Vis dėlto „Audi“ pateikė siurprizą – ne tik parodė SQ5 modelį, bet ir surengė jo bandomuosius važiavimus.

„SQ5 TDI“ – tai pirmasis „Audi“ sportiškų S serijos modelių atstovas su dyzeliniu varikliu, taip pat – pirmasis šios markės S automobilis SUV klasėje. Įprastą Q5 „Audi“ vadina sėkmingiausiu savo klasės modeliu Europoje, kuris žengia tokių varžovų kaip BMW X3 ar „Volvo XC60“ priešaky. Pirkėjai jį vertina už praktiškumą ir kokybiškumą, tačiau modelis iki šiol stokojo „prieskonių“. Šį menką trūkumą turėtų ištaisyti SQ5 versija.

Galima lažintis, kad tai yra atsakas į kitos vokiečių kompanijos BMW dyzelinę invaziją į sportiškų automobilių segmentą. Bavarai metų pradžioje paskelbė, kad specialiai „BMW M Performance“ automobiliams sukurtas naujas šešių cilindrų 3.0 l dyzelinis variklis su trimis turbinomis, išvystantis 381 AG (esant 4000–4400 aps./min.) ir 740 Nm maksimalų sukimo momentą (esant 2000–3000 aps./min.). Pirmiausiai naujasis variklis pasirodė kartu su „X5 M50d“ ir „X6 M50d“ visureigiais.

O ką gali naujiena iš „Audi“? Popieriuje skaičiai nėra tokie įspūdingi kaip konkurentų iš BMW, tačiau sakyti, kad jie maži būtų tas pats, kas skųstis loterijoje laimėjus ne 1 mln., o „viso labo“ 0,9 mln. pinigų.

Taigi, sportiškas SUV klasės visureigis SQ5 komplektuojamas su dvigubos turbinos V6 3.0 TDI varikliu, kuris generuoja 313 AG ir maksimalų 650 Nm sukimo momentą (esant 1450-2800 aps./min.). Sėdus prie automobilio vairo, ši graži teorija virsta širdį glostančia terapija.

Lyginant su įprastu Q5, S versijos salonas skiriasi tik specialiais SQ5 logotipais ant durų slenksčių, vairaračio, sėdynių ir kt. Kaip ir kiti S „broliai“, jis išlaiko solidžiai atrodančius juodos spalvos akcentus. Svarbiausi išoriniai pokyčiai – stogo oro aptakas, agresyviau atrodantis priekinis buferis, chromuotas galinis buferis, 30 mm pažeminta pakaba, standartiškai montuojami 20 colio ratlankiai.

Kad teks vairuoti kažką nepaprasto, gali suprasti vos tik užvedęs variklį. Spustelėjus akceleratorių, 3.0 TDI agregatas suriaumoja taip, kad išsklaidytų bet kokias abejones dėl sportiško šio automobilio charakterio. Tiesa, gamintojai pripažįsta, kad šis malonus garsas - ne tik variklio, bet ir specialaus prietaiso išmetimo sistemoje nuopelnas.

313 AG visiems ratams perduoda 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri dirba išties pagirtinai ir neprislopina galingo agregato galimybių, kaip kad nutinka su kai kuriais kitais panašaus rango modeliais. Įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka praktiškai tiek pat, kiek krepšininkai turi laiko išsimesti kamuolį iš užribio – 5,1 sek. Nors automobilio valdymas nėra toks aštrus kaip „Audi“ S šeimos sedanų, dinaminės jo savybės daugiau nei pakankamos SUV visureigiui.

Miuncheno apylinkėse bandant maksimalias SQ5 galimybes buvo galima pabambėti tik dėl didoko triukšmo salone. Tačiau važiuojant 200 km/val. greičiu tai atleistina. Prie automobilio privalumų galima paminėti ir tai, kad nors SQ5 šeimininkus džiugins 313 AG, vidutinės degalų sąnaudos turėtų būti apie 7,2 l/100 km.

Tačiau geriausios Q5 versijos gamintojo atstovybėse dar teks palaukti – automobilis bus parduodamas nuo kitų metų pradžios. Kol kas žinoma tik šio modelio kaina Vokietijos rinkoje – nuo 58,5 tūkst. eurų (apie 202 tūkst. Lt).

Atnaujinimai po variklio gaubtu

O teikiantiems pirmenybę labiau kasdieniškiems aparatams, „Audi“ pristatė atnaujintą Q5. Lyginant su pirmtaku, kuris debiutavo 2008 m., šis modelis išsiskirs naujomis kėbulo spalvomis, kitokio dizaino ratlankiais, o labiausiai – LED šviesomis, kurios dabar vientisa linija įrėmina žibintus.

Nors šio modelio išvaizda pakito minimaliai, tačiau didžiausi pokyčiai – po variklio gaubtu. Atnaujintas Q5 siūlomas su vienu iš penkių turbininių variklių: trijų TDI ir dviejų TFSI. Visos versijos turi tiesioginio degalų įpurškimo sistemą ir „Start-Stop“ sistema montuojama kaip standartinė įranga. Dauguma agregatų tapo ne tik galingesni, bet ir iki 15 proc. taupesni.

Ekonomiškiausiu pasirinkimas – 2.0 TDI variantas, siūlomas dviejų pajėgumų (143 arba 177 AG). Silpnesnė versija vidutiniškai sudegina 5,3 l/100 km dyzelino. Gamintojai žada, kad priekiniais ratais varomas Q5 2.0 TDI su pilnu 75 l degalų baku galės nuvažiuoti iki 1400 km.

Taip pat bus siūlomas galingesnis V6 3.0 TDI variklis, išvystantis 245 AG ir 580 Nm. Jėgos agregatas derinamas su 7 laipsnių „S tronic“ transmisija ir „quattro“ sistema. Toks visureigis iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 6,5 sek., maksimalus greitis siekia 225 km/val., o vidutinės degalų sąnaudos – 6,4 l/100 km.

Benzininių variklių gamoje – 2.0 TFSI (225 AG ir 350 Nm) bei 3.0 TFSI (272 AG ir 400 Nm). Pastarasis agregatas siūlomas vietoje ankstesnio 3.2 l variklio.

Pirkėjai taip pat galės rinktis hibridinę „Audi Q5“ versiją, kurioje montuojamas 2.0 TFSI, 211 AG variklis ir 54 AG elektros motoras. Bendra hibridinės sistemos galia siekia 245 AG ir 480 Nm. „Audi“ teigimu, „Q5 hybrid quattro“ vidutiniškai sunaudoja 6,9 l/100 km degalų.

„Audi SQ5 TDI“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2967 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 230 kW/313 AG/ 3900-4500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 650 Nm/1450-2800 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: 4x4
Ilgis: 4629 mm
Plotis: 1898 mm
Aukštis: 1627 mm
Važiuoklės bazė: 2813 mm
Svoris: 1990 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 5,1 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 7,2 l/100 km
CO2 emisija: 190 g/km
Bagažinės tūris: 540/1560 l
Kaina: nuo 58,5 tūkst. eurų (apie 202 tūkst. Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (96)