Naujasis BMW 5 serijos sedanas pailgėjo, paplatėjo, šiek tiek pažemėjo ir dabar yra 4 899 mm ilgio, automobilio važiuoklės bazė yra 2 968 mm, aukštis siekia 1 464 mm, o plotis – 1 860 mm.

Naujasis „penktukas“ sukurtas pagal 7 serijos platformą, o jam buvo panaudoti kelių dabartinių BMW modelių – 3 ir 7 serijos – dizaino akcentai. Galbūt dėl to ir susidaro įspūdis, kad naujoko dizainas yra kiek nuobodus, niekuo nestebinantis, neoriginalus ir kiek inteligentiškas. Šis įspūdis tik stiprėja prisiminus ankstesnės kartos „penktuką“, išsiskyrusį drąsia išvaizda.

Naujojo BMW 5 serijos sedano dizainą kūrė Lenkijoje gimęs Jacekas Fröhlichas, šiemet tapęs kompanijos automobilių eksterjero dizaino vadovu, tad visi pagyrimai ar priekaištai dėl automobilio išvaizdos turėtų būti adresuoti šiam žmogui.

„Norėjau sukurti tokį automobilį, kuris važiuotų elegantiškai, bet kartu ir sportiškai. Tačiau tai turėjo būti ir klasiška mašina, ne itin avangardiška. Todėl išryškinus linijas, pasirodė automobilio „raumenys“ ir jis tapo standus, sportiškas“, – Ženevos automobilių parodoje apie savo naujausią kūrinį kalbėjo 44-erių J.Frohlichas.

Naujoko variklių gamą sudaro keturi benzininiai (550i, 535i, 528i, 523i) ir trys dyzeliniai (530d, 525d, 520d) varikliai. Nuo birželio modelių pasiūlą pasipildys ir BMW 520i versija, o nuo rugsėjo – BMW 535d.

Gamintojai tikisi, kad populiariausiu pasirinkimu taps BMW 520d su 184 AG varikliu ir „Star-Stop“ sistema. Ši versija pasižymi geriausiu galingumo ir degalų sąnaudų santykiu – vidutinės degalų sąnaudos siekia 5 l/100 km, o CO2 emisija – tik 132 g/km.

Sklandus automatinės pavarų dėžė darbas

Portalas „DELFI Auto“ išbandė BMW 530d versiją su 245 AG ir 540 Nm pasiekiančiu 3.0 l dyzeliniu varikliu. Klausydamas netrumpą „Krasta Auto“ pardavėjo instruktažą apie „penktuko“ naujoves, klesteliu į keleivio vietą tarsi į patogiausią krėslą. Kad ir kaip čia patiktų, nepalyginamai labiau norisi rankose pajusti vairaratį.

Sėdus prie vairo, akimirksniu dingo išankstinis nusistatymas, kad vairuotojo pozicija dėl įvairių papildomų funkcijų ir mygtukų yra pernelyg apkrauta. Atrodo, kad kone visas papildomas funkcijas galima perprasti labai greitai, centrinėje konsolėje mygtukų pertekliaus nėra. O itin gerai sukomplektuotas BMW 530d išrankiam vairuotojui išties turi ką pasiūlyti.

Pakabos darbas reguliuojamas keturiais režimais – „Normal“, „Comfort“, „Sport“ ir „Sport +“. Norint įsitikinti kiekvienos pozicijos skirtumais ir privalumais, automobilį reikėtų išbandyti gerokai ilgiau nei pusdienį, kuriam buvo skirtas automobilis. Testo metu akivaizdžių „Comfort“ režimo privalumų pajusti nepavyko, o transmisiją sureguliavus vienam iš „Sport“ režimų, variklis pasiruošia „sportuoti“ – išjungia ESP sistemą, šiek tiek pakelia tachometro rodyklę ir tarsi laukia, kol aktyviau spustelsi akceleratoriaus pedalą.

Važiavimo malonumą užtikrina 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri dirba taip sklandžiai, kad pavarų perjungimo nė nejauti. Automobilio dinaminės savybės pagerėjo ir dėl to, kad durelių, variklio dangčio, važiuoklės dalių gamybai ir kt. buvo naudojamas aliuminis, kuris leido pažeminti mašinos svorio centrą ir taip suteikti daugiau dinamiškumo.

„Aktyvaus“ vairo privalumai

Naujovė slypi ir vairo, kurį gamintojai vadina „aktyviu“, mechanizme. Jis šįkart yra be hidropneumatinio stiprintuvo, o su 20 voltų elektros motoru. Gamintojų teigimu, elektromechaninio vairo stiprintuvo pranašumas yra tas, kad jis aktyvus tik atliekant vairavimo manevrus. Su šia „BMW EfficientDynamics“ technologija vairuoti padeda elektros, o ne hidraulinis variklis. Tuo tarpu, kai įprastinėms hidraulinėms sistemoms nuolat reikalinga variklio galia, o tuo pačiu ir degalai, elektromechaninis vairo stiprinimas veikia tik vairo pasukimo momentu. Važiuojant tiesiu keliu, ar laikant vairą vienoje vietoje sukantis pastoviu kampu, elektros variklis yra neaktyvus ir nenaudoja energijos.

6,1 tūkst. Lt papildomai kainuojančio „aktyvaus“ vairo ypatybė yra ir tai, kad lėtai judant (tarkime stovėjimo aikštelėje) ir norint susukti ratus į vieną pusę, vairaratis apsisuka tik vieną kartą, vietoj įprastinių dviejų. Be to, ši automobilyje integruota aktyvaus vairavimo sistema palengvina manevravimą ir kelyje. Pavyzdžiui važiuojant iki 60 km/val. priekiniai ir galiniai ratai sukasi priešingomis kryptimis taip sumažindami apsisukimo apskritimą ir užtikrindami tikslų bet kokio posūkio įveikimą. O viršijus 80 km/val. greitį, priekiniai ir galiniai ratai sukasi ta pačia kryptimi, taip užtikrinant geresnį manevringumą lenkiant ar keičiant eismo juostas.

Kamerų pagalba – iš bet kurios pusės

Dar vienas įdomus sprendimas, panaudotas naujos kartos „penktuke“ – priekiniame stikle, tiesioginiame vairuotojo matymo lauke rodomas projekcinis ekranas, kuriame matomi svarbiausi informacinio kompiuterio rodmenys (pvz. greitis). Ši funkcija papildomai kainuoja 4,8 tūkst. Lt.

Su brangiu „žaisliuku“ reikia elgtis atsargiai, o tam padeda 5 serijos BMW sedane įrengta daugiau nei penkių kamerų sistema, kuri suteikia aiškų bet kokios situacijos vaizdą.

Dvi priekinės dalies šoninio vaizdo kameros integruotos priekiniame buferyje – viena kairėje ir viena dešinėje. Abu vaizdai rodomi valdymo ekrane ir suteikia aiškų vaizdą, kai atliekami automobilio parkavimosi manevrai ar kai bandoma išvažiuoti iš siauro skersgatvio.

Statant automobilį taip pat padeda galinio vaizdo kamera, kuri, priešingai nei kitų gamintojų modeliai, lietui lyjant „neapsinešė“ ir rodė aiškų vaizdą. Kamerų paketą užbaigia viršutinio vaizdo kameros galinio vaizdo šoniniuose veidrodėliuose. Kartu su duomenimis iš galinio vaizdo kameros sistema generuoja 5 serijos BMW sedano vaizdą iš paukščio skrydžio ir parodo jo esamą padėtį.

Sunku neviršyti greičio

Gamintojai nurodo, kad automobilis su 3.0 l turbodyzeliniu varikliu turi 245 AG, maksimalus 540 Nm sukimo momentas pasiekiamas nuo 1750 aps/min., o iki 100 km/val. jis galima įsibėgėti per 6,3 sek. Išbandžius 1700 kg sveriančio BMW 530d galimybes tiek mieste, tiek greitkelyje, šiuo skaičiumi abejoti sunku. Kaip ir nelengva save tramdyti neviršyti greičio.

Nepaisant tokio sportiškumo, BMW nurodo, kad dėl automobilyje sumontuotos „EfficientDynamics“ programos, padedančios taupyti degalus, vidutinės kuro sąnaudos yra 6,3 l/100 km. Važiuojant ramiu tempu, informacinis kompiuteris rodė 8 l/100 km vidurkį, o stipriau paspaudus – sąnaudos išauga dar apie 2 l. Vokiečiai taip pat pabrėžia, kad 530d versijoje montuojamas agregatas, kurio CO2 emisija siekia 166 g/km, jau dabar gali atitikti „Euro 6“ taršos reikalavimus, kurie įsigalios tik 2014 m.

BMW 5 serijos sedanui prabangių automobilių segmente teks konkuruoti su ilgaamžiais varžovais: su itin gerai vertinama pernai debiutavusia „Mercedes-Benz“ E klase bei su „Audi A6“. Pastarojo naujos kartos modelio pasirodymo laukiama kitąmet, tuomet ir bus galima įvardyti šios trijulės lyderį.

O naujojo BMW 5 serijos sedano kainos Lietuvoje prasideda nuo 145,6 tūkst. Lt. Mūsų išbandyta BMW 530d versija parduodama už 173,5 tūkst. Lt. Reikia pripažinti, kad už šią kainą pirkėjas gauna daugiau negu reikia įprastam kasdieniam važinėjimui, kitavertus – BMW automobilių vairuotojai niekada ir nepasižymi kuklumu, tad apsiriboti tik minimaliais poreikiais – ne šios markės gerbėjų bruožas.

„BMW 530d“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2993 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 180 kW/245 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 540 Nm/1750-3000 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4899 mm
Plotis: 1860 mm
Aukštis: 1464 mm
Važiuoklės bazė: 2968 mm
Svoris: 1715 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 6,3 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,3 l/100 km
Bagažinės tūris: 520 l
Kaina: 173,5 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 145,6 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)