Lrt.lt primena, kad pagal Lietuvos teisės aktus vairas turi būti įrengtas kairėje transporto priemonės pusėje. Nauji ir naudoti automobiliai, kurių vairas dešinėje pusėje, šiuo metu Lietuvoje neregistruojami.

Europos Komisija (EK) mano, kad tokie apribojimai sudaro kliūtis importuoti į Lietuvą transporto priemones iš kitų bendrijos narių. Komisijos nuomone, jei automobilis atitinka Europos Sąjungos (ES) reikalavimus, nesvarbu, kurioje pusėje jos vairas.

Jei per du mėnesius Lietuva neinformuos EK apie priemones, kurių ėmėsi visiems ES teisėje nustatytiems įsipareigojimams įvykdyti, EK gali nuspręsti kreiptis dėl Lietuvos į ES Teisingumo Teismą.

Plačiau apie Europos Komisijos poziciją minėtu klausimu galite pasiskaityti čia.

Kaip Lietuvos radijui sakė susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas, pagrindinis argumentas nesutikti su Europos Komisijos raginimu – eismo saugumas.

„Pagal turimus ir atliktus nepriklausomų institucijų visoje Europos Sąjungoje [tyrimus], yra patvirtinta, kad rizika pakliūti į eismo įvykį dešinės pusės eisme su automobiliu, pritaikytu eismui kairiąją kelio puse ir turinčių vairą dešinėje pusėje, yra 30–40 proc. didesnis.

Tuo labiau, kad akina automobiliai, kurie pritaikyti priešingai eismo pusei, todėl manom, kad reikėtų atstovauti Lietuvos interesams“, – sakė R. Vaštakas.

Viceministras neatmeta galimybės ir teismuose ginti Lietuvos poziciją. Anot jo, praneša Lietuvos radijas, kitos valstybės yra laimėjusios teismų prieš Europos Komisiją sprendžiant su transportu susijusius klausimus.