„Hyundai i40“ automobiliu važiavę keliautojai šį maršrutą, kurį pradėjo antradienį 13 val. Lietuvos laiku, siekė įveikti kuo greičiau ir savo pasiekimą įrašyti Gineso rekordų knygoje. Prieš trejetą metų minėtą maršrutą su „Lexus IS300“ automobiliu yra įveikę britai ir tai jiems pavyko padaryti per 55 val. 40 min.

DELFI skaitytojai viso žygio metu interaktyviame žemėlapyje galėjo matyti tikslią keliautojų buvimo vietą, o žemiau galite skaityti jų dienoraštį.

Šeštas keliautojų dienoraščio įrašas (lapkričio 17 d., 17.20 val.)

Paskutinę 750 km atkarpą Ispanijos keliais įveikėme su trukdžiais. Keletą kartų greitkeliai susiliedavo su siaurais keliukais, kuriuose susidarydavo spūstys. Tuomet stipriai krito greitis, iš pradžių pradėjome nerimauti, bet paskui vėl pavyko atstatyti tokį pat tempą ir finišuoti taip, kaip ir norėjome.

Atvykus į piečiausią Europos tašką apėmė keistas jausmas – čia šilta, šviesu, priešingai nei ten, iš kur pradėjome kelionę, tačiau pučia labai stiprus vėjas, kaip ir startuojant.

Tai buvo pirmas kartas, kai važiavome keliese viename automobilyje laikui, tačiau viskas pavyko labai gerai, ekipažas buvo draugiškas, jokių problemų neiškilo.

Šampano automobilyje nesivežėme, bet turime kažkokios trauktinės, kuria bus galima simboliškai pažymėti pasiektą rekordą. O šįvakar dar planuojame apžvalgyti apylinkes – juk šis kraštas vadinamas vandens pramogų gerbėjų rojumi. Miegosime šiąnakt jau viešbutyje ir rytoj pailsėję neskubėdami trauksime namo, atgal į Lietuvą, nes jau ir taip dėl atidėto kelionės starto kaip ir vėluojame vieną dieną.

Dėkojame visiems palaikiusiems mus kelionės metu ir atsisveikiname iki kitų iššūkių!

Penktas dienoraščio įrašas (lapkričio 17 d., 10 val.)

Trečiadienį vakare buvome papuolę į spūstis Vokietijoje, bet gana greitai jos išsisklaidė. O Vokietijoje keliai geri, greičiai neriboti, tad vėliau važiavome pakankamai gerai. Stengiamės važiuoti kaip greitesnieji vietiniai – pastebime kokį greičiau lekiantį ir važiuojame kartu. Naktį bandėme keletą kilometrų važiuoti kartu su vienu „Porsche“, bet sunkokai sekėsi, kai jis lėkė gal 200 km/val. greičiu.

Pasiekus Prancūziją teko pristabdyti, čia maksimalus leidžiamas greitis 130 km/val., keliuose matėme nemažai policijos ekipažų, tad turėjome važiuoti atsargiai, lėkti aklai negali.

Ryte Ispanijoje spūsčių pavyko išvengti. Privažiavus didesnį miestą greitis sumažėja, tačiau nebuvo taip, kad reikėtų stoti. Žodžiu, važiuojame stabiliai, panašiu greičiu, niekur negaištame laiko. Stabtelėjimas degalinėje užtrunka maždaug 5 minutes – vienas pila benzino, kitas jau eilėje stovi, o trečias spėja į tualetą subėgioti. Tik vieną kartą Suomijoje ar Švedijoje nepavyko „susikalbėti“ su automatine degaline, tai sugaišome gal 5 minutes, bet daugiau tokių situacijų nepasikartojo.

Per naktį visiems trims ekipažo nariams teko pavairuoti. Įprastai keičiamės nuvažiavę apie 500-600 km, tačiau nėra griežtos tvarkos, jei nori ir gali, važiuoji daugiau, jei pavargai – keitiesi. Iš tiesų jokio nuovargio nejaučiame, viskas gerai, turime tikslą ir jo siekiame.

Iki kelionės tikslo liko apie 750 km, o nuo pradžios nuvažiavome jau daugiau nei 5100 km. Maždaug po 7 valandų būsime Tarifoje, tada ir žiūrėsime, ar pagerinome britų pasiekimą (55 val. 40 min.).

Ketvirtas dienoraščio įrašas (lapkričio 16 d., 17.30 val.)

Jau nuvažiavome apie 3200 km. Už kelius kol kas neteko mokėti, tačiau Danijoje teko pravažiuoti du mokamus tiltus. Matyt, už kelius pirmiausia teks susimokėti pasiekus Prancūziją.

Nors Vokietijoje buvo galima tikėtis važiuoti greičiau, tačiau eismas šalyje intensyvus, visur eismo spūstys,matyt žmonės po darbų juda, labai daug automobilių. Kelias geras, važiuojame greitkeliu, tačiau judame lėčiau nei galėtume. Vėliau tikimės, kad kai sumažės spūstys, galėsime važiuoti greičiau.

Kol kas ir nebuvo galimybių išbandyti automobilio greičio galimybių, o greičiausiai iki šiol važiavome apie 180 km/val. Kalbant apie mus vežantį „Hyundai i40“, automobilio privalumai atsiskleidė nuvažiavus ilgesnį atstumą. Kaip ir priklauso universalui, jis labai patogus, nepavargsti sėdėdamas, o ir gale galima pamiegoti. Net ir Audrius, kurio ūgis 2 metrai, nesiskundžia erdvės stoka.

Trečias dienoraščio įrašas (lapkričio 16 d., 10 val.)

Esame Švedijoje, iki sienos su Danija liko apie 150 km. Už lango apie trys laipsniai šalčio, vietomis rūkas, vietomis skaisčiai šviečia saulė. Naktį paspaudęs šaltukas apylinkes padengė šerkšnu, kiek žinome, panašus rytas išaušo ir Lietuvoje.

Naktis praėjo ramiai, važiuojančių nebuvo daug, su vienu kitu sunkvežimiu prasilenkėme. Keliai geri, nebuvo slidu, kaip kad kelionės pradžioje. Vairuojame pakaitomis, tad kol vienas vairuoja, kitas šturmano pozicijoje bendrauja su vairuotoju, o tuo metu trečias gali ilsėtis ant galinės sėdynės. Iki šiol stojome tik tiek, kiek reikėjo papildyti benzino baką. Ryte degalinėje gavome kavos, automobilyje turime užkandžių, mineralinio vandens, tačiau kol kas beveik nieko nesuvalgėme.

Nepamirštame ir Gineso rekordo įregistravimui reikalingų kelionės įrodymų, tad stabtelėjome keletą kartų nufotografuoti vietoves žyminčių ženklų.

Nuo kelionės pradžios nuvažiavome jau daugiau nei 2300 km, tad artėja pusiaukelė.

Linkėjimai visiems mus palaikantiems, laukite žinių pavakary!

Antras kelionės įrašas (lapkričio 15 d., 21 val.)

Antrąjį pasakojimą galima pradėti nuo to, kaip praleidome netikėtai atsiradusį laisvadienį. Kadangi oro sąlygos mums neleido laiku startuoti, o ir vėjas buvo toks, kad į lauką kišti nosies net nesinorėjo, dieną leidome Nordkappe gyvenančių lietuvių draugijoje. Reikia pripažinti, kad ši vietovė tikrai neįprasta, tad buvo įdomu pabendrauti su vietiniais, pakalbėti kaip jie gyvena. Tautiečiai buvo labai svetingi, pas juos ir praleidome neplanuotai atsiradusią nakvynę.

Be to, antradienį čia gyvenančių lietuvių bendruomenė mus ne tik atvyko palaikyti į starto vietą, bet ir išlydėjo su pačių kepta duona, sakė „duona jums kad gerai važiuotųsi“. Ir dar maloniai buvome nustebinti, kai prieš pirmą naktį Norvegijoje atvykę į nedidelį miestelį buvome sutikti ant kelio stovinčių lietuvių. Labai visiems dėkojame už palaikymą.

Prieš startą įsiamžinome ir tradiciškai iš Barenco jūros pasisėmėme vandens, kurį simboliškai nuvešime iki Tarifos, kur išpilsime į Viduržemio jūrą. O oras buvo kur kas geresnis nei pirmadienį, ir tąkart mus sustabdęs kelio užtvaras jau buvo pakeltas, tad vietinių tarnybų pagalbos neprireikė. Tik vietos gyventojai šypsojosi matydami mūsų padangas, kurias vadino „vasarinėmis“ – jie nepratę, kad šiuose kraštuose automobiliai važinėtų be dygliuotų padangų. Ir nors jie juokaudami sakė, kad mes nepervažiuosime kalnų, jokių bėdų neiškilo. Važiuodami starto link šalia kelių matėmė daugybę elnių, kaip zoologijos sode, bet jie pasirodė ramūs, po ratais nelindo. Tiesa, ir eismo čia beveik nėra – viena kita mašina.

Nors iš pradžių kelią skynėmės lėčiau nei norėjome, keli šimtai kilometrų buvo išties sudėtingi – teko važiuoti ir serpantinais, ir snigo, ir slidu, ir tamsa. Tačiau vėliau įsibėgėjome ir dabar, kai artėjame prie sienos su Švedija, vidutinis kelionės greitis yra 101 km/val., o nuo starto nuvažiavome 770 km.

Trečiadienį ryte laukite naujų žinių!

Lietuviai žygį planavo pradėti pirmadienį, tačiau kelionės startą turėjo atidėti dėl atšiaurių oro sąlygų.

„Nors ir siekiame rekordo, tačiau važiuosime protingai, nelėksime kaip akis išdegę. Juolab, kad ir turime rinkti visus įrodymus, daryti nuotraukas kur keliavome, šių įrodymų prireiks siekiant įregistruoti rekordą“, - prieš startą žadėjo keliautojai.

Kiek laiko užtruks kelionėje?

Kaip manote Jūs, DELFI skaitytojai, kiek laiko kelionėje užtruks žygeiviai? Atsakymą prašome nurodyti minučių tikslumu (pavyzdžiui, 25 val. 25 min.).

Atsakymų lauksime iki trečiadienio, lapkričio 16 d., 13 val.


Tiksliausiai atsakę du žmonės laimės „Garmin“ atstovų bendrovės „Bajtel“ įsteigtą prizą – navigacijos sistemą „Garmin nuvi 2450“! (Apdovanoti bus du skaitytojai atskirais prizais, vienas žmogus gali atsakyti vieną kartą ir pretenduoti į vieną prizą).

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)