Šiemet rinkimuose dalyvavo 32 automobiliai. Į finalinį etapą nepateko ir iš rinkimų iškrito šie modeliai: „Audi A6“, „Audi Q3“, BMW 1-serija, BMW X3, „Chevrolet Aveo“, „Chevrolet Orlando“, „Fiat Freemont“, „Ford Focus“, „Hyundai Genesis Coupe“, „Hyundai ix 20“, „Hyundai Veloster“, „Honda Accord“, „Honda Jazz“, „Kia Picanto“, „Lexus CT 200h“, „Mercedes Benz B-klasė“, „Mercedes Benz ML“, „Range Rover Evoque“, „Renault Koleos“, „Seat Alhambra“, „Subaru Forester“, „Suzuki Swift“, „Volkswagen Amarok“, „Volkswagen Passat“ ir „Volkswagen Tiguan“.

Konkursui pristatytus automobilius bando ir vertina bendrame Lietuvos žurnalistų autoklubo posėdyje patvirtinta dešimties automobilizmo temas gvildenančių žurnalistų komisija: Gitana Bukauskienė („Laima”), Ramūnas Fetingis („Autopilotas“), Linas Butkus („Playboy“), Renaldas Gabartas („TopGear”), Mindaugas Grinius („Lietuvos rytas”), Dainius Leonavičius (LNK laida „Ne vienas kelyje“), Artūras Pakėnas („Autosportas”), Gediminas Petryla („Autocar“), Ilona Staškutė („Lietuvos žinios“) ir Valdas Valiukevičius („Keturi ratai“).

Pasak vertinimo komisijos, septynetukas didelių netikėtumų nekelia, tačiau išrinkti geriausiąjį iš jo irgi nebus lengva, nes pretendentai verti vienas kito.

Geriausias Lietuvos „Metų automobilis 2012“ bus paskelbtas gruodžio 11 d. Lietuvos televizijos studijoje. Jau antrą kartą per visą konkursų istoriją renginio finalą ir geriausiojo rinkimus bei kitų gausių nominacijų paskelbimą visos Lietuvos gyventojai turės progą stebėti tiesiogiai.

Konkurso finalinio vakaro metu Lietuvos žurnalistų autoklubas tradiciškai paskelbs sportininką, labiausiai garsinusį Lietuvą ir jos automobilių sportą užsienio trasose. Šios nominacijos laimėtojui bus įteiktas tradicinis „Metų vairo” prizas.

Vertinimo komisija iš pretendentų atrinko sportininkus, labiausiai vertus gauti šią nominaciją. Tai Jonas Gelžinis, Simas Juodviršis ir Vytautas Švedas su šturmanu Žilvinu Sakalausku. Vienam iš jų konkurso finalinio vakaro metu ir bus įteiktas Metų vairas“.

Estijoje šiemet jau išrinktas „Metų automobilis“, kuriuo tapo „Peugeot 508“, o Latvijoje geriausiu pripažintas „Volkswagen Jetta“.

Pernai Lietuvos „Metų automobiliu 2011“ buvo tituluotas konkurso finale 46 balus surinkęs „Ford C-Max“ vienatūris, kuris 4 balų persvara aplenkė antrąją vietą užėmusią „Opel Meriva“. Trečioje vietoje tąkart liko „Nissan Juke“ (35 balai).

Konkursuose jau varžėsi 370 automobilių

Kadangi šiemet Lietuvos žurnalistų autoklubo tradicinis renginys – neeilinis, jau penkioliktasis Lietuvos metų automobilio konkursų istorijoje, trumpai prisiminkime keletą jos štrichų.

Per penkiolika metų konkursuose varžėsi 370 naujausių automobilių, įvairiais metais kėlusių didžiausią ne tik specialistų, bet ir eilinių automobilininkų susidomėjimą. Tapo jau tradicija, kad dauguma konkurse dalyvaujančių automobilių Lietuvą pasiekia tik renginio išvakarėse. Kai kurie jų būna nematyti net vertinimo komisijos nariams, kurie paprastai turi galimybes anksčiau nei daugelis kitų susipažinti su karščiausiomis premjeromis.

Žinant, kad kiekvienas vertinimo komisijos narys su kiekvienu konkurse dalyvaujančiu automobiliu bandymų metu nuvažiuoja mažiausia po 100 kilometrų, nesunku suskaičiuoti, kad per 15 metų kiekvienam vertinimo komisijos nariui vien bandomais automobiliais teko sukarti vidutiniškai po 40 tūkstančių kilometrų.

Jei šį skaičių padauginsime iš dešimties (paprastai tiek žmonių sudaro vertinimo komisiją), bendrai nuvažiuotų konkurse bandomaisiais automobiliais kilometrų skaičius artėja prie pusės milijono.

Iš šių 370 konkurso dalyvių į finalinius penketukus, vėliau – septynetukus buvo atrinkti 84 automobiliai, pretendavę į svarbiausiąją – „Metų automobilio“ nominaciją. Tačiau karaliaus karūna iki šiol puošė tik 14 automobilių. Daugiausia kartų – 4 – tokio įvertinimo susilaukė įvairių modelių „Ford“ gamintojo automobiliai. 3 kartus geidžiamiausiąjį titulą buvo paveržę čekiški „Škoda“, 2 kartus – vokiški „Volkswagen“ automobiliai.

Po vieną kartą Lietuvos metų automobiliais nominuoti japoniški „Mazda“ ir „Subaru“, korėjietiškas „Kia“, prancūziškas „Peugeot“ ir vokiškas „Mercedes-Benz“ modeliai.

Antroji pagal svarbą renginio nominacija – „Tautos automobilis“, kuri įsteigta nuo antrojo konkurso, surengto 1998 metais ir kurios laureatą tradiciškai renka visos Lietuvos gyventojai.

Pradedant trečiuoju metų automobilio konkursu buvo įsteigta dar viena garbinga ir geidžiama „Metų visureigio“ nominacija, dėl kurios varžosi bekelės galiūnai.

Lietuvos „Metų automobilio“ konkurso laimėtojai

„Metų automobilis 1998“ – „Mercedes Benz A“
„Metų automobilis 1999“ – „Ford Focus“
„Metų automobilis 2000“ – „Škoda Fabia“
„Metų automobilis 2001“ – „Ford Mondeo“
„Metų automobilis 2002“ – „Peugeot 307“
„Metų automobilis 2003“ – „Mazda6“
„Metų automobilis 2004“ – „Volkswagen Golf V“
„Metų automobilis 2005“ – „Škoda Octavia“
„Metų automobilis 2006“ – „Volkswagen Passat“
„Metų automobilis 2007“ – „Ford S-Max“
„Metų automobilis 2008“ – „KIA cee'd"
„Metų automobilis 2009“ – „Škoda Superb“
„Metų automobilis 2010“ – „Subaru Legacy“
„Metų automobilis 2011“ – „Ford C-Max“

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją