Kol kas kauniečiai šiuo pasiūlymu kviečia pasinaudoti tik „Toyota Aygo“ vairuotojus, turinčius naujus ar prieš 2-3 metus pagamintus automobilius. Kaip atrodytų ir kokios būtų būsimo elektromobilio galimybės kauniečiai siūlė susipažinti savaitgalį Vilniuje vykusioje parodoje „ALT 2011“, kur pristatė pirmąjį jų perdarytą elektromobilį „Aygo EV“.

Tiesa, bendrovės „Elinta“ inžinieriai tvirtino, kad jiems jokių sunkumų nekiltų ir perdaryti „Citroen C1“ ir „Peugeot 107“. Šie techniškai giminingi modeliai kartu su „Aygo“ neretai vadinami tiesiog „trinukais“ ir yra gaminami Čekijoje veikiančioje „Toyota Motor“ ir PSA koncernų valdomos kompanijos „Toyota Peugeot Citroen Automobile“ gamykloje.

„Mašinos perdarymo į elektra varomą automobilį paslauga kainuoja nuo 51 tūkst. Lt, neskaitant mokesčių. Ši suma yra be automobilio kainos. Tikimės, kad šis pasiūlymas bus įdomus įmonėms, kurios gali susigąžinti mokesčius. Po parodos „ALT 2011“ tikimės gauti pirmuosius avansinius mokėjimus ir pradėti gamybą. Susidomėjusių tikrai yra, netgi sulaukėme pasiūlymo parduoti jau turimą pirmą elektromobilį, tačiau jis yra demonstracinis ir neparduodamas“, – DELFI sakė „Elinta“ atstovas Laurynas Jokužis.

Jeigu elektromobilio norintis klientas ir neturi „Aygo“, „Elinta“ gali užsakyti šį modelį iš gamintojo ir perdaryti jį už beveik 86 tūkst. Lt.

Jo teigimu, taip pat yra planų bendradarbiauti su „Toyota Peugeot Citroen Automobile“ kompanija ir iš jos gauti automobilius be variklių, tačiau tai būtų ilgas ir sudėtingas procesas.

Kol Lietuvoje ekologiškas transportas nesulaukia jokio valdžios palaikymo, „Elinta“ žvalgosi į užsienio rinkas. L. Jokužis paminėjo, kad daugiausia užsakymų tikimasi sulaukti iš Danijos, Švedijos, Norvegijos, kur elektromobilių pirkėjai sulaukia svarios paramos.

Perdaryti įprastą automobilį į varomą elektra užtrunka apie savaitę. Tačiau kur kas ilgiau tenka laukti elektromobiliui reikalingų komponentų – apie 3 mėnesius. Nemaža dalis elektronikos gaminama Lietuvoje, kiti reikiami komponentai – Vokietijoje, akumuliatoriai tiekiami iš Kinijos.

„Vis dėlto taip būtų galima greičiau turėti elektromobilį, nes elektra varomų serijinių „Nissan“ ar „Renault“ modelių teks laukti metus ar du“, – teigė L.Jokužis.

Jis prognozuoja, kad tokia paslauga bus populiari artimiausius 3-5 metus, kol serijiniai elektromobiliai dar neturi baterijų, su kuriomis būtų galima nuvažiuoti ilgesnį atstumą, o ir patys elektromobiliai yra pakankamai brangūs.

Bendrovės „Elinta“ siūlomo standartinio „Aygo EV“ modelio įkrovimas užtrunka 8 valandas, tačiau kaip papildomą įrangą gamintojai siūlo galingesnį įkroviklį, kuris šį laiką sutrumpina iki 2 valandų. Kauniečių sukurta elektrinė „Aygo“ versija normaliu režimu gali nuvažiuoti 160 km, o taupant baterijose sukauptą energiją nuvažiuojamas atstumas padidėja iki 200 km. Bendrovė jų perdarytiems elektromobiliams suteikia 2 metų garantiją.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)