Tai numatančiai Būsimųjų vairuotojų rengimo ir tobulinimo koncepcijai pritarta pirmadienio Saugaus eismo komisijos posėdyje. Tačiau susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pabrėžė, kad kol kas tai yra tik projektas, kuris dar gali kisti atsižvelgus į gautus pasiūlymus. Planuojama, kad dauguma naujovių įsigalios nuo kitų metų birželio.

Koncepcijoje nurodoma, kad 2011 m. ta pačia vairavimo aikštele galėtų naudotis ribotas mokyklų skaičius. Šiuo metu tai nėra ribojama. Jos taip pat turėtų naudoti ne senesnes kaip 10 metų transporto priemones su įranga, skirta fiksuoti ir saugoti vairavimo duomenis. Susisiekimo ministerijos duomenimis, tokia įranga kainuoja 600-800 Lt.

„Naudojant šią įrangą bus matoma, kiek valandų vairuotojas važiavo mieste, šiuos duomenis matys vairavimo mokykla ir Valstybinė kelių transporto inspekcija, kontroliuojanti mokyklas“, – pristatydamas koncepciją komisijos posėdyje sakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Pumputis.

Šiuo metu mokinio vairavimas fiksuojamas specialiame lape. Taip pat siekiama, kad būsimasis vairuotojas mažiausiai 4 valandas turėtų vairuoti aikštelėje, 10 val. – mieste ir 2 val. – užmiestyje.

Šiuo metu aiškaus išskaidymo nėra ir tai esą būtų galima padaryti tada, kai automobiliuose bus įdiegta speciali įranga.

Koncepcijos taip pat numatyta, kad vairavimo mokyklai gali būti sustabdyta licencija, jeigu daugiau nei 20 proc. jos mokinių iš antro karto „Regitroje“ neišlaikė kurio nors egzamino. Tai esą turėtų paskatinti mokyklas atsakingiau rengti būsimuosius vairuotojus. Kuriam laikui gali būti sustabdyta licencija, kol kas nenuspręsta, tačiau diskutuojama apie sustabdymą ne mažiau nei porai metų.

Šiuo metu Lietuvoje yra apie 350 mokyklų. Skaičiuojama, kad „nepažangius“ mokinius rengiančių mokyklų gali būti keliasdešimt.
Koncepcijoje taip pat numatyta, kad teorijos mokymas turėtų būti papildomas eismo psichologijos klausimais.

„Tai yra tarpusavio supratimo ir suvokimo mokymas, kad kiekviename automobilyje prie vairo yra žmogus. Pavyzdžiui, mokiniams būtų paaiškinama, kad būna įvairių žmonių: cholerikų, isterikų, tačiau nėra normalu būti išsišokėliu eisme. Tai yra kitose šalyse pasiteisinusi praktika“, – apie eismo psichologijos klausimus DELFI sakė V. Pumputis.

Planuojama, kad turėtų griežtėti ir reikalavimai vairavimo mokytojams. Jie turės būti ne jaunesni nei 25 m. ir vairuojantys ne trumpiau nei 5 metus. Savo kvalifikaciją instruktoriai turėtų kelti kasmet.

Šiuo metu nėra numatyta reikalavimų vairavimo mokytojų amžiui, tačiau yra numatyta būtinybė turėti bent trejų metų vairavimo stažą, tobulinimosi kursai yra privalomi kas 5 metus. Kol kas nėra apsispręsta, kokius išsilavinimo reikalavimus kelti instruktoriams.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, eismo įvykių kaltininkais dažniausiai būna 2 metų stažo neturintys vairuotojai. Jaunimas taip pat dažniausiai nukenčia keliuose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)