Taip prasidėjo renginys „Sostena ir AutoVikingai už saugų eismą“. Susirinkę dalyviai buvo pakviesti į konferencijų namelį pirmai renginio daliai – teorinei saugaus vairavimo paskaitai, kurią skaitė patyręs ir gerai žinomas ekstremalaus vairavimo instruktorius, žurnalo „Autosportas“ redaktorius, lenktynininkas Artūras Pakėnas.

Instruktorius nešykštėjo šmaikščių pajuokavimų, aiškino apie vairavimo subtilybes, problemas kelyje, saugaus vairavimo sampratą bei ko reikia, norint tapti atsakingu bei geru vairuotoju. Paskaitos metu buvo pateikta informacija apie saugaus vairavimo įgūdžius, pasakojama ir apie įgūdžius, kurie jau yra susiformavę ir įgyti iš savo „mokytojų“ – ne tik iš vairavimo instruktorių, bet taip pat iš artimųjų ar draugų. Šie įgūdžiai dažniausiai nėra teisingai suformuoti ir besikeičianti kelių eismo situacija, vis naujesni automobiliai reikalauja naujų žinių ir naujos patirties. Paskaitos dalyviai sužinojo, jog teisingą vairuotojo elgesį kelyje lemia taip pat ir psichologinis pasiruošimas netikėtoms situacijoms, labai svarbu patekus į kritinę situaciją išsaugoti blaivią galvą ir tiksliai žinoti, kokių veiksmų privalai imtis, kad išvengtum eismo įvykio. Taip pat paminėti ekonomiško ir taupaus vairavimo ypatumai bei vairavimo intensyviame sraute taisyklės.

Atsakęs į gausybę klausytojų klausimų, lektorius perėjo prie automobilio eismo saugos sistemų, jų veikimo principų aptarimo. Daugeliui staigmena tapo žinia, jog ABS (angliškai „anti-block system“ - stabdžių antiblokavimo sistema) anaiptol nesutrumpina automobilio stabdymo kelio, tačiau tik apsaugo nuo automobilio kontrolės praradimo slidžiame kelyje. Aptarus svarbiausias ESP, ABS bei kitų saugos sistemų subtilybes, paskelbta teorinės paskaitos pabaiga ir klausytojai pakviesti įtvirtinti ką tik įgytas žinias bei patikrinti jas praktiškai.

Aikštelėje įrengtoje trasoje renginio dalyvių jau laukė kitas patyręs bei gerai žinomas lenktynininkas – Deividas Jocius. Deividas prisistatė dalyviams ir čia pat pateikė pirmąją staigmeną: jiems patikėtas automobilis – naujasis „Volvo S60“. Šiuo, vienu iš aukščiausius saugumo reitingus turinčiu automobiliu, renginio svečiai sėmėsi vairavimo slidžia danga patirties ir stengėsi įveikti paruoštą slalomo trasą, padarydami kuo mažiau klaidų. Vos įsitaisęs prie vairo kiekvienas išgirdo raginimą prisisegti saugos diržą, išklausė trumpus nurodymus, kaip taisyklingai laikyti vairą bei kaip tinkamai sureguliuoti sėdynę.

Ir štai čia – pajudame! Įsibėgėjimas, pirmas posūkis, spustelėtas stabdis ir „Volvo S60“ galas sukasi aplink! Daugeliui vairuojančių kilo problemų bandant suvaldyti šį galingą automobilį, nes jo galinė ašis papildomo rėmo pagalba neturėjo jokio sukibimo su kelio danga. Tačiau šalia sėdi patyręs lenktynininkas, kuris patarimais nuramina vidinį vairuotojų įkarštį, suteikia keletą praktinių nurodymų, ir žiūrovai, laukiantys savo eilės, išvysta pirmuosius gražius viražus, apvažiuojant trasoje išdėliotus kūgelius. Su kiekvienu ratu vairuotojai įgavo vis daugiau pasitikėjimo savo jėgomis, vis drąsiau ir sudėtingiau stengėsi įveikti kliūtis. Laikas, skirtas važiavimui trasoje, pralekia nepastebimai, nepaisant to, kelios minutės praleistos prie vairo, kartu su lenktynių profesionalu, suteikia tokios patirties, kurios neįmanoma įgyti savarankiškai. Išlipę iš automobilio, dalyviai negalėjo nuslėpti šypsenų veide. Juos pasitiko kupini emocijų kolegos, aktyviai aptariantys kiekvieną sėkmingai įveiktą posūkį ar nuverstą kūgelį.

Renginio dalyvių diskusija, dalinantis įgyta patirtimi, nejučia peraugo į naujojo „Volvo S60“ aptarimą. Išsamiau su naujovėmis ir technologijomis, įdiegtomis šiame „Volvo“ modelyje supažindino „Sostenos“ atstovas Algirdas Binkevičius. Jis papasakojo apie „Volvo“ modeliuose montuojamas „City Safety“, pėsčiųjų aptikimo, susidūrimo įspėjimo, vairuotojo informavimo ir kitas sistemas.

Paskelbus praktinės dalies pabaigą, visų laukė dar vienas išbandymas – pusvalandį trukęs „Volvo“ istorijos ir kelių eismo taisyklių teorijos testas, kuriame buvo sprendžiami klausimai-galvosūkiai, tarp kurių buvo ir rimti, verčiantys gerokai pasukti galvą, ir linksmi, jiems atsakyti teko pasitelkti nuojautą ir erudiciją. Susumavus rezultatus, paaiškėjo testo rezultatai, kurie buvo kiek netikėti net patiems nugalėtojams.

Vėlyva popietė... Iš automobilių aikštelės šalia Kačerginės „Nemuno žiedo“ skirstosi „Volvo“ automobiliai. Juos vairuoja bemaž 40 švediškų automobilių klubo „AutoVikingai“ narių, ir jų kolegos, ką tik įgiję naujos patirties, pramokę ekstremalaus vairavimo pagrindų. Tai, kad ir labai nedidele dalimi, bet vis dėl to prisidės prie bendro eismo saugumo Lietuvos keliuose. Jie – už saugų eismą! O tu?