Trečioje vietoje liko „Nissan Juke“ (35 balai), o ketvirtoji vieta atiteko stilingajam 5 serijos BMW, nuo trečiojo prizininko atsilikusiam vos 3 balais.

Naujausias italų automobilių gamintojų kūrinys „Alfa Romeo Giulietta“ ir į finalinį septynetuką patekęs vienas korėjiečių atstovas „Kia Sportage“ pasidalijo po 26 balus, tačiau daugiau geresnių vietų surinkusiam itališkam modeliui atiteko penktoji vieta. Finalininkų septynetuką su 18 balų užbaigė „Dacia Duster“.

Ketvirtoji „Ford“ pergalė

Laimėję šią pergalę „Ford“ atstovai Lietuvoje tapo vieninteliais „Metų automobilio“ konkursų lyderiais. Iki šiol po tris pergales jie buvo pelnę su „Škoda“.

1999-ųjų „Metų automobiliu“ nominuotas „Ford Focus“, 2001-ųjų – „Ford Mondeo“, o 2007-ųjų – „Ford S-Max“.

„Dėkoju ir sveikinu žurnalistų autoklubo vertinimo komisiją, pasirinkusią tikrai teisingą sprendimą, dėl kurio niekad neteks gailėtis“, – rankose laikydamas pagrindinį trofėjų, liudijantį „Ford C-Max“ sėkmę, sakė automobilį pristačiusios „Inchcape Motors“ vadovas Donatas Stanionis.

Apsispręsti nebuvo lengva

„Atrodo, jog neprašovėme, – tik nuaidėjus paskutiniam pirmą kartą šių konkursų istorijoje surengtos tiesioginės finalo televizijos transliacijos akordui ištarė renginį organizavusio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius. – Nors apsispręsti šiemet buvo ko geriausia sunkiausia. To priežastis – lygiaverčiai, universalūs, funkcionalūs automobiliai. Tai iliustruoja ir toks faktas, kad net šeši komisijos nariai geriausiam automobiliui skyrė didžiausią 6 balų įvertinimą, du - po 7 ir tik vienas geriausią automobilį išdrįso vertinti 8 balais“.

Autoklubo prezidentą palaikė ir „Lietuvos ryto“ žurnalistas Mindaugas Grinius, vertinimo komisijoje dirbantis nuo pat pirmojo tokio konkurso, surengto dar 1997 metais, kurio nuomone šiemet rinkimuose nebuvo aiškaus favorito.

„Vertindama pirmenybę teikiau aiškiam kriterijui: ar automobilis kuo nors stebina, ar yra išskirtinis ir ar bent patraukia dėmesį gatvėje“, – paslapties kam teikė prioritetus neslėpė vienintelė dailiosios lyties atstovė vyriškoje vertinimo komisijoje, žurnalo „Laima“ vyriausioji redaktorė Gitana Bukauskienė.

Komisijos daugumos nuomone šiemetinis finalinis konkurso septynetukas gana taikliai atspindi paskutines automobilizmo tendencijas Europoje, nes jame tik du tradicinių kėbulo formų – sedano ir hečbeko – automobiliai. Tai 5 serijos BMW ir „Alfa Romeo Giulietta“. Kiti – net trys kompaktiniai miesto tipo visureigiai ir du vienatūriai.

Finaliniame vakare taip pat paskelbti ir kitų nominacijų laimėtojai:

„Saugiausias automobilis 2011“ – BMW 5-os serijos sedanas

„Sportiškiausias automobilis 2011“ – „Subaru WRX STI”

„Moterų aistros automobilis 2011“ – „Audi A1“

„Metų verslo automobilis 2011“ – „Jaguar XJ“

„Tautos automobilis 2011“ – BMW 5-os serijos sedanas

„Metų visureigis 2011“ – „Volkswagen Touareg”

„Metų dizainas 2011“ – „Alfa Romeo Giulietta”

Komisija tradiciškai išrinko ir sportininką, labiausiai garsinusį Lietuvos vardą tarptautinėse automobilių lenktynėse. Kaip ir pernai, „Metų vairo“ prizas atiteko Kazimierui Vasiliauskui.

Šiemet rinkimuose dalyvavo 32 automobiliai. Į finalinį etapą nepateko ir iš rinkimų po pirmojo etapo iškrito šie modeliai: „Audi A1”, „Citroen C3”, „Hyundai ix35”, „Honda CR-Z”, „Jaguar XJ”, „Jeep Grand Cherokee”, „Kia Venga”, „Mazda5”, „Mini Countryman”, „Mitsubishi ASX”, „Nissan Micra”, „Nissan Murano”, „Nissan Navara”, „Nissan NV200”, „Nissan Pathfinder”, „Nissan X-Trail”, „Nissan Qashqai”, „Nissan Qashqai+2”, „Opel Astra”, „Peugeot RCZ”, „Seat Exeo”, „Subaru WRX STI”, „Toyota Auris HSD”, „Volkswagen Sharan” ir „Volkswagen Touareg”.

Šių metų konkurse dalyvavusius automobilius bandė bei vertino devynių žurnalistų komisija: Gitana Bukauskienė („Laima”), Ramūnas Fetingis (BTV laida „Autopilotas“), Linas Butkus („Playboy“), Renaldas Gabartas („Alfa”), Mindaugas Grinius („Lietuvos rytas”), Dainius Leonavičius (LNK laida „Ne vienas kelyje“), Artūras Pakėnas („Autosportas”), Gediminas Petryla („Autocar“) ir V.Valiukevičius („Keturi ratai“).

Pernai „Lietuvos metų automobiliu 2010“ išrinktas „Subaru Legacy“.

Šiemet Latvijos ir Estijos „Metų automobilio“ rinkimus laimėjo „Opel Astra“.

Nuotraukų galerijoje - „Metų automobilio 2011“ finalininkai

Visi „Lietuvos metų automobilio“ konkursų laimėtojai:

„Metų automobilis 1998“ – „Mercedes Benz A“
„Metų automobilis 1999“ – „Ford Focus“
„Metų automobilis 2000“ – „Škoda Fabia“
„Metų automobilis 2001“ – „Ford Mondeo“
„Metų automobilis 2002“ – „Peugeot 307“
„Metų automobilis 2003“ – „Mazda6“
„Metų automobilis 2004“ – „Volkswagen Golf V“
„Metų automobilis 2005“ – „Škoda Octavia“
„Metų automobilis 2006“ – „Volkswagen Passat“
„Metų automobilis 2007“ – „Ford S-Max“
„Metų automobilis 2008“ – „KIA cee'd“
„Metų automobilis 2009“ – „Škoda Superb“
„Metų automobilis 2010“ – „Subaru Legacy“
„Metų automobilis 2011“ – „Ford C-Max“

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją