą. Gamintojai žada, kad „Optima Hybrid“ vidutinės degalų sąnaudos bus 5,4 l/100 km. Įdomu tai, kad įprastos benzininės 2.0 l, 170 AG versijos sąnaudos bus tik šiek tiek didesnės ir sieks 6,5 l/100 km.

Gamintojai neslepia lūkesčių, kad didžiąją dalį pardavimų Europoje sudarys dyzelinė versija, kurią ir išbandėme Prancūzijoje, prašmatniose Žydrojo kranto apylinkėse.

Kaip ir „Hyundai i40“ montuojamas toks pat turbininis 1.7 l variklis pasiekia maksimalų 325 Nm sukimo momentą esant 2000 aps./min. Pavarų dėžių pasirinkimą sudaro 6 laipsnių mechaninė arba automatinė transmisija, tačiau pastaroji gerokai slopina šio sedano žvalumą.

„Optima“ nėra tas automobilis, kuris bus perkamas dėl galios ar greičio. Iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 10,5 sek., ir tai nėra įspūdį keliantis skaičius. Nors 136 AG variklis iš pirmo žvilgsnio neatrodo itin tinkamas 1,5 tonos sveriančiam sedanui, vis dėlto šis agregatas ne tik nekelia jokio diskomforto pagreitėjant, bet ir leidžia važiuoti ekonomiškai. Šios versijos su „Start/Stop“ sistema vidutinės degalų sąnaudos – 4,9 l/100 km, o CO2 emisija siekia vos 128 g/km.

„Optima“ valdymas tikrai neturi jokių sportiškų savybių, tad jis patiks ramaus būdo vairuotojams. Vis dėlto tokio tipo automobiliui, kuriuo įprastai nuvažiuojami ilgi atstumai, dar itin svarbu ir tai, kaip jis važiuoja greitu režimu. Šiuo atžvilgiu naujasis „Kia“ sedanas didelių priekaištų neturi, išorinis garsas važiuojant greitkeliu pakankamai gerai slopinamas, o pakabos darbas nenuvilia (net ir riedant 18 colių ratais).

Šūkiu „Afordable luxury“ (lietuviškai „Įperkama prabanga“) klientus viliojanti „Kia“ sudarė gausų „Optima“ standartinės įrangos sąrašą (dviejų zonų klimato kontrolė, elektra valdomi šoninio vaizdo veidrodėliai, informacinis kompiuteris, oda aptrauktas vairaratis, pastovaus greičio palaikymo kontrolės sistema, „Bluetooth“, USB jungtys, 6 saugos oro pagalvės ir kt.), tačiau elektra valdomi galinių durelių langai standartiškai montuojami tik aukštesnio lygio įrangoje. Kaip ir visi Europoje parduodami „Kia“ modeliai, „Optima“ bus siūlomas su 7 metų/150 tūkst. km garantija.

Europiečiams „Optima“ bus tiekiama iš Korėjos, bet pradinė automobilio kaina kol kas neskelbiama. O būtent šis faktorius turės bene daugiausiai įtakos siekiant įtikinti europiečius persėsti iš jau anksčiau pripažinimą pelniusių ir gerai pažįstamų modelių į šį korėjietišką sedaną. Tiesa, „Kia“ užduotį gerokai palengvintų europiečių itin mėgstama universalo versija, tačiau kompanijos atstovai tvirtina, kad šis kėbulo tipas populiarus tik Europoje, tad „Optima“ universalo pasirodymas labai abejotinas.

„Kia Optima“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1685 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 100 kW/136 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 325 Nm/2000-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4845 mm
Plotis: 1830 mm
Aukštis: 1455 mm
Važiuoklės bazė: 2795 mm
Bagažinės tūris: 505 l
Svoris: 1484 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,5 sek.
Maksimalus greitis: 202 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,1 l/100 km
CO2 emisija: 133 g/km
Kaina: neskelbiama

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)