Bene vienintelė šio modelio detalė iš praeities – tai pavadinimas, atiduodantis duoklę kompanijos įkūrėjui. 1862 m. Adamas Opelis įsteigė kompaniją, kuri iš pradžių specializavosi siuvimo mašinų, vėliau dviračių gamyboje, kol 1899 m. atvertė naują, automobilių gamintojos istorijos puslapį. O lietuviškai automobilio pavadinimas skamba tiesiog „Adomas“.

2009 m. pradėję „Junior“ projektą, „Opel“ atstovai turėjo bent dvi svarias priežastis nesižvalgyti į praeitį. Visų pirma, kompanija tarp mažų, A segmento automobilių iki šiol neturėjo jokios ikonos, tad nebuvo jokio reikalo laikytis tęstinumo. Vis dar gaminamas panašaus dydžio „Agila“ (3,74 m ilgio) tikrai nėra tas modelis, kuriuo verta didžiuotis. Antra, šiuo metu nedidelių mašinų rinkoje lyderiais laikomi „Fiat 500“ ir „Mini“ alsuoja retro akcentais, todėl bandymas vaikytis šių madų būtų prilygęs savižudybei.

Stiprinti pozicijas „mažylių“ rinkoje gamintojus skatina ir rinkos tendencijos. Nuo 2000 m., mažo dydžio automobilių segmente (ilgis apie 3,70 m) pardavimai išaugo apie 30 proc., o kiek didesnių ir prabangesnių automobilių segmente (ilgis apie 4,00 m) - net 110 proc. Jeigu 2008 m. Europoje buvo registruota apie 450 tūkst. mažų automobilių, tai 2011 m. šis skaičius sudarė jau 630 tūkst. vnt.

Taip iš „Junior“ projekto gimė „Adam“, kurį „Opel“ vadina „unikaliu miesto automobiliu“. Pasaulinė jo premjera įvyko rudenį Paryžiaus automobilių parodoje, o pirmoji Europos žurnalistų pažintis su šia naujiena buvo užmegzta Lisabonoje, Portugalijoje.

Rinktis galima kone kiekvieną apdailos detalę

„Adam“ yra nedidelis miesto automobiliukas, kurio ilgis siekia 3,70 m, o plotis – 1,72 m (be veidrodėlių). Žvilgtelėjus į šį modelį, apima malonus nustebimas – argi tai „Opelis“? Dizaineriams pavyko sukurti moderniai atrodantį automobilį, kuris išsiskiria iš visų esančių rinkoje. Tik atidžiau įsižiūrėjus ir ėmus nagrinėti atskiras detales galima pastebėti, kad variklio grotelės, žibintai, išlinkimas durelėse byloja apie priklausomybę „Opel“ markei.

Trijų durų hečbekas salone teoriškai talpina 4 žmones, tačiau patogiai čia jausis tik sėdintys priekyje. Tiesa, kalbant apie saloną, vėl verta pagirti kompanijos dizainerius už darbą. Čia nerasite nieko panašaus į „Astra“ ar „Corsa“ modelius, o toks šviežias požiūris džiugina. Medžiagos ir surinkimas atrodo kokybiškai, ypač patogus ir malonus liesti pasirodė oda aptrauktas vairaratis.

Kompanija „Adam“ pirkėjams siūlo itin plačias galimybes pagal savo poreikius susikomplektuoti tokį automobilį, kuris gatvėse privers atsisukti kiekvieną. Išorė ir salonas gali būti įrengti pagal individualius savininko poreikius bei skonį derinant skirtingas spalvas, apdailos elementus ir apšvietimą.

Vietoje įprastų įrangos lygių „Opel“ šįkart nusprendė pasiūlyti tris variantus. Pirmasis iš jų – JAM, kuris, gamintojų teigimu, yra skirtas stilingiems, madų besivaikantiems žmonėms. Antrasis – GLAM, esą sutvertas elegantiškiems pirkėjams, kurie vertina rafinuotumą, o SLAM – energingiems ir mėgstantiems sportišką aplinką ir labiau tinka vyrams.

Kitame individualizacijos lygmenyje siūlomi dar 6 skirtingi paketai. Tie, kurie nori susikurti sportiškesnį „Adam“ variantą, gali rinktis „OPC Line“ paketą su agresyviai atrodančiais buferiais ir oro aptaku. Tie, kurie nori geresnio matomumo, gali užsisakyti „Sight & Light“ paketą, kuriame numatytos kelios papildomos funkcijos, tokios kaip lietaus daviklis, automatiškai įjungiantis valytuvus. Pirkėjai, kurie nori „Adam“ modelį geriau paruošti žiemos vairavimo sąlygoms, gali užsisakyti „Winter“ žiemos paketą, kuriame yra šildomos sėdynės priekyje ir šildomas vairaratis – tai dar vienas unikalus privalumas, pirmą kartą siūlomas mažos klasės automobiliuose.

Kėbulo spalvą klientai gali rinktis iš 12 skirtingų variantų, kurių pavadinimams nepagailėta išmonės. Jie asocijuojasi su frazėmis, girdėtomis kino filmuose ar dainose: tarkime, geltona pavadinta „James Blonde“, balta – „White my fire“, juoda „I'll be Black“, ir kitos – „Papa don't Peach“, „Purple Fiction“, „Saturday White fever“, „Buzz Lightgreen“.

Ir tai dar ne viskas. „Adam“ automobiliams galima parinkti vieną iš 31 skirtingų ratlankių raštų ir spalvų, kurių dydis – nuo 15 iki 18 colių. Net po to, kai automobilis jau nupirktas, kai kurie 18 colių ratlankiai gali būti toliau tobulinami: siūlomi skirtingai nudažyti specialūs lipdukai ant ratlankių, kuriuos lengvai gali pritvirtinti pats pirkėjas.

Tad „Adam“ pirkėjai gali išsirinkti kone kiekvieną apdailos detalę – nuo ratlankių iki raktelio. Kai kurias salono detales net galima pasikeisti, jeigu šios atsibosta!

Beje, vienas įdomiausių sprendimų – galimybė už 380 eurų užsisakyti „žvaigždėtą“ stogą. Už šią sumą į automobilio stogo vidinę dalį bus integruotos 64 LED lemputės, kurias įjungus galima pasijusti tarsi rugpjūčio naktį po žvaigždėmis nuklotu dangumi.

Variklių pasirinkimas kol kas ribotas

Kol kas „Adam“ variklių pasiūlą sudaro tik trys benzininiai pasirinkimai, pasiskolinti iš „Corsa“ ir „Agila“: 1.2 l, 70 AG arba dvi 1.4 l variklio versijos (87 arba 100 AG). Varikliai derinami tik su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, taip pat standartinėje įrangoje yra „Start/Stop“ sistema. Dyzelinių agregatų nėra ir greičiausiai nebus. „Opel“ tikisi, kad automobiliuką pirks miestiečiai, kurie per metus nuvažiuoja nedaug kilometrų, tad brangiau kainuojančio „dyzelio“ jiems pirkti esą neapsimokėtų. Kiek vėliau pasirodys ir kitos versijos iš naujos kartos „Opel“ variklių.

Įdomu tai, kad „Opel“ naujajam „Adam“ sukūrė dvi važiuokles – komfortišką arba sportišką. Jos bus montuojamos atsižvelgiant į pasirinktų ratų dydį – automobiliai su 15 arba 16 colių ratais turės komfortišką, o su 17 arba 18 colių – sportiškesnę važiuoklę. Lisabonoje mūsų išbandytas 1.4 l, 100 AG „Adam“ buvo su pastarąja važiuokle ir ji teigiamo įspūdžio nepaliko – važiavimas nėra patogus, automobilis pernelyg šokčioja, tad galima spėti, kad ir lietuviškiems keliams tinkamesnis variantas bus su komfortiška pakaba ir su mažesnio diametro ratais.

Jeigu mieste važinėti 1.4 l, 100 AG variklis atrodo tinkamas, tai išsukus už miesto greitai supranti, kad šešių laipsnių pavarų dėžė tikrai nepamaišytų. Važiuojant 110 km/val. greičiu, apsukų rodyklė jau būna perkopusi 3000 aps./min. žymą, tad tyliai ir ekonomiškai važiuoti nepavyksta.

Be to, kadangi tai yra miesto automobilis, „Opel“ inžinieriai specialiai šiam modeliui sukūrė naujos kartos vairo stiprintuvą. Šios naujovės esmė yra „City” funkcija, kuri tarsi „palengvina“ vairaratį.

Naujos technologijos

„Opel Adam” siūlo daug įvairių technologijų, kai kurios jų iki šiol buvo prieinamos tik aukštesnės klasės automobiliams. „Adam“ yra pirmasis „Opel“ modelis, kuriame įdiegta antros kartos „Park Assist” sistema, kuri automatiškai pastato automobilį aikštelėje, vairuotojui tereikia nepamiršti spausti pedalo stabdžio, o vairą sukioja pačios mašinos „smegenys“.

O dėmesio centre – nauja informacinė-pramoginė sistema „IntelliLink“, leidžianti automobilyje integruoti išmanųjį telefoną (naudojant „Android” ar „Apple iOS” operacines sistemas). Ji yra papildomos įrangos sąraše ir kainuoja 300 eurų.

„IntelliLink“ sistema perkelia išmaniojo telefono aplinką ir informaciją į didelės raiškos 7 colių skersmens spalvotą lietimui jautrų ekraną automobilio centrinėje konsolėje. Telefoną, MP3 grotuvą, „iPOD“, „iPAD“ ir kitus išmaniuosius įrenginius galima jungti per USB arba „Bluetooth“ jungtis. Tokiu būdu vairuotojas, pavyzdžiui, bet kuriuo metu gali klausytis savo mėgstamos muzikos. Tai reiškia, kad išmanusis telefonas šiuo atveju atlieka kieto disko funkciją ir yra pilnai integruotas į informacinę – pramoginę automobilio sistemą.

Pasirinktos aplikacijos, tinkančios „Android“ ir „Apple iOS“ operacinėms sistemoms, gali būti parsiųstos internetu. Pavyzdžiui, galima naudotis specialia, tik „Adam“ pirkėjams skirta navigacijos aplikacija, kuri siūlys Vakarų ir Rytų Europos žemėlapius. Aplikacija visada lieka telefone, todėl „Adam“ savininkas ja galės naudotis ne tik vairuodamas savo automobilį, tačiau ir važinėdamas dviračiu ar išėjęs pasivaikščioti.

Be to, kaip ir kiti „Opel“ modeliai, taip ir „Adam“ gali turėti „FlexFix“ dviračių laikiklį. Šis išmanus įtaisas padeda gabenti dviratį, sveriantį iki 30 kg. Papildomai užsakomas adapteris suteikia galimybę pritvirtinti dar vieną iki 20 kg svorio dviratį.

Tikisi pritraukti naujų pirkėjų

„Opel“ ne kartą pabrėžė, kad „Adam“ buvo ne tik projektuotas tarptautiniame technikos ir plėtros centre, Riuselsheime, Vokietijoje, tačiau šioje šalyje jis bus ir gaminamas. „Opel“ yra vienintelis automobilių gamintojas nusprendęs mažo segmento automobilį konstruoti Vokietijoje, be to, tam įtakos turėjo Eisenacho gamyklos efektyvumas ir našumas. Prieš „Adam“ gamybos pradžią, „Opel“ atnaujino Eisenacho gamybos įrangą ir investavo beveik 190 mln. eurų.

Taigi su naujuoju „Adam“ „Opel” įžengia į sparčiai augantį miesto automobilių segmentą. Kompanija prognozuoja, kad beveik 80 proc. „Adam“ klientų bus privatūs asmenys ir bent pusę iš jų – nauji klientai. Kompanija tikina, kad nėra reikalo šį automobilį skirstyti kaip „moterišką“ ar „vyrišką“, ir tikisi, kad šis modelis pritrauks jaunimą bei širdyje jaunatviškai nusiteikusius klientus. Šį modelį esą gali rinktis tiek vyrai, tiek ir moterys, kurie trokšta išskirtinio bei individualaus automobilio.

Svarbiausi jo konkurentai – „Fiat 500”, „Mini“ ir „Citroen DS3”. „Opel“ tikisi su „Adam“ sėkmingai įsilieti į šią augančią rinką. Maži automobiliai itin paklausūs Europos pietuose, ypač Italijoje, kur tikimąsi parduoti daugiausiai „Adomų“. Kitos šalys, kuriose populiarūs maži madingi automobiliai yra Vokietija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija ir Olandija.

„Opel Adam“ automobilių salonus pasieks 2013 m. sausio-vasario mėnesiais. Šio modelio kainos Baltijos šalyse dar nėra patvirtintos, tačiau galima orientuotis, kad ji bus kiek mažesnė nei Vokietijoje, kur „Adomas“ kainuos nuo 11,5 tūkst. eurų (39,7 tūkst. Lt).

„Opel Adam“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1398 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 74 kW/100 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 130 Nm/4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 3698 mm
Plotis: 1966 mm
Aukštis: 1484 mm
Važiuoklės bazė: 2311 mm
Svoris: 1120 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 11,5 sek.
Maksimalus greitis: 185 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,5 l/100 km
CO2 emisija: 129 g/km
Bagažinės tūris: 170/663 l
Kaina: nuo 11,5 tūkst. eurų/39,7 tūkst. Lt (Vokietijos rinkoje)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (118)