„Transportas 2050“ – tai konkurencingo transporto sektoriaus kūrimo planas, kurį įgyvendinant būtų didinamas mobilumas ir mažinamas išmetamųjų teršalų kiekis. Pasiekti abu šiuos tikslus galime ir privalome. Plačiai paplitęs įsitikinimas, kad klimato kaitai sustabdyti reikia mažinti mobilumą, yra neteisingas. Tik turėdama konkurencingas transporto sistemas Europa bus pajėgi konkuruoti pasaulyje, plėtoti ekonomiką, kurti naujas darbo vietas ir užtikrinti aukštą žmonių kasdienio gyvenimo kokybę. Mažinti mobilumą – ne išeitis. Tačiau, jei nebus imamasi jokių priemonių, padėtis taip pat nepagerės. Sumažinti transporto sistemos priklausomybę nuo naftos galime nemažindami nei transporto sistemos efektyvumo, nei mobilumo. Tai gali būti naudinga abiem atžvilgiais“, – sakė už transportą atsakingas Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas.

EK sieks, kad dabartinė Europos transporto sistema būtų pertvarkyta, o susisiekimui – miesto, tarpmiestiniam ir tolimajam – nustatyti skirtingi tikslai. Pavyzdžiui, tarpmiestinio susisiekimo srityje reikia pasiekti, kad 50 proc. visų vidutinio nuotolio keleivių ir krovinių vežimo keliais paslaugų būtų perkelta į geležinkelių ir vandens transporto sektorių, o dauguma vidutinio nuotolio (apie 300 km ir daugiau) keleivių vežimo paslaugų turėtų būti teikiama traukiniais. Įgyvendinus įvairias priemones, iki 2050 m. numatoma 60 proc. sumažinti transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį.

Taip pat iki 2050 m. norima pasiekti, kad keliuose beveik nebeliktų mirtinų eismo įvykių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją