- Pirmasis žygis buvo surengtas dar 2003 m., kokius esminius skirtumus pastebite tarp pirmojo žygio bei dabar vyksiančio?
- Pirmasis taupumo žygis automobiliais buvo labai kuklus, dalyvių nedaug. Važiavome rudenį į Visaginą gražiais Aukštaitijos keliais, pro jos puikius ežerus, sodrius miškus, jaukius kaimus ir dailias sodybas. Dalyviai džiaugėsi ne tik pasiektais rezultatais, bet patirtais įspūdžiais. Šiaip be jokio reikalo į tokią kelionę vargu ar susiruoštum. Gal bus kiek per drąsu, tačiau mes norime, kad mūsų „Ekožygių“ dalyviai geriau pažintų gimtąją šalį. Šis, Baltijos šalių EKO 2011 žygis, taip pat bus labai įdomus.

- Žygis pirmą kartą keliasi už Lietuvos ribų, ko tikitės iš šios kelionės?
- Norime pasivažinėti kaimyninių valstybių keliais ir geriau pažinti Latviją bei Estiją. Vienas iš mūsų kelionės tikslų aplankyti modernias vietinį kurą naudojančias Estijos biokatilines, estai šioje srityje mus gerokai lenkia. O ir dujos jiems pigesnės....

- Dar viena naujovė, jog pirmą kartą žygyje į automobilių bakus bus pilamas 98E15 benzinas, kas paskatino tokį pasirinkimą?
- Man teko girdėti daug teigiamų atsiliepimų apie benziną su 15 proc. bioetanolio kiekiu. Ši degalų rūšis yra ne tik pigesnė nei mums įprastos 95 ar 98 markės benzinas, bet ir atsparesnė naftos kainos svyravimams. Ekspertai teigia, jog 98E15 benzinas išskiria į aplinką mažiau kenksmingų teršalų bei yra tinkamas vartoti plačiam ratui Lietuvos vairuotojų. Tai atitinka mūsų žygio koncepciją – važiuoti ekologiškai ir ekonomiškai. Žygeiviai turės įveikti beveik 1500 kilometrų ilgio maršrutą, kuriuo metu bandysime visapusiškai įsitikinti žygio kuro 98E15 teikiamomis galimybėmis bei pranašumais, idant galėtume šį benziną drąsiai rekomenduoti degalų kainų kamuojamiems vairuotojams.

- Pirmą kartą per 8 metus yra organizuojama kelionė, kuri truks 2 paras, ar nesibaiminate nuovargio?
- Iš penkiolikos ekipažų – 12 yra patyrę ir geri vairuotojai. 700 km atstumas per dieną važiuojant slidinėti ar šiaip keliaujant yra padori vienos dienos rida, tačiau šiuo atveju bus kiek sunkiau. Kaip minėjau, teks visiems dalyviams atidžiai ir susikaupus dirbti. Vairuotojui taupiai ir atsargiai vairuoti, navigatoriui kelią rodyti ir nuolat skaičiuoti laiką ir atstumą.
Vidutinis dalyvių greitis yra artimas paprastos kelionės ritmui, tačiau Kelių eismo taisyklės yra 10 mūsų žygio įsakymų ir jų nepaisyti niekam nevalia. Nuovargis neišvengiamas, tačiau lenktynių azartas ir patirti įspūdžiai, tikime, kad visi dalyviai įgis naujų patirčių ir paliks gerus įspūdžius. Nugalėtojai bus apdovanoti padangų komplektais.

- Kiek svarbūs vairuotojo įgūdžiai tokiame žygyje?
- Vairuotojo įgūdžiai, patirtis ir nusiteikimas yra labai svarbūs. Vairuotojas be išorinių veiksnių turi du didelius „priešus“ – akceleratoriaus ir stabdžių paminas. Laimės tie, kurie abiem automobilio pedalais naudosis protingai ir optimaliai. Kuo ilgesnis kelias, tuo tikresnis ekonomiškumo rezultatas.

-Trasos legendą sudarė patyręs specialistas G. Šlėderis, ko varžybų dalyviai turėtų tikėtis iš trasos?
-Turėtų tikėtis neišvengiamų staigmenų ir gražių vaizdų pro automobilio langus.

-Esate rengęs ne vieną žygį automobiliais, gal galite papasakoti su kokiomis kuriozinėmis situacijomis tenka susidurti „Ekožygių“ dalyviams?
-Dažniausiai nepatyrę vairuotojai per EKO žygius neatidžiai skaito Kelio knygą ir pasiklysta. Tada sulaukiame tokio skambučio: „Važiavau, važiavau ir pasiklydau. Prieš save matau geltonai dažytą namą ir tris karves. Kur aš esu? Tik G.Šlėderis žino visus geltonus namus miškuose ir ūkininkų karvių spalvą. Nepaisant tokių nuotykių visi iki tol dalyvavę ekipažai pasiekė finišą.

-„Ekožygis“ kelia didelį susidomėjimą visuomenėje. Kur bus galima rasti naujausią informaciją bei tarpinius rezultatus?
-Stengsimės informuoti kuo daugiau žiniasklaidos priemonių, tačiau visa naujausia informacija, rezultatai bei nuotraukos bus prieinamos socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „98E15 – Draugiškas kuras“.

Ernestas Ramonas

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją