Tarptautinis tyrimas patvirtino – kuo didesni šansai būti sustabdytam ir nubaustam, tuo mažesnis kelių eismo pažeidėjų skaičius.

„Remiantis apklausos rezultatais, edukacinės programos ir jų metu įgyjamos žinios gali pagerinti kelių eismo saugumą, – sako „Renault” vairavimo mokyklos direktorius Zbignievas Veselis. – Mums reikia geriau informuotų kelių eismo dalyvių. Geriausi vairuotojai yra tie, kurie turi ir žinių, ir vairavimo įgūdžių”.

Remiantis dauguma teorijų – kuo stipriau visuomenė tiki, jog įstatymų laikymasis yra labai svarbus, o patys įstatymai yra paremti bendrai priimtomis normomis ir vertybėmis, tuo efektyvesnė yra teisinė sistema. „Mūsų apklausa atskleidžia, kad neigiamas visuomenės požiūris nėra pagrindinis veiksnys, motyvuojantis vairuotojus. Tai reiškia, kad už kelių eismo taisyklių pažeidimus yra baudžiama nepakankamai”, – aiškina „Renault” vairavimo mokyklos direktorius.

Už įstatymo pažeidimus numatyta bauda turėtų daryti teigiamą įtaką vairuotojo elgesiui bei sumažinti tokio elgesio pasikartojimo galimybę ateityje. Teigiamas efektas pastebimas per tris mėnesius po paskirtos baudos, ypač pirmojo mėnesio metu. Apskaičiuota, jog galimybė tokiam vairuotojui patekti į eismo įvykį sumažėja 35 proc.

„Nepaisant to, kas jus motyvuoja, būtina stebėti kelių eismo ženklus, nes jie užtikrina saugumą keliuose. Be to, kiekvienas vairuotojas turėtų reguliariai įvertinti savo įgūdžius saugiomis aplinkybėmis. Tai leis suprasti galimas beatodairiško vairavimo pasekmes”, – sako „Renault” vairavimo mokyklos instruktoriai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (45)