„Dacia“ atstovai Lietuvoje pripažįsta, kad mūsų šalyje ši markė, kurios logotipas primena butelių atidarytuvą, yra dar menkai žinoma, ką jau kalbėti apie naująjį deficitinį „Duster“, kurio šiuo metu eilėje laukia apie 90 tūkst. europiečių.

Daug kam pirmiausia į akis krenta ne automobilis, o šio modelio pavadinimas, kurį versti į lietuvių kalbą, ko gero, nebūtų padoru. Mažai kam žinoma, tačiau rumunai prieš porą dešimtmečių kai kuriose užsienio rinkose jau siūlė automobilį „Duster“ („Aro 10“ versija) pavadinimu. Vis dėlto tai buvo apgailėtinos kokybės mašina, kurios niekas nenori prisiminti, ypač patys gamintojai, todėl ir šiandieninis „Duster“ pristatomas kaip visiškai naujas „Dacia“ modelis.

Išbandyti „Renault-Nissan“ agregatai

Futuristinė ir daug ką nustebinusi „Duster“ koncepcija buvo pristatyta 2009 m. Ženevos automobilių parodoje. Dar po metų gamintojai paskelbė apie serijinį modelį, kuris sukurtas pagal „Renault-Nissan“ naudojamą B0 platformą, kurios pagrindu gaminami ir kiti „Dacia“ modeliai „Sandero“ bei „Logan“. Pirkėjams siūlomas automobilis su visų (4x4) arba tik priekinių (4x2) varančiųjų ratų sistema.

Rumunijos gamintojas dar prieš „Duster“ debiutą be užuolankų pranešė, kad tai bus pigiausias visureigis rinkoje. To paslaptis – „Duster“ kūrėjai panaudojo laiko patikrintus ir ankstesniuose „Renault-Nissan“ automobiliuose panaudotus agregatus. Pavyzdžiui, daugiasvirtė pakaba – iš pirmos kartos „Nissan X-trail“, transmisija – iš „Nissan Qashqai“. Varikliai buvo bene vienintelė sritis, kur „Dacia“ negalėjo taupyti. Dėl jau greitai įsigaliosiančių „Euro 5“ taršos reikalavimų, „Duster“ montuojami dabartiniai „Renault“ varikliai.

Iš tiesų „Dacia Duster“ nėra nei didelis, nei galingas SUV klasės visureigis. Automobilio ilgis – 4,31 m, o plotis – 1,82 m, tad tai išties kompaktiškas modelis. 475 l talpos automobilio bagažinė maloniai stebina. O „Duster“ variklių gama tikrų rėminių visureigių gerbėjams gali pasirodyti juokinga. Jėgos agregatų pasiūlą sudaro trys variantai – benzininis 1,6 l, 105 AG ir du dyzeliniai 1.5 l (85 AG arba 110 AG).

Pakaba verta pagyrimo

Prabėgus pusmečiui nuo debiuto įvairiose Europos rinkose „Dacia Duster“ pagaliau galima išvysti ir Lietuvos keliuose. Šis modelis pristatomas kaip tvirtas ir bekelei sutvertas visureigis. Norėdami tą įrodyti gamintojo atstovai mūsų šalyje surengė poros dienų automobilio bandymus, kuriuos organizuoti padėjo pripažintas bekelės meistras, Dakaro ralio patirties turintis Antanas Juknevičius. Jis su savo kolegomis Dzūkijos miškais parinko trasą su purvo „voniomis“, brastomis, upeliais, o „desertui“ buvo paliktos „linksmybės“ smėlio karjere. Trumpai tariant, maršrutas vedė ten, kur su savo automobiliu greičiausiai nerizikuotum važiuoti.

Bandymams skirtų automobilių raktelių loterijoje sėkmė mums nesišypsojo. Bent jau taip atrodė, kai gavome raktelius nuo priekiniais ratais varomos benzininės versijos. Tačiau laikas parodė, kad mums savotiškai pasisekė – turėjome progą įsitikinti „Duster“ su 4x2 varančiųjų ratų sistema galimybėmis.

Rumuniško visureigio prošvaisa – 21 cm, leidžiamas įkalnės įveikimo kampas – 30 laipsnių, nusileidimo kampas – 36 laipsniai, o pastarasis rodiklis pranoksta daugelį konkurentų. Reikia pripažinti, kad net ir 4x2 versija gana sėkmingai susidorojo su iššūkiais, kuriuos paruošė bandymų organizatoriai. Problemų iškilo tik kopiant į purvyne virtusią įkalnę bei vieną kartą įklimpome smėlio karjere, į kurį trasos sudarytojai apskritai nerekomendavo važiuoti 4x2 versijoms.

1.6l benzininio variklio beviltišku nepavadinsi, tačiau džiaugsmo jis nesuteikia. Agregatas išvysto 105 AG (esant 5 750 aps./min.), o maksimalus sukimo momentas – 148 Nm (esant 3750 aps./min.). Įsibėgėjimas iki 100 km/val. – vos per 11,5 sek. Galbūt tokius varganus rodiklius dar būtų galima atleisti, jeigu variklis dirbtų taupiai, tačiau jis nėra ekonomiškas – degalų sąnaudos net ir greitkelyje perkopė 9 l/100 km, nors gamintojai ir norėtų, jog vidutiniškai jis sudegintų 7,5 l/100 km. Taigi dyzelinis variklis būtų labiau rekomenduojamas.

Pakaba yra vienas iš nedaugelio dalykų, už ką būtų galima pagirti „Duster“ kūrėjus. Palyginti nedaug (tik 1160 kg) sveriantis visureigis išties patogiai važiuoja per visus nelygumus ir kratytis nei vairuotojui, nei keleiviams netenka.

Sunkiai suprantami prietaisai

Automobilio išvaizda patrauklumu nespinduliuoja, tačiau Merkinėje sutiktas 44 metų vairuotojo stažą turintis vietos gyventojas negalėjo atsistebėti, kokius gražius automobilius dabar gamina rumunai.

„Duster“ salone – nieko naujo lyginant su kitais „Dacia“ modeliais. Galima sakyti, kad salonas yra identiškas „Sandero“, o „Duster“ privalumas – aukštesnė sėdėsena. Beje, tai yra pirmasis „Dacia“ modelis, kuriame galima užsisakyti „Leather Pack“ (odos paketą) – odines sėdynes, vairą, pavarų perjungimo svirties rankeną.

Vis dėlto apie medžiagų kokybę daug kalbėti neverta – viskas atrodo pigiai, o kai kurie sprendimai – ir labai keistai. Pavyzdžiui, elektra valdomų priekinių langų mygtukai įtaisyti centrinėje konsolėje, žemiau muzikos grotuvo. Ir tai nėra blogiausia – jeigu automobilis turi ir galinius elektra valdomus langus, tai jų mygtukai įtaisyti tarp priekinių sėdynių taip, kad juos galima pasiekti tik sėdint ant galinių sėdynių. Norite pasignalizuoti priekyje „miegančiam“ vairuotojui? Minkykite vairaratį kiek norite – garsinis signalas suveiks nuspaudus mygtuką ant vienos iš vairo kolonėlės svirtelių. Dar viena svirtelė, reguliuojanti garso sistemą, po vairaračiu paslėpta taip, kad ją pamatysi tik pasilenkęs. O apiplaunant priekinius langus valytuvai automatiškai nesuveikia – juos reikia įjungti mechaniškai.

Standartinė versija – be komforto įrangos

Abejonių nekelia tai, kad absoliuti dauguma „Duster“ potencialių pirkėjų įsimylės jį iš išskaičiavimo. Lietuvoje „Dacia“ visureigis kainuoja gerokai mažiau nei Vakarų Europoje – nuo 36 177 Lt. Automobilis su 4x4 sistema kainuos 46 986 Lt.

„Duster“ standartinė versija – praktiškai be jokios komforto įrangos: 16 colių plieniniai ratlankiai, lankstoma užpakalinė sėdynė, ABS sistema, vairuotojo ir išjungiama priekyje sėdinčio keleivio oro pagalvės, vairo stiprintuvas, rankiniu būdu valdomi šoniniai veidrodėliai. Radijas su CD grotuvu už 1,3 tūkst. Lt siūloma kaip papildoma įranga aukštesnio lygio versijoje.

Brangiausia „Duster“ su „Laureate“ įranga ir 1.5 dCi 110 varikliu kainuoja nuo 60,4 tūkst. Lt. Ir vis dėlto jeigu sugalvojote pirkti „Duster“, automobilio Lietuvoje teks laukti bent 4 mėnesius. Ar „Dacia“ verta tokio laukimo? Turbūt dauguma atsakys, kad ne, tačiau šio visureigio iš Rumunijoje įsikūrusios „Pitesti“ gamyklos šiuo metu kantriai laukia kone šimtas tūkstančių europiečių.

„Dacia“ atstovai, paklausti apie konkurentus, teigia, kad tokių neturi. Iš tiesų, kainos atžvilgiu ši markė nepralenkiama. Už minimalią sumą gaunate automobilį, kuris gali pravažiuoti praktiškai visur kur reikia ir jis nustebins ten, kur nėra kelio. „Dacia“ automobiliai niekada nepasižymės gausia komforto įranga, nes tai transporto priemonės, sukurtos atlikti tiesioginę savo funkciją, t.y. važiuoti iš taško A į tašką B. Kitas aspektas – patikimumas ir kokybė. Galima tikėtis, kad iš laiko patikrintų „Renault-Nissan“ aljanso naudojamų agregatų surankiotas „Duster“ nesirgs „vaikiškomis ligomis“ ir vairuotojams nekels rimtų rūpesčių.

Europiečiams patinka pigūs automobiliai

„Dacia“ vardas Europoje tampa kokybiškų ir pigių automobilių sinonimu. Kompanijos atstovai sako, kad šios markės automobilių savininkai yra ypač patenkinti savo transporto priemonėmis. Remiantis šiemet atliktais „JD Power VOSS“ tyrimais, „Dacia“ pagal minėtą rodiklį yra ketvirta Prancūzijoje (aukščiau yra „Honda“, „Mercedes-Benz“ ir BMW) ir, kartu su BMW, antra Vokietijoje. Apklausoje, kurioje dalyvavo vidutiniškai 2 metų senumo automobilių savininkai, buvo įvertintas pirkėjų pasitenkinimo lygis remiantis keturiais kriterijais: kokybe/patikimumu, praktiškumu (išorinis dizainas, valdymas, erdvumas), popardavimo aptarnavimo ir priežiūros kainomis.

Nuo 2004 m., kai Rumunijos automobilių gamintojas tapo „Renault“ grupės dalimi, prabėgus 6 metams, „Dacia“ tapo gaminiu, užkariavusiu daugelio šalių rinkas. Per pirmus aštuonis šių metų mėnesius „Dacia“ pardavė 221 092 automobilius visame pasaulyje, t. y. 12,1 proc. daugiau nei 2009 metais, ir atsiriekė 0,6 proc. pasaulinės rinkos dalies. „Renault“ planuoja, kad per artimiausius ketverius metus „Dacia“ pardavimai išaugs dar 50 proc.

Neskaitant Rumunijos, kur „Dacia“ užima 33 proc. rinkos, šiai markei geriausiai sekasi Prancūzijoje, kur šiemet pardavimai augo 118,4 proc., o „Dacia“ tapo šeštu perkamiausiu automobilių prekės ženklu, užimančiu 5,1 proc. šios rinkos. Prie didžiausių „Dacia“ rinkų pasaulyje taip pat priskiriamos Brazilija, Rusija, ir Iranas. Kaimyninėje Lenkijoje pardavimai taip pat auga kaip ant mielių – nuo 2010 m. sausio iki rugsėjo mėn. buvo užfiksuotas didesnis negu 100 proc. augimas, palyginus su tuo pačiu periodu 2009 m. – buvo parduoti 4 039 automobiliai.

Jau šeštasis „Dacia“ modelis „Duster“ Vakarų Europoje sulaukė ypač didelio susidomėjimo. Vien Prancūzijoje jau užsakyta beveik 30 tūkst. „Duster“ visureigių, kurie taip pat populiarūs ir „gimtosios“ Rumunijos, Ispanijos ir Belgijos keliuose. Tokia sėkmė buvo netikėta kompanijos vadovams, tad neišvengiamai teko didinti gamybos apimtis. Beje, „Duster“ automobilis įvairiose pasaulio rinkose parduodamas pažymėtas „Renault“ arba „Dacia“ ženklu, lygiai taip pat kaip „Logan“ ir „Sandero“.

„Dacia Duster“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1598 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 77 kW/105 AG/5750 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 148 Nm/3750 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4315 mm
Plotis: 1822 mm
Aukštis: 1630 mm
Važiuoklės bazė: 2673 mm
Svoris: 1160 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,5 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,5 l/100 km
Bagažinės tūris: 475/1636 l
Kaina: nuo 36 177 Lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)