Vänersborgo teismo atstovas patvirtino šią informaciją agentūrai AFP, pridurdamas, kad teismas šiuo metu nagrinėja pateiktą prašymą. Teismo tinklapyje skelbiama, kad į teismą dėl bankroto kreipėsi „SAAB Automobile Aktiebolag“, „Saab Automobile Tools AB“ ir „Saab Automobile Powertrain“ kompanijos.

„Teismas tikisi jau artimiausiu metu išnagrinėti prašymą ir paskirti likvidatorių“, - teigiama pranešime.

Amerikiečiai nedavė leidimo

Sulaukusi GM pozicijos, Kinijos kompanija „Youngman“ nusprendė atsisakyti planų investuoti į Švedijos automobilių gamintoją, todėl „Saab“ valdyba nutarė, kad be tolesnio finansavimo kompanija bus nemoki ir bankroto procedūra bus geriausia išeitis.

Lapkričio pradžioje GM paskelbė įšaldysianti licencijas ir nutrauksianti atsarginių dalių tiekimą tuo atveju, jeigu 100 proc. „Saab“ akcijų pereis kompanijoms „Pangda Automobile Trade Co“ ir „Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co“.

Gruodį GM atmetė dar vieną planą, pagal kurį buvo ketinta parduoti dalį „Saab“ akcijų Kinijos gamintojai „Youngman Lotus Automobile Co“ ir neįvardintam bankui. Iš viso Kinijos investuotojams buvo siūloma 48 proc. „Saab“ akcijų.

„Kiekvienas pateiktas pasiūlymas yra tiesiogiai ar netiesiogiai susijęs su kontrolės perdavimu, kuris būtų nuostolingas GM ir jos akcininkams“, - savaitgalį sakė GM atstovas spaudai Jamesas Cainas. - Todėl GM negali palaikyti nė vienos pasiūlytos alternatyvos“.

Dienraštis „Svenska Dagbladet“, cituodamas „Saab“ šaltinius, šeštadienį pranešė, kad kompanija planavo pirmadienį pateikti teismui planą, pagal kurį Švedijos automobilių gamintoja įsteigtų technologijų plėtros kompaniją Nyderlanduose, kurios pusė priklausytų kinų „Youngman“ automobilių grupei.

Bet, rašo Švedijos laikraštis „Dagens Industri“, „Youngman“, paskutinį kartą investavusi lėšas į sunkumų drebinamą Švedijos automobilių gamintoją, nebeketina „Saab“ daugiau skirti lėšų. Tokį sprendimą greičiausiai paskatino GM kategoriškas „ne“ tolesniam kinų dalyvavimui projekte.

Todėl pirmadienį „Saab“ nebematė kitos išeities, tik kreiptis į teismą dėl bankroto.

Pirmadienio rytą šią informaciją patvirtino ir „Saab“ generalinis direktorius Viktoras Miuleris (Victor Muller).

„Saab“ dirba 3,7 tūkst. žmonių, jiems atlyginimai vėlavo penkis mėnesius iš eilės.

„Saab“ nutraukė gamybą 2011 m. pavasarį, nes tiekėjai atsisakė tiekti dalis Švedijos kompanijai. Automobilių surinkimas pagrindinėje įmonėje Trolehetano mieste buvo nutrauktas birželio pradžioje. Automobilių gamintoja per trečiąjį šių metų ketvirtį patyrė 138 mln. eurų nuostolių. Rugsėjį apeliacinis teismas Švedijoje pritarė „Saab“ prašymui dėl savanoriško reorganizavimo ir apsaugos nuo kreditorių.

Kompanija „Saab“, kurios būstinė įsikūrusi Stokholme, buvo įsteigta 1937 metais. Serijinė automobilių gamyba buvo pradėta 1949 m. pabaigoje.

2010 m. pradžioje „General Motors“ pardavė „Saab“ Olandijos kompanijai „Spyker Cars“, kuri vėliau pakeitė pavadinimą į „Swedish Automobile“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją