Oras buvo toks, kaip ir įprasta birželio popietę Lietuvoje: 21 laipsnis šilumos, stiprokas vėjas, o danguje plaukė tamsiai pilki debesys. Tokie, kad nežinai – lis ar ne. Žodžiu, oras nelabai tikęs važinėtis ką tik Lietuvos rinkoje pasirodžiusiu BMW 650i kabrioletu. Nors, kita vertus, juk tai bandomasis važiavimas – tad oras kaip tik idealus išbandyti automobiliui, kuriuo važinėjant reikia domėtis orų prognozėmis. Beje, ir degalų kainomis, kaip paaiškėjo vėliau.

BMW pirkėjams pirmiausia siūlo kabrioletus, o kupė atvažiuos šių metų rudenį. 2012-aisiais pasaulyje bus pristatyta ir ketverių durų 6 serijos kupė.

Variklių pasirinkimas kol kas nedidelis – vos du ir abu benzininiai. Tai 6 cilindrų 3 litrų darbinio tūrio 320 AG (BMW 640i) ir mūsų išbandytasis V8 4,4 litro, pasiekiantis 407 AG ir iki 100 km/val. įsibėgėjantis per 5 sekundes. Nepatikrinome, bet neabejojame. Vidutinės degalų sąnaudos, gamintojų teigimu, tesiekia 10,7 l/100 km. Tuo abejojame, nebent važinėtum taip, lyg vairuotum savivaldybei priklausantį „Volkswagen Passat“ ir žinotum, kad tave nuolat stebi pikti mokesčių mokėtojų žvilgsniai. Mums smagiai, bet nechuliganiškai pasivažinėjus BMW kompiuteris rodė apie 17 l/100 km.

Kitas svarbus klausimas – ką veikti, kai tau dviem valandoms Vilniuje į rankas pakliūva naujutėlaitis BMW kabrioletas? Žinoma, galima nukelti stogą ir dvi valandas ratu važinėtis aplink Vilniaus rotušę. Bet tai bloga mintis. Pirmiausia, mes esame „TopGear“, tad nedelsdami nurūkome Molėtų plentu, o šiek tiek už Riešės pasukome į kairę, kur greitkelio Vilniaus–Panevėžys link vinguriuoja smagūs keliukai. Tačiau prie Rotušės neverta važiuoti ir dėl antros priežasties – naujasis 6 serijos BMW neatrodo kietai. Palyginti su pirmtaku, – kuris irgi neatrodė kietai, – naujasis „šeštukas“ yra 9 mm žemesnis, 39 mm platesnis ir net 74 ilgesnis. Jis paveldėjo naujausių brolių (ypač 5 serijos) bruožus, tačiau liko panašus ir į senstelėjusį pirmtaką. Žodžiu, jei senąjį „šeštuką“ pakeisite nauju, kaimynė to gali ir nepastebėti.

Nusileiskime stogą (tai užtrunka 19 sekundžių, pasikelia per 24, o abi operacijas galima atlikti važiuojant iki 40 km/val. greičiu). Mieste važiuoti visai malonu, užmiestyje (90 km/val.) vėjas jau stiprokai pučia į veidą, tačiau greitkelyje (130 km/val.) plaukus taršo tikras uraganas, pirštu vis prilaikau akinius, o fotografas ima nerimauti, ar neišskris ant galinės sėdynės numestas krepšys su fotoaparatu. Pakeliame langus (tai galima daryti vieno mygtuko paspaudimu, galinis langas kyla kartu), vėjas kiek aprimsta. Beje, čia reikėtų tarti komplimentą BMW inžinieriams ir garso sistemai – net po saloną siautėjant Anatolijui ir Katrinai, muzika ne tik girdėti, bet jos klausytis vis dar malonu, o ratų ar variklio keliamas triukšmas neįkyrus.

Smagiausia važiuoti tais siaurais vingiuotais keliukais tarp Molėtų plento ir Vilniaus–Panevėžio greitkelio. Išbandome pakabos režimus nuo „Comfort“ iki „Sport+“. Kitaip nei kai kuriuose kituose automobiliuose, čia pakabos režimų poveikis juntamas akivaizdžiai ir nereikia klausinėti šalia sėdinčio žmogaus: „Ar ką nors pajutai?“ Tačiau „Comfort“ režimas visiškai nereikalingas – šis automobilis sukurtas vairuotojams, ne keleiviams (šie tikrai gali skųstis, kad viduje per mažai vietos). Jungiame „Sport+“, kompiuteris išjungia kai kuriuos elektroninius pagalbininkus, net kūnu pajunti, kaip įsitempia automobilio raumenys: mašina priglunda prie kelio ir yra pasirengusi paklusti kiekvienam vairuotojo nurodymui. Malonumas!

Mums išbandyti pateiktas kabrioletas buvo įdarytas kone visomis BMW techninėmis naujovėmis. Ant priekinio automobilio stiklo projektuojamas važiavimo greitis (tai jau prieš keletą metų teko matyti „Corvette“), tačiau šalia pateikiamas ir kelio ženklo siluetas su konkrečiame kelio ruože leidžiamu maksimaliu greičiu. Tai kainuos papildomus 5000 litų, tačiau, tikėtina, greitai atsipirktų. Petro Gražulio vietoje aš už tai tikrai primokėčiau.
Saugumą užtikrinančios įrangos sąraše yra galinio vaizdo kamera ir automobilio statymo davikliai, apsaugosiantys nuo įbrėžimų prekybos centro aikštelėje, taip pat perspėjimų persirikiuojant ar nukrypus nuo kelio juostos sistema, galbūt padėsianti išvengti rimtesnių bėdų. Tačiau visa tai automobilio kainą padidins dar beveik 10 tūkst. litų.

Yra ir daugiau gražių ir gerų dalykėlių, pavyzdžiui, natūralia oda aptrauktas prietaisų skydelis (dar 5 tūkst.), adaptyvaus vairavimo sistema (beveik 14 tūkst. litų), komfortinė automobilio užrakinimo ir atrakinimo sistema, „minkšto“ durų uždarymo funkcija (dar daugiau nei 5 tūkst. už abi). Tačiau taip mūsų bandyto modelio kaina išaugo iki 435 880 litų. Tad, tikėtina, kils noras šio bei to atsisakyti ir artėti prie bazinės kainos, kuri su mokesčiais siekia nuo 352 tūkst. litų. O gal, kaip siūlėme rašinio pradžioje, palaukti, kol bus galima išbandyti kupė ir sužinoti jos kainą. Sutikime, orai Lietuvoje bjaurūs.

Mums patiko
Puikus valdymas ir sportiškas charakteris
Mums nepatiko
Dizainas, slepiantis tą sportinį charakterį

Nuosprendis 12 / 20

EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS: nuo 0 iki 100 km/val. per 5 sekundes, maksimalus greitis 250 km/val., degalų sąnaudos 100 km/val. nenustatytos

TECHNINIAI DUOMENYS: V8, 4395 cm3, 407 AG, 1940 kg, 249 g/km CO2, galiniai varantieji ratai

PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE: projekciją ant priekinio stiklo, „Head-Up“ ekraną (4890 litų)

VENKITE ŠITO: medžio apdailos „American Oak“, 1870 litų

KAINA: nuo 352 tūkst. litų (Lietuvoje)