„Į mūsų saloną užsukę klientai dažniausiai būna įsitikinę, kad šie du automobiliai niekuo nesiskiria“, – atvirauja „Nissan“ markės atstovai, „Fakto“ autocentro darbuotojai.

Ar tikrai šie automobiliai taip skiriasi? Kokie +2 versijos privalumai ir trūkumai? Atsakymų į šiuos klausimus ieškojo portalas „DELFI Auto“, į „Bandymų trasą“ išvairavęs „Qashqai +2“ automobilį.

Ribota papildomų sėdynių funkcija

„Nissan“ atstovai, pristatydami „Qashqai“, teigė, kad norėjo sukurti maksimaliai patogią transporto priemonę. Šis modelis turėjo tapti tarpine jungtimi tarp įprastų hečbekų ir 5-7 vietų vienatūrių bei „parketinių“ visureigių. Reikia pripažinti, kad aprėpti tokį platų modelių spektrą išties sunkus uždavinys, todėl net ir turėdamas daugybę gerų savybių, penkių vietų „Qashqai“ buvo sunku užkariauti dar didesnę rinkos dalį. Todėl „Nissan“ kaip atsaką „Renault Grand Scenic“ ir panašaus tipo modeliams pristatė septynvietę versiją.

Jei žvelgtume į abi „Qashqai“ versijas iš priekio, jos tikrai atrodo labai panašiai, tačiau esminiai skirtumai prasideda nuo priekinių veidrodėlių. Visų pirma, važiuoklės bazė +2 versijoje yra 135 mm didesnė, automobilio galas ilgesnis 76 mm, o stogo linija kilstelėta 38 mm. Taip pat „Qashqai 2“ sunkesnis už savo pirmtaką 100 kg. Tačiau tai tik skaičiai, kurie nieko nesakytų, jei nepatikrintume, kaip „Nissan“ inžinieriams pavyko išnaudoti sukurtą papildomą erdvę.

Bene svarbiausias skirtumas tarp „Qashqai“ ir +2 versijos – pastarasis modelis yra septynvietis. Tiesa, gamintojai pabrėžia, kad iš bagažinės transformuojamos papildomos dvi galinės sėdimos vietos yra nekasdienio naudojimo ir skirtos keleiviams iki 1,6 m ūgio. Mūsų bandymai įrodė, kad esant reikalui čia gali tilpti ir aukštesni žmonės, tačiau apie komfortą kalbėti neverta.

Apibendrinant, „Nissan Qashqai +2“ būtų galima pavadinti nekasdieniu septynviečiu automobiliu - trečioji sėdynių eilė dėl ribotų jos pritaikymo galimybių mašinos šeimininkams turbūt mažiau reikalinga nei erdvi bagažinė. Be to, kiek netikėtai užkliuvo ir sėdynių sulankstymo sistema: kai reikėjo jas užlenkti, ne iš karto pavyko perprasti, kad jos užlenkiamos patraukus sėdynių nugarėlėje esančias virvutes. Kai tą supranti, belieka tik nusišypsoti, kad sprendimas išties paprastas.

Kalbant apie tai, kaip inžinieriams pavyko išnaudoti papildomą erdvę lyginant su penkiaviečiu „Qashqai“, verta paminėti, kad slankiojanti vidurinė sėdynių eilė suteikia galimybę pagal poreikį varijuoti bagažo skyriaus erdve, o anga bagažui po grindimis taip pat praverčia. Be to, dėl ilgesnės ratų bazės pastebimai padidėja erdvė ir sėdintiems už vairuotojo vidurinėje eilėje.

Stebina panoraminis stogas

Mūsų išbandytas automobilis buvo varomas 2.0 l, 150 AG dyzeliniu varikliu. Motoras dirbo triukšmingai, tačiau šį trūkumą kompensavo jo veržlumas. Mechaninė 6 laipsnių pavarų dėžė dirbo sklandžiai, o besisukiojant miesto gatvėse kartais net užsimiršdavo, kad sėdžiu prie išties nemažo automobilio vairo. Maksimalus sukimo momentas yra 320 Nm, kuris pasiekiamas jau esant 2000 aps./min., tad nieko keisto, kad vairuojant šį SUV klasės visureigį, atrodo, jog jis yra pasirengęs bet kada lengvai pagreitėti.

Degalų matuoklio rodmenys taip pat nenuvylė – per kelių dienų bandymus vidutinės sąnaudos buvo 6,7 l/100 km, tai išties neblogas rezultatas tokių gabaritų dviem ratais varomai mašinai.

Kalbant apie automobilio trūkumus, „Qashqai +2“ patvirtina SUV klasės automobiliams klijuojamą „parketinių“ visureigių etiketę. Šiuo automobiliu, kurio pakaba kietoka, lėkti žvyrkeliais tikrai nepatariama, nes kratymasis per duobėtą kelią jokio malonumo nesuteikia.

Standartinė „Qashqai +2“ įranga panaši kaip ir įprasto „Qashqai“, tačiau verta išskirti 3 standartinės įrangos akcentus, kurie pamalonins automobilio pirkėjus: 17 colių lieti ratlankiai, stogo bagažinės laikikliai ir panoraminis stiklinis stogas. Pastarasis elementas stebina visus be išimties į automobilį įsėdančius keleivius – dėl milžiniško stiklinio ploto virš galvos atsirandantis šviesos ir erdvės pojūtis nuteikia išties pozityviai.

Kitąmet bus atnaujintas

„Nissan Qashqai +2“ yra erdvesnis, įvairiapusiškesnis ir funkcionalesnis nei jo pirmtakas. Nors ir didesnis, tačiau valdymo savybėmis tikrai nenusileidžia. „Qashqai +2“ yra gausios šeimos automobilis. Net jei ir neturite 5 vaikų, iš kurių bent du būtų iki 160 cm ūgio, erdvus ir paslankiai keičiamas bagažo skyrius patenkins keliauti mėgstančių žmonių poreikius. O standartinė komplektacija nustebins jau minėtais elementais. Tad galima teigti, kad penkių vietų „Qashqai“ patobulinimas išties vykęs ir suteikia pranašumą prieš kitus šios klasės varžovus.

Tiesa, išbandyto automobilio su „Acenta“ įrangos komplektacija kaina ne tokia jau ir „šeimyniška“ – 81,7 tūkst. Lt. Tai gerokai daugiau nei bazinė „Qashqai +2“ versija, kurios kaina prasideda nuo 63,9 tūkst. Lt.

„Nissan“ jau paskelbė, kad kitais metais ruošiasi atnaujinti abi „Qashqai“ versijas. Kadangi pirmtakai yra išties populiarūs ir gerai perkami, japonų dizaineriai nesiėmė drastiškų pokyčių ir automobilius atnaujins tik nežymiai. Be to, skelbiama, kad „Qashqai“ ir +2 versijų įpėdinių kainos pernelyg nesiskirs nuo pirmtakų.

„Nissan Qashqai“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1994 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 320 Nm/2000 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4525 mm
Plotis: 1780 mm
Aukštis: 1645 mm
Važiuoklės bazė: 2765 mm
Svoris: 1666 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,3 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,7 l/100 km
Bagažinės tūris: 450/1520 l
Kaina: 81,7 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 63,9 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)