Pranešime žiniasklaidai „Peugeot“ pabrėžia, kad „iOn“ yra miesto automobilis, skiriamas viešajam sektoriui, miestų bendruomenėms ir administracijai, transporto ir energetinių paslaugų bendrovėms, lizingo, dalijimosi automobiliu (angl. carsharing) bendrovėms, didelių įmonių automobilių parkams. Iš individualių klientų tikimasi sulaukti mažiau dėmesio.

Pirmą kartą „Peugeot“ markės istorijoje konkrečiam automobiliui bus skiriamas atskiras logotipas – naujas baltas chromuotas „liūtas“, kuris ženklins automobilius su nuline emisija.

Gamintojų teigimu, „iOn“ pasižymės puikiu santykiu tarp vidaus erdvės ir automobilio dydžio, jis bus manevringas, saugus ir patogus bei į aplinką neišskirs CO2.

„Peugeot“ pabrėžia, kad naują ryšį tarp vairuotojo ir jo transporto priemonės kuria automobilyje įrengtas galios matuoklis, kuris prietaisų skydelyje rodo esamo momento energijos sąnaudas arba priešingai – energijos atgavimą (kai koja atitraukiama nuo akceleratoriaus pedalo arba kai stabdoma). Vairuotojai esą greitai įsitraukia į šį žaidimą dėl galimybės atgauti kuo daugiau energijos mažinant greitį, tad atsiranda noras vairuoti sklandžiai ir be įtampos.

Gamintojas nurodo, kad 1120 kg sveriančio „Peugeot iOn“ variklio galia siekia 47 kW (64 AG), o didžiausias sukimo momentas yra 180 Nm esant nuo 0 iki 2000 aps./min. Automobilis per 5,9 sekundės galės pasiekti 50 km/val. greitį, o įsibėgėti iki 100 km/val. užtruks 15,9 sek. Maksimalus greitis sieks 130 km/val.

Įkrovus ličio jonų akumuliatorių ir važinėjant standartinėmis europietiškomis mišriomis sąlygomis šiuo elektromobiliu bus galima nuvažiuoti apie 150 km. Akumuliatorius visiškai įkraunamas per 6 valandas iš įprasto namų elektros tinklo ir standartinio lizdo. Greitai įkrauti galima naudojantis specialiu elektros gnybtu ir vos per 15 minučių pasiekti 50 proc. įkrovą, o per 30 minučių – 80 proc. įkrovą.

Gamintojų teigimu, automobilio „iOn“ eksploatacijos kaina yra nuo 1,5 iki 2 eurų 100-ui km.

Standartinę „Peugeot iOn“ įrangą sudaro aliuminio lydinio ratlankiai, vairo stiprintuvas, rūko šviesų žibintai, automatinis šviesų įjungimas, centrinis užraktas su nuotoliniu valdymu, informacinis kompiuteris, oro kondicionierius, muzikos grotuvas su CD, pritaikytas MP3 ir „Bluetooth“ su jungtimi USB, elektra valdomi priekiniai ir galiniai stiklai, reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynė ir kt.

„Peugeot iOn“ serijinės saugumo įrangos sąraše bus 6 saugos oro pagalvės, ESP sistema, elektroninis stabdymo skirstytuvas (REF), avarinio stabdymo stiprintuvas.

„Peugeot“ prognozuoja, kad elektromobilių rinka turėtų augti laipsniškai ir 2020 m. sudaryti maždaug 4–5 proc. Europos automobilių rinkos.

Rugpjūčio viduryje DELFI rašė, kad pirmąja elektromobilio „Peugeot iOn“ vairuotoja tapo Ispanijos karalienė Sofija.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją