Paskutinė šios markės naujiena – „Hyundai i40“. Tai geriausia, ką gali pasiūlyti „Hyundai“. Anksčiau markės flagmanas vadinosi „Sonata“, toks pat pavadinimas išliko JAV ir kitose globaliose rinkose, tačiau naujasis šeštos kartos modelis Europoje pakrikštytas „i40“ pavadinimu.

Vis dėlto gamintojai atkakliai tvirtina, kad tai visiškai kitoks nei „Sonata“ automobilis, o specialiai naujam modeliui jie pritaikė ne tik kitokį nei kitose rinkose pavadinimą. Jų teigimu, jis turi europietišką charakterį, kadangi buvo suprojektuotas ir sukonstruotas specialiai europiečiams „Hyundai“ Europos tyrimų ir plėtros centre Riuselsheime, Vokietijoje.

„Hyundai i40“ dalijasi techniniais komponentais su kitu korėjiečių koncerno vidutinės klasės atstovu „Kia Magentis/Optima“. Nuo savo „giminaičio“ „Hyundai“ šeimos narys pirmiausia skiriasi dizainu, kurį gamintojai apibūdina kaip „srovenančių linijų“. Tokia dizaino filosofija buvo pristatyta 2009 m. Ženevos automobilių salone kartu su koncepciniu „ix-onic“ ir nuo tada jau buvo pritaikyta naujausiems šios markės modeliams „ix35“ ir „ix20“.

„Hyundai“ vadovai jau dabar naujoką vadina korėjiečių kompanijos vizitine kortele. „Automobilis „i40“ sujungia keturis elementus, kurie turi tapti svarbiausiomis „Hyundai“ vertybėmis: stilingumą, ekonomiškumą, praktiškumą ir geras eksploatacines savybes“, – įsitikinęs „Hyundai Europe“ vadovas Allanas Rushforthas.

Korėjoje gaminamo „Hyundai i40“ pristatymas pradėtas nuo Vakarų Europoje labai populiarios universalo versijos, kurios pardavimai prasideda šį rudenį. Sedanas europiečiams bus pasiūlytas kiek vėliau.

Stilingas ir talpus

Pirma reakcija pamačius naująjį „Hyundai i40“ buvo tokia: „Ar tai tikrai hiundajus?“ Automobilio proporcijos atrodo idealiai išbaigtos, o labiausiai patikęs akcentas buvo priekiniai LED žibintai, atrodantys itin subtiliai. Panašų įspūdį kuria ir masyvūs galiniai žibintai. Apskritai, universalas atrodo stilingai ir šiuolaikiškai, iki šiol mūsų keliuose nematytas modelis traukia vairuotojų dėmesį.

Pagyrimus už vykusiai sukurtą naujo „Hyundai“ flagmano išvaizdą turėtų priimti vokietis Thomas Buerkle. „Hyundai Europe“ vyriausiasis dizaineris anksčiau dirbo BMW kompanijoje, tad neabejotinai žino, kas turi patikti europietiškam skoniui.

„Hyundai i40“ ilgis 4770 mm, plotis 1815 mm, o aukštis 1480 mm, o tarpuašis yra 2,77 m. Viduje erdvės netrūksta nei priekyje, nei gale sėdintiems. Salone panaudotos medžiagos paliko gerą įspūdį, apdailos dizainas gana solidus, tačiau kokybiškumu nenustebino taip, kaip vienas ryškiausių šių metų naujokų „Peugeot 508“. Centrinė konsolė – tamsi, be jokio žaismingumo. Mėgstantys ilgas keliones nenusivils talpiu „i40“ bagažo skyriumi. Esant įprastai galinių sėdynių padėčiai, bagažo skyriaus talpa yra 533 litrai, o sulenkus galines sėdynes ji padidėja iki 1719 litrų.

Į „Hyundai i40“ montuojamas vienas iš keturių variklių, atitinkančių „Euro 5“ taršos standarto reikalavimus. Dyzelinių agregatų pasiūloje – dviejų skirtingų galingumų 1.7 CRDi varikliai. Silpnesnė versija generuoja 115 AG ir maksimalų 260 Nm (esant 4000 aps./min.) sukimo momentą. Automobilyje montuojama šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Galingesnė versija sukuria 136 AG ir 326 Nm (esant 4000 aps./min.). Automobilyje gali būti montuojama šešių laipsnių mechaninė arba automatinė pavarų dėžė.

Benzininių agregatų gamoje – 1.6 GDI (135 AG ir 164 Nm) bei 2.0 GDI (177 AG ir 208 Nm) varikliai. „Hyundai“ tikisi parduoti 65 proc. „i40“ automobilių su dyzeliniais varikliais ir 35 proc. su benzininiais varikliais.

Išbandėme versiją, kuri nepretenduoja į populiariausių gretas – tai buvo automobilis su benzininiu 1.6 l, 135 AG varikliu, kuris suderintas su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže bei automatine variklio įjungimo ir išjungimo sistema ISG (Idle Stop and Go). Pastaroji įranga reikalinga norint taupyti degalus, tačiau mūsų bandytas automobilis tebuvo pravažiavęs tik 150 km, todėl apie jo ekonomiškumą kalbėti neverta. Gamintojai žada, kad ši versija sunaudos vidutiniškai 6 l/100 km benzino.

„Hyundai i40“ važiavimo savybės būdingos kitiems šio segmento atstovams, ir tai šis „korėjietis“ gali priimti kaip komplimentą. Dėl pakankamai ilgo tarpuašio automobilis patogiai jaučiasi važiuojant greitu režimu. Tiesa, pakaba nėra minkšta, todėl duobėtose gatvėse girdisi pakabos dunksėjimai. Vis dėlto triukšmo izoliacija nebloga, benzininio variklio garso salone praktiškai negirdėti. Automobilio valdymo tikslumas nepretenduoja į klasės aukštumas.

1.6 l variklio galimybės nėra tokios prastos, kaip gali pasirodyti pažvelgus į darbinio tūrio skaičius. Universalui „įkinkytų“ 135 „arkliukų“ pakanka, kad galėtum važiuoti patogiai, vis dėlto dinamiškumo jam trūksta. Maksimalus 164 Nm sukimo momentas pasiekiamas labai vėlai - tik esant 4850 aps./min., tad veržlumu jis nepasižymi, iki 100 km/val. mūsų bandytas automobilis gali įsibėgėti per 11,6 sek. Norintys smagesnio važiavimo turėtų rinktis galingesnį benzininį arba dar geriau - dyzelinį variklį.

Kainos rebusai

Gamintojui „Hyundai i40“ yra itin svarbus modelis siekiant iki 2013 m. Europoje padidinti metinius pardavimus iki 500 tūkst. vnt. Kitąmet „Hyundai“ planuoja parduoti 60 tūkst. „i40“ automobilių, iš kurių 45 proc. turėtų nupirkti įmonės. Vidutinės klasės automobilių segmentas yra ketvirtas pagal dydį Europoje, šios klasės mašinų per metus parduodama daugiau nei 745 tūkst. vnt. „Hyundai“ tikisi, kad „i40“ pateks tarp penkių populiariausių šio segmento automobilių.

Su tokiais modeliais kaip „Peugeot 508“, „Volkswagen Passat“, „Opel Insignia“, „Ford Mondeo“, „Citroen C5“ ir „Toyota Avensis“ konkuruosiantis „Hyundai i40“ Lietuvoje kainuoja nuo 69 990 Lt, siūlomi du įrangos lygiai – „Comfort“ arba „Style“.

Standartinę „Comfort“ automobilio įrangą sudaro oro kondicionierius, 16 colių lengvo lydinio ratai elektroninė stabilumo kontrolės sistema, ABS sistema, pajudėjimo įkalnėje pagalbos sistema, elektra valdoma vairuotojo sėdynė, šildomas priekinis stiklas, avarinio stabdymo stiprintuvas, 7 saugos oro pagalvės, automobiliui suteikiama penkerių metų trigubos garantijos („Five Year Triple Care“) paketas, kurį sudaro penkerių metų garantija be ridos apribojimų, pagalba kelyje ištisą parą sugedus ir nemokama kasmetinė techninė apžiūra penkerius metus.

Aukštesnio lygio „Style“ įrangoje verta išskirti tokius akcentus kaip galinio vaizdo kamera, kurios vaizdas projektuojamas 3,5 colio ekrane galinio vaizdo veidrodėlyje, automatinė dviejų zonų klimato kontrolės sistema, beraktė rakinimo ir variklio užvedimo sistema, greičio palaikymo sistema, elektra užlenkiami šoninio vaizdo veidrodėliai, lietaus jutikliai ant priekinio stiklo, šildomas vairaratis.

Ko gero, pradinė kaina nėra tas kriterijus, kuris itin viliotų potencialius šio modelio pirkėjus. Vis dėlto „Hyundai i40“ kainos privalumai išryškėja renkantis gausesnės komplektacijos modelį. Pavyzdžiui, versija su galingiausiu siūlomo dyzeliniu 1.7 l, 136 AG varikliu ir geriausia „Style“ įranga kainuoja nuo 86,3 tūkst. Lt.

Štai kaip atrodo keletas pagrindinių konkurentų pasiūlymų: „Volkswagen Passat“ universalas kainuoja nuo 74,5 tūkst. Lt, o norint panašių kaip „Hyundai i40“ charakteristikų dyzelinio variklio teks nepagailėti bent jau 90 tūkst. Lt., ir gausite tik paprasčiausiai įrengtą automobilį. „Toyota Avensis“ universalo kaina prasideda nuo beveik 69,9 tūkst. Lt., o pigiausia dyzelinė 2.0 l, 125 AG versija – nuo 85,3 tūkst. Lt. „Opel Insignia“ – nuo 73,4 tūkst. Lt, dyzelinė versija su paprasčiausia įranga – nuo 84,2 tūkst. Lt. „Ford Mondeo“ universalas – nuo 73,3 tūkst. Lt, pigiausia dyzelinė versija – nuo 85,8 tūkst. Lt.

Akivaizdu, kad geriausios komplektacijos dyzelinis „Hyundai i40“ parduodamas už maždaug tiek, kiek prasideda pigiausi dyzeliniai konkurentų pasiūlymai. Be abejonės, kaina tėra vienas iš aspektų renkantis automobilį, kuris ištikimiems vienos ar kitos markės gerbėjams tėra antraeilis dalykas. O racionaliai mąstantys nepamirš ir automobilio nuvertėjimo fakto. Neretai nutinka taip, kad šiandien keliais tūkstančiai pigesnis modelis po trejų metų nuvertėja gerokai daugiau nei konkurentai.

„Hyundai i40“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1591 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 99 kW/135 AG/6300 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 164 Nm/4850 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4770 mm
Plotis: 1815 mm
Aukštis: 1470 mm
Važiuoklės bazė: 2770 mm
Bagažinės tūris: 553/1719 l
Svoris: 1470 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,6 sek.
Maksimalus greitis: 195 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,0 l/100 km
CO2 emisija: 140 g/km
Kaina: nuo 69 900 Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją