Japonų kompanijos pardavimai pasaulyje siekė 8 mln. 420 tūkst. automobilių, kai „General Motors“ (GM) pardavė 8 mln. 390 tūkst. „Toyotos“ su jų gaminamų „Hino“ sunkvežimių ir „Daihatsu“ automobilių pardavimai nuo 2009-ųjų išaugo 8 proc.

Šią, daugiausiai automobilių parduodančios kompanijos, poziciją „Toyota“ atėmė iš GM dar 2008 m. Prieš tai GM buvo pirmoje vietoje 80 metų.

Japonų kompanija, visada pasižymėjusi nepriekaištinga gaminių kokybe, susidūrė su tam tikromis abejotinos kokybės problemomis 2009-aisiais. Ypač tai jautėsi JAV, kadangi 2010 m. tai buvo vienintelė automobilių kompanija, kurios pardavimai krito. Buvo gražinta daugiau nei 10 mln. automobilių dėl įvairių problemų – pradedant brokuotomis grindimis ir baigiant kompiuterinės įrangos defektais.

Pernai Šiaurės Amerikoje „Toyota“ pardavė 1 mln. 940 tūkst. automobilių, t.y. 2 proc. mažiau nei 2009-aisiais. Kompanijos pardavimai Japonijoje pakilo 10 proc., t.y. parduota 2 mln. 200 tūkst. automobilių.

GM pardavimai pasaulyje pakilo 12,2 proc., iki 8,39 mln. automobilių.

„Volkswagen AG“ pernai užėmė trečią vietą. Šio koncerno pardavimai 2010 m. sudarė 7,14 mln. automobilių (+14 proc.).

„Toyota Motor“ šiemet planuoja parduoti apie 8,6 mln., o „Volkswagen“ tikisi 5 proc. augimo. „General Motors“ šių metų prognozės nepateikė.