Tobulai išpuoselėtomis formomis, kruopščiai pagamintomis detalėmis ir stulbinamomis techninėmis galimybėmis pasižymintis „BMW 327/200“ kabrioletas buvo pristatytas trečiadienio vakarą Kaune.

Po automobilio variklio gaubtu sumontuotas blizgantis 6 cilindrų agregatas, pasiekiantis 200 AG, o galią ratams perduoda automatinė 4 pavarų dėžė.

Projekto organizatoriai nurodo, kad 4700 mm ilgio, 1650 mm pločio, 1422 mm aukščio ir 1350 kg sveriantis „BMW 327/200” nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 7,8 sek. ir pasiekti maksimalų 240 km/val. greitį.

Lietuvių sukurtas automobilis buvo pagamintas pagal stilingą „BMW 327/80” modelį. 1938-1941 m. Vokietijoje nuo konvejerių nuriedėjo 569 vienetai tokių automobilių, tuomet kainavusių apie 7,5 tūkst. markių. Šiandien toks automobilis gali kainuoti 55-130 tūkst. svarų sterlingų.

O kokia suma būtų galima įvertinti lietuvių sukurtą šedevrą? „Neįkainojamas“, – į jokias diskusijas apie Kaune gimusio „BMW 327/200“ kabrioleto kainą nesileidžia projekto kuratorius, verslininkas Julius Urbaitis.

Daugiau nei dešimtmetį trukusi „BMW 327/200“ gamybos istorija

1997 metų žiemą inžinieriui-konstruktoriui Kęstučiui Šileikai šovė mintis Lietuvoje pagaminti automobilį „nuo nulio“. Gaminti „BMW 327/200“ modelį 1999 metais pradėjo trijų žmonių komanda: idėjos autorius K.Šileika, biologas Aleksejus Panovas ir lėktuvų konstruktorius Arkadijus Kazlauskas.

Uždeganti idėja stūmė entuziastus į priekį negailint laiko, jėgų ir finansų, tačiau pradžia buvo sunki: brėžinių paruošimas, techniniai sprendimai ir galvosūkiai, kaip juos išpildyti, karštos emocijos, nesėkmės, nusivylimai.

Pirmasis rimtas sunkumas iškilo pagaminus „BMW 327/200“ rėmą. Tuomet buvo bandyta įmontuoti galingą variklį, tačiau jis netilpo, tad teko pailginti ir paplatinti automobilį – padaryti jį patogesnį, galingesnį, tobulesnių formų. Šis sprendimas pateikė daugybę netikėtumų, o jo įgyvendinimas pareikalavo tūkstančius darbo valandų.

Praplatinus ir prailginus BMW teko vėl viską pradėti nuo pradžių: lipdyti, formuoti, pjaustyti, virinti, šlifuoti, o kol automobilis įgavo reikiamą formą, užtruko „tik“ 7 metus.

Ir nors kruopštų darbą atpirko atkakliai siekti rezultatai, tačiau labai ilgai užsitęsusi automobilio gamyba malšino tikėjimą projekto sėkme, kol galiausiai vienu metu bendraminčių komanda išsibėgiojo.

2006 metų žiemą projekto įgyvendinimas iš naujo atgimė, kai K.Šileika, vis dar neišsižadėjęs savo svajonės, pakvietė tęsti projektą savo kolegas Eimantą Puzoną, Viktorą Mačioką ir jau buvusį komandos narį Arkadijų Kazlauską, kurie nusprendė pagaliau užbaigti „BMW 327/200“ projektą.

Laikui bėgant kūrėjai suprato, kad paprastos medžiagos neatitinka jų trokštamų reikalavimų. Pavyzdžiui, iš pradžių buvo naudojamas paprastas plienas, nudažytas milteliniu būdu, po to nuskustas, poliruotas, chromuotas. Galų gale chromuotos detalės buvo išmestos ir pakeistos nerūdijančio plieno išpoliruotomis detalėmis.

Kuriant mašiną buvo siekiama naudoti reikiamus agregatus ir detales tik iš BMW automobilių. Dėl šios priežasties reikiamo BMW motoro „donoro“ paieškos užtruko pusę metų, kol buvo rastas tinkamas variklis Vokietijoje .

Taip pat buvo konsultuojamasi su šios srities specialistais Čekijoje, Latvijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, o kai kurios dalys buvo siunčiamos iš Amerikos, Rusijos ir Anglijos.

Įspūdingą BMW automobilio raktą su pakabuku iš aukso, deimantų, titano, emalės sukūrė auksakalys Jonas Stromilas.

Prie projekto prisidėjo ir įvairūs menininkai, kurių dėka, automobilyje vietą atrado aukso, mamuto kaulo detalės, juvelyriniai ženklai, graviravimo, medžio skulptūros darbai. Kabrioleto stogas ir bagažinės dangtis yra valdomi distanciniu pultu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją