„Hyundai Genesis Coupe“ – tai pagal prašmatniausio šios markės sedano „Genesis“ platformą sukurtas kupė. Šis modelis Korėjos rinkoje debiutavo dar 2008 m. pabaigoje, tačiau svarbiausiu „Genesis Coupe“ taikiniu buvo JAV rinka, kurioje jis turėjo konkuruoti su legendiniais „Ford Mustang“ ir „Nissan 370Z“, taip pat „Infiniti G37“, „Mazda RX8“. Amerikiečiams šis modelis pasiūlytas 2009 m. pavasarį.

„Hyundai“ ilgai dvejojo, ar šį kupė pardavinėti Europoje, todėl mūsų žemyne „Genesis Coupe“ debiuto teko laukti iki 2010 m. rudens, kai jis buvo pademonstruotas Paryžiaus automobilių parodoje. Europiečiams „Hyundai“ parduos ribotą „Genesis Coupe“ kiekį – 2 tūkst. vnt. Baltijos šalyse įsikūrę šios markės atstovai gavo tik mažą dalį tiražo – 8 vnt., tad mūsų keliuose tai bus labai retas modelis.

Greičiausias ir tiksliausiai valdomas

Gamintojai pabrėžia, kad tai nėra nuo 2008 m. nebegaminamo „Hyundai Coupe/Tiburon“ įpėdinis.

Reikia pripažinti, kad „Hyundai“ modelių gamoje „Genesis Coupe“ yra kiek neįprastas eksponatas. Šis Pietų Korėjos automobilių gamintojas į pirkėjų širdis stengiasi prasibrauti siūlydamas kainos ir kokybės kompromisą. O sportiškas kupė – visiška tokios filosofijos priešingybė. Kitavertus, šiuo modeliu korėjiečiai „Hyundai“ markei suteikia daugiau žavesio ir gali į save atkreipti naujų pirkėjų dėmesį.

„Hyundai Genesis Coupe“ – galiniais ratais varomas keturvietis automobilis. Baltijos šalyse siūloma vienintelė šio modelio versija su V6, 3.8 l varikliu, kuris derinamas su automatine ZF pavarų dėže su „Shifttronic“ funkcija, kuri vairuotojui leidžia pavaras perjunginėti ir rankiniu būdu.

Bene svarbiausia „Genesis Coupe“ vizitinėje kortelėje įrašyta grafa – tai greičiausias serijinis „Hyundai“ modelis, tad dar prieš sėdant į automobilį buvo aišku, kad laukia intriguojantis pasimatymas su šiuo „žvėriuku“. Vos nuspaudus variklio užvedimo mygtuką pasigirsta azartiško vairuotojo ausį pamaloninantis 6 cilindrų garsas. Dėl Europoje vis griežtėjančių taršos reikalavimų gamintojams šis skambesys tampa tikra retenybe naujų automobilių rinkoje. Tad nieko keisto, kad vis rečiau girdimas toks riaumojimas iš variklio skyriaus prilygsta maloniausiai simfonijai ir apie radijo ar muzikos grotuvo egzistavimą paprasčiausiai pamiršti.

„Genesis Coupe“ montuojamas variklis pasiekia 303 AG (esant 6300 aps./min.) ir maksimalų 361 Nm sukimo momentą (esant 4700 aps/min.). Pradėjus važiuoti automobilio dinamika kiek šokiruoja. Atrodo, kad vos tik prisilietus prie greičio pedalo automobilis šauna į priekį it pabaidytas žirgas. Tačiau įveikus keletą posūkių greitis gana lengvai prisijaukinamas. Ir tuomet supranti, kad nori dar daugiau!

„Genesis Coupe“ galima skrieti 240 km/val. greičiu - tiek pat, kiek ir linksmaisiais kalneliais „Ferrari World“ atrakcionų parke Abu Dabyje. Iš vietos automobilis iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 6,3 sek. Žinoma, tai ne stebuklingi skaičiai lyginant su daugybe kitų automobilių, kurių greitis elektroniškai ribojamas iki 250 km/val. Tačiau prisiminus netolimą praeitį, kai „Hyundai“ markė neturėjo jokių simpatijas keliančių bruožų, toks žingsnis į greituolių klubą negali nedaryti įspūdžio.

Be abejonės, „Genesis Coupe“ yra ne tik greičiausias, bet ir geriausiai valdomas „Hyundai“ modelis, kuris tiksliai vykdo vairuotojo komandas. Perspaudžiant akceleratoriaus pedalą automobilio galas lengvai slysta, tačiau tai nesumažina šio modelio privalumų.

Kaip ir būdinga sportiškam automobiliui, „Genesis Coupe“ pakaba kieta, bet dėl ilgos važiuoklės bazės (2,82 m) automobilis gana patogiai važiuoja net ir nelygiais keliais. Salone panaudotos medžiagos nepasižymi aukšta kokybe, tačiau jokių barškesių negirdėti. Gale sėdinčių kojoms erdvės netrūksta, bet staigiuose posūkiuose ar duobėtoje atkarpoje galvą reikia saugoti. Vis dėlto kad ir kaip keistai skambėtų, tai vienas praktiškiausių kupė rinkoje – bagažinė nemaža, galima keliauti keturiese, tad neilgai ir smagiai savaitgalio išvykai yra viskas ko reikia.

Nors važinėjant tokiu automobiliu kaip „Hyundai Genesis Coupe“ degalų sąnaudos neturėtų labai rūpėti, vis dėlto turime pasakyti, kad važiuojant smagiai 65 l kuro bako užteks ne daugiau nei 500-600 km. Mieste sunaudojama apie 15 l/100 km, o užmiestyje – ne mažiau nei 10 l/100 km benzino.

Smulkus žaidėjas mažoje rinkoje

Naujų kupė, kabrioletų ir rodsterių rinka Lietuvoje yra labai maža. Statistika rodo, kad per pirmą pusmetį šalyje buvo parduoti tik 23 tokio tipo automobiliai. Latvijoje ir Estijoje šių brangių žaisliukų šiemet nuperkama dvigubai daugiau, tačiau ir šie skaičiai atrodo labai kukliai. „Hyundai“ atstovai rado du „Genesis Coupe“ pirkėjus Latvijoje ir vieną – Estijoje. Jų teigimu, rimčiausiai šiuo kupė domisi rusai ir baltarusiai.

„Hyundai Genesis Coupe“ kaina Lietuvoje – 128,9 tūkst. Lt. Automobilio standartinę įrangą sudaro stabilumo kontrolės sistema ESC, oda aptrauktos sėdynės, automatinė klimato kontrolės sistema, „Infinity Premium Sound“ garso sistema su aštuoniais garsiakalbiais ir 6 CD keitikliu, „iPod“ tinkanti AUX/USB jungtis, 19 colių lengvo lydinio ratlankiai, pastovaus greičio palaikymo sistema, statymo jutikliai gale ir beraktė rakinimo bei variklio užvedimo sistema „Smart key“.

Pirkėjams Europoje siūlomas vienintelis variklio variantas ir viena įrangos versija. Tad ieškantiems tokio tipo automobilio galvos dėl papildomos įrangos pasirinkimo neskaudės – arba patinka toks, koks yra, arba ne.

„Hyundai Genesis Coupe“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 3778 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 223 kW/303 AG/6300 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 361 Nm/4700 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4630 mm
Plotis: 1865 mm
Aukštis: 1385 mm
Važiuoklės bazė: 2820 mm
Svoris: 1615 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,3 sek.
Maksimalus greitis: 240 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 9,9 l/100 km
CO2 emisija: 235 g/km
Bagažinės tūris: 284 l
Kaina: 128,9 tūkst. Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)